Naujasis Kauno meras Visvaldas Matijošaitis pradėjo savivaldybei pavaldžių įmonių vadovų valymo procedūrą. Atrodo, kad pirmasis turėtų kristi viešosios įstaigos S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas, iki šiol garsėjęs savo politiniu užnugariu.
Kandidatai numatyti
"Atsižvelgiant į visą aerodromo būkle, dabartiniam vadovui galiu patarti tik viena. Pone, keiskite darbą", – pokalbyje apie E.Raubicką atvirai pareiškė V.Matijošaitis.
Kauno meras neslėpė, kad jau yra numatyti keli kandidatai, tačiau dar laukiama Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pažymų.
Apgailėtinos būklės pakilimo takas, nešienaujama žolė, menkaverčių krūmynų džiunglėmis apaugę istorinio aerodromo pakraščiai ir visiškas neveiklumas bei neūkiškumas – tokius skundus liejo aviacijos sporto entuziastai Kauno mero kabinete.
Investiciniams projektams esą raudoną šviesą uždegdavo pats direktorius, vėliau teigdavęs, esą pasiūlymai buvę nekonkretūs. Įmonės vadovo veikla užkliuvo ir V.Matijošaičiui, ir vicemerams.
"Pamatėme arogantišką žmogų, kuris nusiteikęs bylinėtis. Direktorius įsitikinęs, kad jis vienas yra teisus, tačiau mes nepastebėjome, kad jis turėtų vadovo savybių", – įspūdžiais apie E.Raubicką dalijosi V.Matijošaitis.
Nesvarsto apie išėjimą
S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius E.Raubickas tvirtino nieko negirdėjęs apie mero ketinimus jį pakeisti, todėl nė nesvarsto, kaip elgsis išgirdęs tokią naujieną.
E.Raubickas nesiėmė aiškinti, ką nuveikė aerodrome, pareiškęs, kad visa informacija yra jo metinėje ataskaitoje.
"Šią informaciją galima papildyti tuo, kad po valstybės audito rekomendacijų teko likviduoti buvusio direktoriaus Vyto Skučo darbo trūkumus. Šiandien valstybės kontrolieriaus rekomendacijos visiškai įgyvendintos ir pastabų nėra", – pridūrė E.Raubickas.
Direktorius nesigynė, kad aerodromo dirbtinės dangos kilimo ir tūpimo tako būklė reikalauja remonto, ir tikino, kad jau rengiamas techninis projektas.
"Atsakingai teigiu, kad aerodromas yra tinkamas ir saugus skraidyti. Jis veikia pagal tarptautinius bendrosios aviacijos reikalavimus. Apie aerodromo tinkamumą skraidyti sprendžia Civilinės aviacijos administracijos sudaryta komisija, kuri tikrina ir išduoda tinkamumo skraidyti pažymėjimą", – išsakė argumentus E.Raubickas.
Politinis užnugaris
Direktorius buvo parengęs atkirtį į bet kokią jam pasakytą kritiką. Esą aerodromo infrastruktūrai gerinti nėra ribų – galima gerinti iki begalybės. "Gaila, kad savivaldybė, skirdama lėšas "Technopolio" statybai, niekuo neprisidėjo prie aerodromui būtinos infrastruktūros gerinimo: nėra galimybės prisijungti prie lietaus ir nuotekų tinklų, vandentiekio, dujų. Vykdant "Technopolio" statybas sugadinti lėktuvų riedėjimo takai, prie jų pastatyti gatvės apšvietimo stulpai. Nepaisant to, aerodrome yra buitinės sąlygos atskrendančioms įguloms nusiprausti, pasinaudoti WC", – dėstė direktorius.
E.Raubicko metami akmenukai skrieja gerokai toliau nei iki šio mero kabineto. Vieša paslaptis, kad S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktoriaus galingu užtarėju minimas Seimo narys Rytas Kupčinskas, dvi kadencijas Kaunui vadovavusio mero Andriaus Kupčinsko tėvas.
"Visą laiką turėjo politinį stogą. Direktorių gynė R.Kupčinskas, kuris taip pat svaigsta iškreiptomis fantazijomis apie gyvenamųjų namų statybą aerodrome", – pareiškė V.Matijošaitis.
Meras pabrėžė, kad jokios gyvenamųjų namų statybos aerodrome neplanuojamos, o įmonėms, norinčioms ten plėtoti kokią nors veiklą, taip pat prireiktų pristatyti STT pažymas. "Juokdarių komanda", – nesikuklino V.Matijošaitis.
E.Raubickas išvengė tiesaus atsakymo apie R.Kupčinsko prielankumą jam. "Seimo narys Rytas Kupčinskas dorai ir sąžiningai dirba Kauno miestui ir savo rinkėjams, todėl jau ketvirtą kartą iš eilės vienmandatėje Aleksoto–Vilijampolės apygardoje išrenkamas į Seimą", – pareiškė E.Raubickas.
"Kauniečiai, balsuodami už tokius Seimo narius, turėtų pagalvoti, ar balsuoja tam, kad tas Seimo narys draugui darbo vietą išsaugotų. Esame pažadėję, kad tokių direktorių savivaldybei pavaldžiose įmonėse neliks", – be sentimentų pareiškė meras.
V.Matijošaitis juokėsi, kad vienintelė E.Raubicko vizija S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome – ateiti į darbą ir gauti atlyginimą.
Bylinėjasi su savivaldybe
E.Raubicką, kaip savivaldybei pavaldžios įmonės vadovą, nedviprasmiškai charakterizuoja jo ryžtas bylinėtis su teisėta aerodromo savininke. Prieš keletą metų S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas padavė Kauno savivaldybę į teismą. Galutinis verdiktas dar nepaskelbtas.
Ginčo priežastis – keli aerodromui priklausantys pastatai, kuriuose įsikūrusi Aleksoto seniūnija ir Aleksoto policijos nuovada. Kauno savivaldybė pagal panaudos sutartį istorinį aerodromą yra perdavusi naudotis viešajai įstaigai S.Dariaus ir S.Girėno aerodromui.
Savivaldybės atstovų aiškinimu, pati viešoji įstaiga negali perduoti naudotis patalpomis nei seniūnijai, nei policijai, todėl ir kreipėsi į aerodromo administraciją, kad dalį patalpų grąžintų turto savininkei – savivaldybei. Po grąžinimo planuota, kad tos pačios patalpos pagal panaudos sutartį būtų perduotos toms pačioms institucijoms, kurios ir iki šiol naudojasi aerodromo patalpomis.
Kauno mero V.Matijošaičio vertinimu, savivaldybės sprendimas buvo teisėtas ir normalus, kadangi ji visus statinius ir žemę aerodromui yra perdavusi naudotis panaudos teise. Aerodromo direktoriui E.Raubickui pasirodė kitaip ir jis kreipėsi į teismą.
V.Matijošaitį pralinksmino direktoriaus pasiūlymas policijai pačiai pasistatyti naujas patalpas, o seniūnijai esą tai turi padaryti savivaldybė. "Mes šitaip nepasielgsime žinodami policijos finansinę padėtį, galų gale ir žmonės priprato būtent ten ateiti su savoų rūpesčiais", – tokiu direktoriaus pasiūlymu stebėjosi meras.
Vokiečiai neužtruko
Miesto vadovą pasiekusios istorijos apie istorinio S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo kasdienybę šokiruoja. Aviatoriai merui pasakojo, kaip aerodrome nusileido keturi Vokietijos valstybiniais numeriais pažymėti lėktuvai. Turėję planų pasisvečiuoti mūsų mieste, vokiečiai nuomonę pakeitė po pirmųjų įspūdžių aerodrome.
Pavakare iš lėktuvų išlipusios kelios vokiečių šeimos, natūralu, pirmiausia ieškojo tualeto. Deja, vietiniai aviatoriai, pasak mero, jiems tegalėjo pasiūlyti nubėgti už krūmokšniais apaugusių pastatų. Lietuviai pasakojo, kad tą vakarą svečiai pasistatė palapines ir pernakvojo. "Rytą dūmė iš mylimo Kauno, dar spėję iškritikuoti pakilimo taką – čia asfaltas ar žvyrkelis?" – vokiečių viešnagės aerodrome įspūdžiais dalijosi V.Matijošaitis.
S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas yra nacionalinės reikšmės valstybės saugomas urbanistinis, inžinerinis, istorinis paminklas, įtrauktas į "Best Flying Destination in Europe" (Įdomiausių atskristi Europos aerodromų) sąrašą.
Turi būti malonu
Išgirdęs konkrečius priekaištus, E.Raubickas rėžė, kad esą naujoji valdžia nė nesiteikė apsilankyti aerodrome, o apie apverktiną aerodromo būklę kalba remdamiesi suinteresuotų asmenų kalbomis.
"Iš aerodromo darbuotojų pasakojimų žinome tik tiek, kad kartais Kauno meras atvažiuoja paskraidyti ir pasidžiaugti savo sūnaus naujuoju pirkiniu. Kauno miesto mero V.Matijošaičio sūnus, mūsų žiniomis, viename iš angarų laiko nuosavą lėktuvą ir mokosi skraidyti. Administracija apie tai nebuvo informuota", – dėstė E.Raubickas.
V.Matijošaitis iš anksto perspėjo, kad E.Raubickas paminės aerodrome jo sūnaus laikomą lėktuvą, esą šį kozirį jis turėjo mesti, tačiau nesureikšmino direktoriaus kalbos.
"Kaune šiandien yra per 200 tokių direktorių. Apie aerodromo direktorių galėčiau pridėti "a la direktorius". Jei per TV laidas teks žiūrėti Seimo narių sapaliojimus, išvedžiojimus, tai aš į juos tikrai nekreipsiu dėmesio ir išsivalysiu nuo tokių vadovų. Taškas", – pozicijos atleisti netinkamus vadovus neketina keisti V.Matijošaitis.
Pasak mero, S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas turėtų būti tokia vieta, kurioje būtų malonu nusileisti skrendant į Taliną, o galiausiai – paviešėti, žinoti, kad tavo lėktuvas saugiai nusileis ir saugiai pakils.
Naujausi komentarai