Gamins naują
Vakar ryte "Kauno gatvių apšvietimo" darbuotojai nuverstą stulpą parsivežė į bendrovės teritoriją. Jį apžiūrėję specialistai beveik neabejoja, kad jis sugadintas nepataisomai. Po Kauno savivaldybės ir "Kauno gatvių apšvietimo" specialistų susirinkimo dar buvo likę neatsakytų klausimų.
"Senąjį suremontuoti vargiai ar pavyks. Atlankstyti sulankstytą vietą sudėtinga. Jei tik bus įmanoma, tai bus panaudojama kokia ir senojo stulpo dalis", – situaciją aiškino Kauno savivaldybės miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Jis neslėpė, kad stulpą atstatyti nebus visiškai paprasta, nes tai ne gamyklinis gaminys. Architekto Rimvydo Jurgio Palio sukurtam Vytauto Didžiojo tilto projektui šviestuvai buvo gaminami specialiai.
Miesto vadovai susisiekė su architektu ne tik dėl to, kad būtų rasti senieji jo projektuoto tilto rekonstrukcijos brėžiniai. Planuojama kebliame posūkyje įrengti specialią apsaugą. Tilto stulpas ties posūkiu nukenčia jau ne pirmą kartą, todėl net neabejojama, kad kliūtį reikia šalinti.
Klausimas eismo komisijai
Grėsmingą posūkį ant Vytauto Didžiojo tilto nuo Aleksoto pusės ketinama aptarti ir Eismo saugumo komisijoje. "Kalbėsime dėl transporto svorio ribojimo. Kadangi yra M.K.Čiurlionio tiltas, krovininėms transporto priemonėms jis gerokai patogesnis. Tikiu, kad tas vilkikas ant Vytauto Didžiojo tilto pateko atsitiktinai. Jam būtų buvę daug patogiau ir saugiau M.K.Čiurlionio tiltu važiuoti į miestą", – įsitikinęs A.Pakalniškis.
Vedėjas pripažįsta, kad trys ant tilto esančios eismo juostos nėra plačios, todėl kyla keblumų sukant ant tilto. "Tie, kurie žino, kitaip daro tą išsukimą, o "Volvo" vilkiko vairuotojas buvo nevietinis ir nežinojo, bet dabar greičiausiai prisimins", – šyptelėjo A.Pakalniškis.
Dar neaišku, kiek miestui kainuos apšvietimo stulpo atstatymas. Dalį nuostolių atlygins draudimo kompanija. Pasak A.Pakalniškio, vargu ar naujam stulpui pagaminti pakaks draudimo išmokos, nes jie skaičiuos ir nusidėvėjimą.
Miesto simbolis
Paskutinė Vytauto Didžiojo tilto rekonstrukcija vyko 2005 m. Pagal architekto Rimvydo Jurgio Palio projektą, remontuojant buvo pakeistos tilto plokštės, turėklai, atstatyti buvę tilto ramtų apdailos akmenys iš granito, dalis metalinių konstrukcijų pakeistos naujomis, užbetonuota pakeliamoji dalis, buvusi didžiausia Aleksoto tilto technologinė vertybė.
Tiltas vėl atidarytas tais pačiais metais, spalio 30 d. Po remonto statinys gerokai palengvėjo: sovietiniai ketaus turėklai, svėrę 99 t, pakeisti naujais, sveriančiais vos 30 t. Iš pradžių kiek neįprastai atrodė ryški šviestuvų ir tiltą laikančių konstrukcijų spalva, tačiau būtent tai griežto dizaino technicizmo stiliaus statiniui suteikė žaismingumo, kuris pagyvino abiejų Nemuno krantų – Senamiesčio ir Aleksoto peizažą.
Bene išraiškingiausiai tiltas atrodo vakare, kai kelio juostą rėminantys 8,5 m aukščio šviestuvai nušvinta mėlyna šviesa. Fotografai Vytauto Didžiojo tiltą pamėgę fiksuoti vakarais kaip vieną iš Kauno simbolių.
Naujausi komentarai