„Pirmiausia gimė idėja vasaros atostogų metu pasikviesti moksleivius į Botanikos sodą ir juos supažindinti su botanika plačiąja prasme. Juk aplink ją „sukasi“ įvairios disciplinos. Atvėrėme erdves saviraiškai, čia moksleiviai galėjo susipažinti su dar neatrastais dalykais ir naujais savo pomėgiais: kvietėme į aktyvias veiklas, eksperimentus edukacinėje klasėje, susitikimus su lektoriais. Moksleiviai galėjo pajusti kitokį santykį su mokslu, kuris pagrįstas bendradarbiavimu, diskusija ir bendro tikslo siekimu. Pamatę tokio neformaliojo ugdymo poreikį, rengiame stovyklas ir rudens atostogų metu. Vos spėjus paskelbti apie registraciją, sąrašai pildosi, o tai – be galo džiugu“, – teigė VDU Botanikos sodo Paslaugų ir edukacijos skyriaus vadovė, viena iš stovyklų VDU Botanikos sode kuratorių Kristina Mulevičienė.
Nuo cheminės augalų kalbos iki teatro improvizacijų
Anot stovyklų kuratorių, smagiausia, kad vaikai nori sugrįžti, ir tai – geriausias įvertinimas. „Stovykloje dalyvaujantiems mokiniams organizuojamos veiklos orientuojantis į pasirinktą kryptį: tiksliuosius mokslus (matematika, chemija, fizika, biologija) ir į socialinius-humanitarinius (istorija, geografija, lietuvių kalba, anglų kalba, menai). Moksleiviai sužino apie cheminę augalų kalbą, povandeninio Lietuvos ežerų pasaulio gyventojus, semiasi įvairių disciplinų žinių, dalyvauja edukaciniuose užsiėmimuose nuo sveikos mitybos iki floristikos, nuo orientavimosi sporto iki teatro improvizacijų“, – veiklas vardijo Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos Edukologijos tyrimų instituto docentė, viena iš stovyklų VDU Botanikos sode kuratorių doc. dr. Ilona Tandzegolskienė. Iš viso vasaros stovyklose dalyvavo apie 50 10–12 klasių Kauno miesto ir rajono moksleivių, rudens stovyklos rengiamos tam pačiam skaičiui 5–8 klasių Kauno miesto ir rajono moksleivių.
„Į stovyklų veiklas įsitraukia visuomenėje žinomi žmonės. Moksleivius itin sudomino dr. Egidijaus Stanciko pasakojimai ir teatro improvizacijos. Apie įdomųjį uoginių augalų pasaulį pasakojo ir į degustacijas kvietė prof. Remigijus Daubaras, doc. dr. Aušra Rutkienė su mokiniais aptarė įvairias skaičiavimo sistemas, su augalų komunikacija supažindino prof. Vida Mildažienė. Edukacinėje klasėje ir už jos ribų Švietimo akademijos doktorantė Vesta Aleknavičiūtė ir Gamtos mokslų fakulteto doktorantė Erika Juškaitytė bei kitos specialistės vedė interaktyvius užsiėmimus. VDU orientuojasi į pedagogų rengimą ir įtraukųjį ugdymą – VDU Švietimo akademijos ir Botanikos sodo vykdomos bendros veiklos būtent tai ir atliepia“, – stovyklos programos įdomiosiomis detalėmis dalijosi doc. dr. I. Tandzegolskienė.
Ištisus metus atvira liečiamoji mokymo bazė
Kviečiančios talentingai praleisti atostogas vasaros ir rudens stovyklos VDU Botanikos sode – ne vieninteliai neformaliojo ugdymo pavyzdžiai, papildantys formaliojo ugdymo programas. „Atliepdami poreikį, ištisus metus suteikiame liečiamą mokymo bazę. Turime vaizdines priemones, muliažus, oranžeriją. Nuo šių mokslo metų 1–10 klasių moksleivius kviečiame pasinaudoti kultūros paso teikiamomis galimybėmis. Edukacijos „Augmenija – šalių kultūros atspindys“ metu mokiniai aplankys VDU Botanikos sodo kolekcijas ir gaus įdomių žinių apie įvairioms šalims būdingus augalus. Džiaugiamės sulaukdami itin didelio susidomėjimo ir moksleivių grupių ne tik iš Kauno, bet ir gana toli nuo šio miesto įsikūrusių ugdymo įstaigų. Taip pat nusprendėme rengti 5–8 klasių vaikams būrelį „Gamtos tyrėjų akademija“. Jau šį rudenį įvyks 12 užsiėmimų: eksperimentuodami mokysimės, lankysimės atogrąžų drugius, gaminsime rankų darbo muilą, vyks popieriaus perdirbimo, floristikos, advento vainikų dirbtuvės ir t. t. Pamatėme, kad užsėmimų tik atostogų metu neužtenka. Vaikai nori augti ir skleisti savo talentus Botanikos sode ištisus metus“, – apie platų edukacinių paslaugų spektrą pasakojo VDU Botanikos sodo Paslaugų ir edukacijos skyriaus vadovė K. Mulevičienė.
Naujausi komentarai