– Simona, nuo ko prasidėjo mokslas Kauno technikos kolegijoje, kodėl pasirinkote būtent Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo studijas?
– Pradžioje galvojau studijuoti aviaciją užsienyje, bet taip jau susiklostė, kad nusprendžiau pasilikti Lietuvoje. Tuo metu Kaune buvo du pasirinkimai: arba Kauno technikos kolegija arba KTU. Man pačiai norėjosi gauti daugiau praktikos, norėjosi greičiau pradėti dirbti, o iš giminaičių žinojau, kad universitetuose yra daug teorijos, todėl rinkausi praktika grįstas studijas.
Stojau į KTK, kadangi čia greičiausiai prasideda praktika ir yra suteikiama galimybė greičiau prisiliesti prie pačio darbo bei pačio lėktuvo. Kaip minėjau norėjau turėti tvirtus karjeros pagrindus, pajausti ar tai yra mano profesija, todėl džiaugiuosi, kad KTK man suteikė galimybę pasibandyti ir suprasti, kad šios studijos yra mano kelias.
– Jūsų asmenine patirtimi, koks yra didžiausias šių studijų išskirtinumas?
– Reikia pripažinti, kad kuomet mes pradėjome studijas buvome nauja karta ir nuo to laiko įvyko ganėtinai daug pasikeitimų. Tačiau itin džiaugiuosi, kad mano studijavimo laikotarpiu gavome labai daug praktikos. Džiugino, tai, kad nelaukėme paskutinio kurso, kad galėtume prisiliesti prie įrankių. Atsimenu, kolegijoje jau pirmaisiais metais turėjome 2 savaičių praktiką Pociūnuose. Žinoma ten mums niekas techninių dalykų daryti neleido, buvome dažytojai, bet tai vis tiek jau buvo pirmas prisilietimas prie lėktuvo.
Aviacija – tai praktika, todėl labai svarbu kuo anksčiau prisiliesti prie visų techninių komponentų. Iš savo instruktorės praktikos galiu teigti, kad tikrai labai matosi, kada pas mus ateina dirbti žmogus su teorinėmis, o kada jau su stipriomis praktinėmis žiniomis. Šie skirtumai labiausiai atsiskleidžia tuomet, kai žmogus pradeda dirbti vienas angare, tuomet pasimato tikrieji jo akademinio paruošimo rezultatai.
Žavi ir tai, kad turiu galimybę prisiliesti prie pačios įrangos, kuri kitiems žmonėms galbūt atrodo paslaptinga.
– Kaip manote, kokių savybių reikia, norint dirbti šioje sferoje?
– Mano nuomone užsispyrimas ir natūralus domėjimasis aviacija jau yra vieni iš kertinių rodiklių, nurodančių, kad ši specialybė yra tavo kelias. Žinoma, tam tikras žinių bagažas ir pats bendrinis supratimas kas yra aviacija bei ką aš galiu joje daryti taip pat yra vienas iš neatsiejamų aspektų.
Svarbiausia yra būti ryžtingam ir nebijoti klausti patyrusių darbuotojų jei kas nors neaišku, ar ko nors nesupranti. Iš patirties tikrai matau daug žmonių, kurie pradėdami savarankiškai dirbti angare pradeda abejoti savo galimybėmis ir praranda drąsą atlikti tam tikrus dalykus. Aviacija jau toks dalykas – reikia bendrauti ir klausinėti. Darbuotojai, kurie neklausinėja dažniausiai daro labai daug klaidų ir sukelia sau papildomų problemų. Todėl manau, kad tas natūralus žingeidumas, ryžtas ir noras sužinoti yra vienos pagrindinių savybių šioje sferoje, kurios gali pagelbėti daugybėje situacijų.
– Kas jus žavi jūsų pasirinktoje profesijoje?
– Žavi informacijos valdymas. Kaip instruktorė turiu žinoti ir teorinės ir praktinės dalies dalykus. Juk negaliu mokyti žmonių jei pati nesuprasčiau to ką aš darau. Nes tikrai yra tokių specifinių aspektų, kurių nerasi knygose, bet aš jau juos žinau per praktiką, todėl suprantu tuos procesus ir galiu juos sėkmingai perduoti kitiems.
Turbūt žavi ir tai, kad turiu galimybę prisiliesti prie pačios įrangos, kuri kitiems žmonėms galbūt atrodo paslaptinga, nors iš tikrųjų tai yra dar viena mašina, kuri tiesiog yra įdomi savo mechanika. Ir žinoma žiūrint iš istorinės pusės, mes kaip žmonės skraidome tikrai trumpą laiką, beveik 100 metų, tai mano nuomone yra dar vienas aspektas, suteikiantis šiai profesijai egzotikos prieskonį.
– Kaip atrodo jūsų darbo diena?
Mano darbo diena priklauso nuo sezono. Dabar yra vasaros sezonas ir mes turime mažiau žmonių. Kadangi visi atostogauja, darbo yra truputėlį mažiau ir tas pats darbas yra jau daugiau prie kompiuterio. Tenka tvarkyti įvairius dokumentus ir kitus biurokratinius dalykus.
KTK nuotr.
Sezono metu darbo tikrai yra, nes pas mus ateina nauji žmonės ir aš jiems turiu paruošti medžiagą. Tokiomis dienomis mano darbo diena prasideda tuo, kad aš pasiruošiu visą medžiagą ką ketinu papasakoti. Tuomet vyksta susitikimas, mes pabendraujame, pasikalbame apie naujai atėjusių darbuotojų planus, ko jie nori ir tikisi bei apskritai ar žino kas tai yra aviacija. Tuomet visą dieną tęsiame mokymus.
Šioje profesijoje nebūna vienodų dienų, nebent išskyrus vasarą. Bet likusius kitus 9 mėnesius kiekviena diena įvyksta kažkas naujo. Tai kokius nors įrankius reikia paruošti, tai einame dirbti prie lėktuvo, tai avionikams ar mechanikams reikia padėti pasiruošti. Galiu pasakyti drąsiai – savo darbe tikrai neturiu rutinos.
– Jūsų nuomone, koks turėtų būti būsimas aviacijos inžinerijos studentas?
– Jeigu būsimas studentas domisi naujienomis apie aviaciją, tai yra seka socialinių medijų puslapius, naujienas Youtube, tam tikrus influencerius, kurie yra susiję su aviacija, tai jau yra gerai. Ir jeigu jiems tai yra įdomu, tai ženklas, kad verta stoti į aviacijos inžineriją.
Jeigu tikrai yra domėjimasis tada dažniausiai žmonės pataiko ten kur reikia. Ir žinoma, jei jau domėjimosi didelio nėra, tai tada tikrai su laiku pradės kilti klausimas ar žmogus tikrai pasirinko tinkamą kelią.
Tačiau tiems, kurie jau yra apsisprendę ir žino, kad tikrai nori studijuoti aviaciją, tai tikrai rekomenduoju studijuoti KTK. Čia tikrai gausite taip reikalingą ir naudingą praktiką. Iš savo asmeninės patirties tikrai žinau, kad kuo greičiau studentas paliečia įrankius, ir patį lėktuvą, tuo jis greičiau suprasti, ar tai yra jo kelias. Ir jei tai jo specialybė, įgauta praktika bus neįkainojama ateities darbo vietoje.
Naujausi komentarai