Trys etapai
Kauno miesto savivaldybės administracijos Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius „Kauno dienai“ nurodė, kad pietrytinis aplinkkelis bus statomas trimis etapais.
„Projektą sudaro trys dalys: pirma dalis nuo Palemono gatvės, antra – nuo M.Gimbutienės iki T.Masiulio gatvės ir trečia – nuo Palemono iki M.Gimbutienės gatvės. Jau pasirašyta pirmo etapo sutartis ir pavasarį prasidės darbai. Pabaigtas antro etapo techninis projektas ir greitu metu tikimasi gauti statybos leidimą. Šio etapo darbus planuojama pradėti šių metų pabaigoje“, – pasakojo specialistas.
17 mln. eurų – tiek kainuos pirmasis aplinkkelio statybų etapas.
Pasak pašnekovo, trečiosios atkarpos, kuri sujungs Palemono ir M.Gimbutienės gatves, statybos darbai vyks vėliausiai. Tačiau tikimasi, kad dar šiemet pavyks gauti statybos leidimą, o kitų metų pradžioje pradėti ir konkrečius darbus.
„Pirmasis etapas jau pradedamas įgyvendinti ir turėtų būti pabaigtas 2024 m. vasarą. Kitų etapų darbai taip pat startuos netrukus. Visas aplinkkelis turėtų būti pabaigtas per dvejus trejus metus“, – pridūrė V.Abramavičius.
Jis pažymėjo, kad nuo pirminio projekto pateikimo nebuvo pasikeitimų ir darbai vyksta pagal planą.
Eismo tvarka
Pietrytinis aplinkkelis sujungs Marijampolės plentą su Ateities plentu. Taip bus siekiama sumažinti eismo srautus Petrašiūnuose ir Amaliuose. Įrengus naują aplinkkelį, sunkiasvoriams automobiliams nereikės važiuoti miesto gatvėmis, o magistralinius kelius bus galima pasiekti gerokai patogiau.
Įgyvendinus pirmąjį etapą, bus galima važiuoti abiem Amalių tuneliais. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
Statybos valdymo skyriaus vedėjas aiškino, kad aplinkkelio pradžia bus važiuojant nuo Marijampolės plento. Kelias kirs Kauno hidroelektrinę. Toliau aplinkkelis įsilies į Biruliškių gatvę, tada – į Ateities plento ir Palemono gatvės sankryžą. Nuo šio eismo mazgo magistralinis A1 kelias – visai šalia.
Dėl europinės „Rail Baltica“ vėžės buvo panaikinta Amalių pervaža. Vietoj jos įrengti tuneliai tiek automobiliams, tiek pėstiesiems. Nutiesus pietrytinį aplinkkelį, jis eis ir per Amalių tunelius. Tiesa, dabar eismas šioje vietoje vykta šiek tiek chaotiškai. Įvyko ne viena avarija, kai sunkiasvoriai automobiliai neišsiteko ties posūkiu. Beje, dabar eismas vyksta tik vienu tuneliu, o įrengus aplinkkelį, bus atidarytas ir antrasis. Pats kelias bus taip pat ne toks vingiuotas, tad ir sunkvežimiams nekils pavojų posūkyje apvirsti.
„Pirmojo darbų etapo metu bus organizuotas eismas ir antruoju tuneliu. Čia bus įrengti ir du papildomi viadukai automobiliams“, – kaip keisis eismas, nurodė V.Abramavičius.
Griaus sodybą
Praėjusį mėnesį miesto taryba pritarė iš miesto biudžeto skirti 200 tūkst. eurų vienai sodybai išpirkti ir nugriauti. Žemės sklypas nepatenka į zoną, per kurią bus nutiestas naujas aplinkkelis. Tačiau jei sodyba būtų palikta, aplinkkelio įrengimo darbai žymiai pabrangtų.
„Žemės sklypas R.Kalantos g. 197 pagal detalųjį planą nepatenka į paimamą visuomenės reikmėms teritoriją, – kodėl nuspręsta sodybą nupirkti, o ne perimti visuomenės poreikiams, aiškino V.Abramavičius. – Tad savivaldybės taryba priėmė sprendimą nupirkti šį sklypą ir jame esančius statinius, kad nereikėtų statyti brangiai kainuojančių įrenginių, kurie užtikrintų sodybos apsaugą nuo triukšmo. Rengiant detalųjį planą buvo siekiama kuo mažiau trikdyti aplinkinių gyventojų gyvenimą.“
Savivaldybės taryba priėmė sprendimą nupirkti šį sklypą ir jame esančius statinius, kad nereikėtų statyti brangiai kainuojančių įrenginių.
„Parengus techninį projektą paaiškėjo, kad vienas objektas t.y., R.Karantos g. 197, gali būti paliktas, bet tam reikėtų įrengti atramines šlaito konstrukcijas. Tų atramų įrengimas, preliminariais skaičiavimais, galėtų kainuoti apie 600–700 tūkst. eurų. Dėl to buvo pradėtos derybos su gyventojais dėl objekto išpirkimo. Turto vertinimo kaina, skaičiuojant lapkričio mėnesio kainomis, yra 165 tūkst., bet dabar ta suma yra dar labiau padidėjusi. Gyventojai nesutiko už šią kainą parduoti ir derybose sutarta 220 tūkst. eurų suma. Nupirkdami ir nugriaudami šią sodybą, mes išvengiame žymiai didesnių sąnaudų, kurių reikėtų patirti įrengiant šlaito tvirtinimo konstrukcijas ir garso slopinimo tvoreles“, – situaciją aiškino savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Savivaldybės skaičiavimais, nupirkti ir nugriauti sodybą kainuos mažiau, nei šalia jos įrengti specialias atramas. (Vilmanto Raupelio nuotr.)
0,22 ha žemės sklype yra gyvenamasis namas ir keli pagalbinio ūkio paskirties pastatai, jų būklė patenkinama. Specialistai nurodė, kad gyvenamajame name šiuo metu gyvena dvi šeimos.
Siekiant įgyvendinti pietrytinio aplinkkelio projektą, miesto savivaldybei teko visuomenės poreikiams perimti ir daugiau nekilnojamojo turto.
V.Abramavičius „Kauno dienai“ pasakojo, kad projektui įgyvendinti atliktos šios žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams ar pirkimo procedūros. Visuomenės poreikiams paimti aštuoni žemės sklypai ar jų dalys: Biruliškių g. 2, Buriuotojų g. 5, Meškeriotojų g. 4, Meškeriotojų g. 6, Meškeriotojų g. 7, Meškeriotojų g. 8, T.Masiulio g. 19, Raktažolių g. 21, reikalingi Ateities plentui rekonstruoti ir Kauno pietrytiniam aplinkkeliui tiesti.
„Šiuo tikslu nupirkti trys žemės sklypai ar jų dalys, esantys Buriuotojų g. 7, Raktažolių g. 15 ir Raktažolių g. 17“, – pridūrė Statybos valdymo skyriaus vedėjas.
Kiek kainuos?
Planuojama, kad pirmasis etapas kainuos apie 17 mln. eurų, kitų etapų galimos kainos paaiškės vėliau.
„Tai nacionalinės reikšmės projektas ir jo atsiradimas šalies viduryje stipriai prisidėtų prie kokybiškesnio, greitesnio, saugesnio magistralinio važiavimo per Kauną. Natūralu, kad dėmesio tikimės iš Vyriausybės ir kitų finansavimo šaltinių“, – kalbėjo V.Abramavičius.
Naujausi komentarai