Pereiti į pagrindinį turinį

Aplink Kauną – net penkios juodosios kelių dėmės

2017-05-04 02:00

Avaringą vietą kelyje žymi trikampis kelio ženklas su juodu tašku viduryje. Eismo saugumo besirūpinančios institucijos siekia, kad artimiausiu metu Lietuvoje tokie ženklai išnyktų.

Elijaus Kniežausko nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, šiuo metu aplink Kauną yra penkios juodosios dėmės. Eismo saugumo specialistai juodąja dėme vadina vietą, kurioje 500 m kelio ruože per ketverius metus įvyko ne mažiau kaip keturi įskaitiniai eismo įvykiai (tokių eismo įvykių metu žūva arba sužalojami žmonių).

Pagrindinės nelaimių priežastys, kaip rodo eismo įvykių tyrimai yra nesaugūs lenkimai, išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, greičio viršijimas, nesaugus pėsčiųjų ir dviratininkų elgesys.

"Tiksliai įvardyti, kiek įtakos avaringumui turi pro Kauną einanti "Via Baltica", yra sudėtinga, nes avaringumas priklauso ne tik nuo transporto ir infrastruktūros, bet ir nuo kitų faktorių – vairuotojų kultūros, eismo reguliavimo sistemos, leistino greičio apribojimų, realaus automobilių srauto judėjimo greičio", – "Kauno dienai" tvirtina LAKD Saugaus eismo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad pradėjus vykdyti remontą pirmame transporto koridoriuje "Via Baltica" eismo įvykių mažėja. Pastaruoju metu čia patobulintos ar rekonstruotos pavojingos sankryžos – jose keičiama eismo organizavimo schema, įrengiamos iškilios greičio mažinimo salelės arba jos formuojamos iš šviesą atspindinčių ryškiaspalvių stulpelių. Įrengiami informaciniai greičio matuokliai, stacionarūs greičio matavimo prietaisai ir kt.

"Esamos sankryžos rekonstruotos taip, kad sumažėtų avarijų tikimybė: jos apšviestos, jose sumažintas leistinas greitis, įrengtas ženklinimas lanksčiais plastikiniais stulpeliais ir kelio ženklais, užtikrintos saugesnės įvažiavimo iš šalutinio kelio sąlygos, įrengtos iškilios saugumo salelės pėstiesiems, kad važiuojamoji dalis būtų kertama kuo saugiau", – primena N.Abukauskas.

Saugumą stengiamasi užtikrinti greta važiuojamosios kelio dalies – įrengiami pėsčiųjų ir dviračių takai.

Dėl sumažinto greičio ties sankryžomis ir lygesnės kelio dangos įrengimo vyksta teigiamų pokyčių triukšmingumo aspektu. Atlikus planuotus darbus, pagerėjo transporto eismo sąlygos. Transporto priemonės greičiau pravažiuoja kelio ruožą, sumažėjo aplinkos užterštumas. Pagerinus dangos geometrinius parametrus ir dangos lygumą, sumažėjo degalų sąnaudos (100 km iki 5 proc.), kartu sumažėjo oro tarša.

Pasak eismo saugumo specialistų, eismo saugumui užtikrinti dideles pastangas deda ir Kelių policija – vykdoma sustiprinta eismo dalyvių kontrolė dėl greičio viršijimo, saugos diržų segėjimo, naudojimosi mobiliaisiais telefonais ir t.t.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų