Dėmesys Kauno regionui
Susisiekimo ministerija, siekdama pagerinti eismo sąlygas regionuose gyvenantiems žmonėms, kuriems tenka keliauti žvyro danga dengtais keliais, šiemet pradėjo įgyvendinti naujas žvyrkelių asfaltavimo programas.
Iš Kelių priežiūros ir plėtros programos šiems darbams šiemet skirta apie 70 mln. eurų. Iki kitų metų pabaigos nauja asfalto danga bus padengta kone 500 km žvyrkelių. Labiausiai dulkėtų kelių sumažės Kauno regione, nes bendra asfaltuojamų žvyrkelių kilometrų suma viršija 100 km. Bus išasfaltuota 17,79 km žvyrkelių, einančių per devynias gyvenvietes, ir daugiau kaip 90 km žvyrkelių atkarpų, sujungsiančių jau asfaltuotas kelio dangas.
„Mums ypač svarbūs šalia žvyrkelių gyvenantys žmonės. Juk geresni keliai palengvina kasdienį jų gyvenimą, pagerina verslo sąlygas“, – tvirtina susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. Pasak jo, išasfaltavus žvyrkelius kelionės taps saugesnės ir patogesnės, automobiliai kels mažiau triukšmo ir dulkių, o dėl to pagerės šalia jų gyvenančių žmonių gyvenimo kokybė. „Man ir kaip susisiekimo ministrui, ir kaip savo šalies piliečiui prioritetinė sritis yra saugus eismas. Nuolat pabrėžiu, kad gyvybes keliuose privalu saugoti visais įmanomais būdais. Esu tikras, kad prie eismo saugumo gerinimo prisidedame ir asfaltuodami žvyrkelius“, – teigia ministras.
Didžiausi darbai
Intensyviausi žvyrkelių asfaltavimo per gyvenvietes darbai vyks kelyje Čiudiškiai–Klebiškis. Tarp šių miestelių bus nutiestas naujas beveik 3 km asfaltuotas kelio ruožas. Tarp asfaltuojamų žvyrkelių, kurie sujungs skirtingų dangų kelius, verta paminėti intensyvaus eismo kelią Raudondvaris–Naujieji Bernatoniai–Žemaitkiemis. Nauja asfalto danga bus paklota beveik 6 km žvyrkelyje.
Kadangi Kauno regione planuojamų išasfaltuoti žvyrkelių skaičius yra gana didelis, siekiant kuo efektyviau panaudoti turimus asignavimus, šiems darbams atlikti buvo organizuoti 4 atskiri viešieji pirkimai.
Žvyrkeliai, kurių ilgis siekia daugiau kaip 32 km, yra Elektrėnų, Jonavos, Kaišiadorių ir Kėdainių rajonuose. Birštono ir Prienų rajonuose – per 20 km. Įgyvendindami šiuos projektus rangovai turės parengti žvyrkelių asfaltavimo techninius projektus, kuriuos teks suderinti su saugaus eismo auditu ir pateikti techninio projekto ekspertizei. Kai techniniai projektai patvirtinami, rangovai žvyrkelių asfaltavimo darbus turi atlikti per devynis–dvylika mėnesių (neįskaitant žiemos technologinės pertraukos nuo gruodžio 15 d. iki kovo 15 d.) nuo sutarties pasirašymo.
„Pasigirti tikrai yra kuo, nes tokio didelio dėmesio žvyrkelių asfaltavimui būta jau seniai. Padarėme viską, kad nebūtų nuskriausti nė vieno Lietuvos regiono gyventojai, o žvyrkelių asfaltavimo darbai visoje šalyje vyktų laipsniškai ir tolygiai“, – tvirtino R.Sinkevičius.
Atrankos kriterijai
Gyventojams neretai kyla klausimų, kodėl asfaltuoti pasirenkami vieni žvyrkelių ruožai, o kiti paliekami. Asfaltuotini valstybinės reikšmės trumpi žvyrkelių ruožai atrenkami vadovaujantis ne vienu kriterijumi. Pavyzdžiui, vertinamas eismo intensyvumas kelio ruože, nes asfaltuoti eismo intensyvumu nepasižymintį kelią būtų ekonomiškai netikslinga. Taip pat atsižvelgiama, ar išasfaltavus žvyru dengtą kelio atkarpą sumažėja skirtingų kelio dangų ilgis asfaltuotame kelyje. Svarbi ir gyventojų nuomonė, ir kelius prižiūrinčių specialistų pastabos. Išasfaltavus žvyrkelius, bus užtikrintas patogesnis gyventojų susisiekimas su gyvenviečių ir rajonų centrais, pagerės ir sąlygos žmonėms, gyvenantiems šalia žvyrkelių, nes sumažės transporto priemonių keliamas neigiamas poveikis aplinkai.
Išasfaltavus žvyrkelius, atstumai tarp gyvenviečių bus įveikiami greičiau, o tai itin svarbu specialiųjų tarnybų automobiliams, kuriems gyventojus nelaimės atveju reikia pasiekti kuo greičiau.
Naujausi komentarai