Daugiabučio bendrija gali samdyti administruojančią įmonę. „Būsto valdai“ patikėtas ne vieno bendriją sudariusio daugiabučio administravimas. Manau, kad sprendimas samdyti tuo užsiimančią įmonę turi net kelis pranašumus.
Bendrijos savarankiškas valdymas gali būti brangesnis nei mokesčiai administruojančiai įmonei. Kadangi bendrija yra juridinis vienetas, ji privalo vesti apskaitą ir samdyti bent jau bendrijos pirmininką. Kaina priklausys nuo to, kiek bendrijos pirmininkas norės uždirbti. Reikės samdyti ir buhalterę arba buhalterines paslaugas teikiančią įmonę. Įmonių administratorius prižiūri kelias dešimtis daugiabučių, įmonė turi buhalterius, teisininkus, tad administravimo išlaidos dažniausiai išeina gerokai mažesnės, nes jos išdalijamos dideliam kiekiui namų.
Daugiabutį administruojančiai bendrijai daug problemų iškyla susidūrus su nenumatytomis ir krizinėmis situacijomis. Beveik kiekviename daugiabutyje yra prasiskolinusių arba piktybiškai už komunalines paslaugas nemokančių žmonių. Kada dėl to gali kilti problemų? Pavyzdžiui, senstant namui, atsiranda būtinybė jį remontuoti. Vienas iš tokių būtinųjų remonto darbų yra šilumos punkto remontas, kurį reikia atlikti greitai ir kokybiškai, kitaip gyventojams gali kilti problemų dėl karšto vandens ar šilumos tiekimo. Namą administruojanti įmonė užsako remonto darbus ir iš karto už juos atsiskaito su darbus atlikusia įmone. Sąžiningi gyventojai susimoka, o minėti skolininkai dar labiau didina savo skolą.
Tokiu atveju namą administruojanti įmonė įsiskolinimą už suteiktas paslaugas apmoka iš savo lėšų ir bylinėjasi su skolininku. Bendrijos skolą dažnai padalija sąžiningiems gyventojams, mat samdyti teisininką brangu, bylinėjimasis trunka ilgai, o nemokėti paslaugos teikėjui negalima, kad nebūtų nutrauktas paslaugos teikimas. Šiuo atveju skolinga būna bendrija, o ne konkretus žmogus.
Dar sudėtingesnė situacija susidaro įvykus nelaimingiems atsitikimams, pavyzdžiui, kai byrant balkonams ar sienoms apgadinami automobiliai ar sužalojami žmonės. Štai neseniai buvo atvejis, kai susižalojo žmogus, pargriuvęs dėl klibančio laipto. Žalai kompensuoti reikėjo sumokėti nemenką sumą. Bendrijai tai būtų skaudus finansinis smūgis – tiek žalos suma, tiek advokatų, kurių reikėjo bylinėjantis, samdymas. Administruojančios įmonės savo veiklą dažniausiai apdraudžia, tad jų veiklai tokie įvykiai neturi didelės įtakos, o gyventojams papildomai nekainuoja.
Be to, tam tikromis aplinkybėmis dėl nelaimingų atsitikimų, įvykusių dėl namo techninės būklės, kaltė gali tiesiogiai kristi bendrijos pirmininkui. Žmogus, kuris ryžtasi juo tapti, turėtų įvertinti riziką, kad įvykus nelaimingam atsitikimui jį asmeniškai prispaus dešimtis tūkstančių eurų siekiančios skolos.
Dar vienas administruojančios įmonės pranašumas – specializuota įmonė visada seka naujausius savivaldybės ar Vyriausybės potvarkius, nutarimus bei kitus sprendimus ir atitinkamai reaguoja. Bendrijos, kaip rodo praktika, dažnai to padaryti nesugeba, tad gyventojai arba nemoka privalomų mokesčių, arba permoka, galiausiai jų veikla dėl nežinojimo gali sulaukti baudų, o tai vėl bus papildomos bendrijos išlaidos.
Šarūnas Šlekys, UAB „Būsto valda“ vadybininkas
Laukia klausimų
Kauno daugiabučius administruojančios bendrovės „Būsto valda“ specialistai pasirengę atsakyti ir į kitus kauniečius dominančius klausimus.
Klausimus dėl daugiabučių priežiūros galite siųsti e. paštu [email protected].

Naujausi komentarai