Šiandien portale kauno.diena.lt svečiavosi bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Jis atsakė į kauniečiams rūpimus bei jų pateiktus klausimus. Vadovas kalbėjo apie viešojo transporto bilietų kainas, aptarnavimo kokybę, transporto parko atnaujinimo planus ir kitas aktualijas.
- Kodėl vietoje normalaus dydžio autobuso 19-tu maršrutu važinėja miniatiūriniai, dar mažesni už "mikriukus" ir nepatogesni autobusai?
- Šio maršruto aptarnavimą lemia techniniai parametrai. Prie Kauno klinikų Skubios pagalbos centro įrengtame žiede normalus 12 metrų ilgio autobusas neturi galimybės apsisukti. Tačiau šią problemą klinikų vadovybė žadėjo išspręsti modernizuojant apsisukimo žiedą. keleiviams patogumo suteiks ir mūsų naujai įsigyti mažos talpos autobusai.
- Kada vėl branginsite viešojo transporto bilietus?
- Bilietų branginti neketiname.
- Kodėl kuras Lietuvoje pinga, o autobusų bilietai kažkodėl pabrango?
- Pagrindinis kainų pokytis - tai bilietas, perkamas iš vairuotojo. Toks sprendimas priimtas todėl, kad net 57 proc. visų vienkartinių autobusų ir troleibusų bilietų keleiviai perka iš vairuotojo. "Kauno autobusai", siekdami dar sklandesnio, kokybiškesnio ir spartesnio klientų pervežimo, sutinka, jog tokios priemonės keleivius paskatins bilietu pasirūpinti iš anksto. Jie bilietas įsigijamas iš anksto, ženklaus pabrangimo nėra, o kitų tipų bilietai netgi atpigo.
- Važiavimas autobusu, troleibusu (perkant vienkartinį bilietą pas vairuotoją) Kaune jau pabrango, mikriuko bilietas - taip pat. Žadėta, kad padidinus kainas, tas pats bilietas galios persėdus į kitą viešojo transporto priemonę. Nuo kada ims galioti?
- Mūsų bendrovėje ši sistema veikia jau seniai. Iš autobuso galima persėsti į kitą troleibusą ar autobusą bei atvirkščiai. Jei kalbate apie maršrutinį "Kautros" taksi, tai į jį persėsti su "Kauno autobusų" bilietu nebus galima. Tai dvi skirtingos viešojo transporto rūšys, turinčios atskiras bilietų sistemas.
- Važiuodama Kauno troleibusais asmeniškai susidūriau su labai grubiais kontrolieriais. Pavyzdžiui, buvau apšaukta net tada, kai turėjau bilietėlį, tik "nusikaltau" piktos kontrolierės akyse, nes kelias sekundes užtrukau, kol jį išsitraukiau iš piniginės. Ar ketinate tokiems nepraustaburniams rengti kokias nors mandagumo pamokėles?
- Jei taip nutiko iš tiesų, atsiprašome. Nemandagus kontrolierių elgesys netoleruotinas. Už tokius kontrolierių paslaugų teikimo nusižengimus mūsų sutartyje su saugos tarnyba, atliekančia kontrolės funkcijas, yra numatytos baudos. Todėl susidūrę su netinkamu jų elgesiu galite mus informuoti [email protected]
- Išgirdau, kad Kauno valdžia kartu su „Kauno autobusais“ užsimojo Aleksoto funikulierių ir apžvalgos aikštelę padaryti „patrauklesniais" turistams. Kas iš tiesų slepiasi po šiuo užmoju, ar nenukentės autentiški įrenginiai, aplinka?
- Yra planų dėl funikulieriaus atnaujinimo. Norime, jog šis objektas taptų patrauklesnis tiek gyventojams, tiek miesto svečiams. Žinoma, siekiame išlaikyti ir jo autentiškumą.
- Pastebėjau, kad troleibusuose transliuojamas garso įrašas, raginantis nekalbinti vairuotojų ir jiems netrukdyti, kai jie vairuoja. Tačiau ne kartą mačiau, kaip troleibusų vairuotojai vairuodami patys kalba telefonu. Ar tai normalu?
- Iš tiesų, kalbėti telefonu vairuotojui draudžia ir mūsų bendrovės vidaus, ir Kelių eismo taisyklės. Tokio elgesio mes netoleruojame, nebent vairuotojas naudojasi telefono laisvųjų rankų įranga.
- Ar tiesa, kad kelionių troleibusu savikaina yra tokia pati, kaip ir autobusų, nors elektra pigiau už dyzeliną?
- Iš tiesu, elektra pigesnė už dyzeliną. Tačiau troleibusams, priešingai nei autobusams, reikalingas ir kontaktinis tinklas, kurio aptarnavimas bei išlaikymas taip pat kainuoja. Be to, troleibusas yra gerokai, 50 - 80 proc., brangesnis nei dyzelinu varomas autobusas. Tad galutiniame rezultate eksploatavimo savikaina yra beveik ta pati.
- Man dažniausiai būna negera išlipus iš troleibuso, jeigu jį vairavo moteris. Žinote, kodėl? Nes kaip taisyklė dauguma moterų vairuotojų važiuoja labai greitai, o po to staigiai stabdo. Nuo to nuolatinio troleibuso trūkčiojimo net pykinti pradeda... Ar jūs pats nepatebėjote skirtumo, kaip troleibusus vairuoja vyrai ir moterys?
- Manau, kad moterys dažnai vairuoja netgi atsakingiau ir saugiau, tačiau kelyje pasitaiko įvairių situacijų, kliūčių, kai stabdoma staigiau.
- Mūsų gatvėse pilna senų, netgi 1983 metais pagamintų, skandinaviškų autobusų. Kitas pastebėjimas dėl švieslenčių: ar nebūtų prioritetas įrengti naujas švieslentes, jei neįmanoma sutvarkyti senųjų? Beje, Vakarų Europoje niekur nemačiau autobusų su trafaretinėm maršrutų lentelėm.
- Apie 30 kokybiškų, nors ir naudotų autobusų ketiname įsigyti dar šiemet. Kitąmet, pasinaudojant ES struktūrinių fondų lėšomis, savo parką žadame papildyti maždaug tiek pat - turėsime visiškai naujų autobusų. Beje, 10 naujų mažos talpos autobusų jau spalio mėnesį pradės kursuoti miesto gatvėmis. Dėl švieslenčių pritariu, kad visi autobusai privalo būti su kokybiškomis švieslentėmis. Stengsimės tai įgyvendinti iki šių metų pabaigos.
- Sako, kad į viešąjį transportą neįleidžiami girti asmenys su kvapeliu. Tačiau prie mano akių prieš kelias dienas į troleibusą įsėdo vyras, kuris buvo toks girtas, kad vos pastovėjo ant kojų. Maža to, jis buvo, atsiprašant, prisiusiojęs į kelnes, pro klešnes varvėjo. Tačiau jis išsidrėbė ant troleibuso sėdynės. Ką daryti švariems keleiviams? Kentėti tą baisų tvaiką? Vėliau sėsti į priterštą vietą? Beje, kaip dažnai valomos autobusų ir troleibusų sėdynės?
- Pavienių atvejų, deja, pasitaiko. Tačiau, jei tokio keleivio dėl savo užimtumo nepastebėjo vairuotojas, kiti keleiviai turėtų informuoti vairuotoją, o jis, savo ruožtu, privalo imtis atitinkamų priemonių, kad tas pilietis būtų išlaipintas. Autobusai ir troleibusai valomi kasdien, o pilnas cheminis valymas atliekamas pagal poreikį. Jei pastebėjote užterštą autobuso sėdynę, galite drąsiai kreiptis į vairuotoją ar netgi tiesiogiai į bendrovę.
- Grįžau po ilgo tarpo iš užsienio atostogoms ir naudojausi Kauno viešuoju transportu kiekvieną dieną (kol kas tik troleibusais) keliaujant po Kauną. Gal galite pakomentuoti pastebėjimus, kurie krito labiausiai man į akis. Kodėl kai kurie troleibusai apklijuoti reklamomis nuo apačios iki viršaus? Kodėl transporto laukimo naujose pavilijonuose nėra įspėjimo, kad čia draudžiama rūkyti? Teko susidurti su situacija, kai reikėjo laukti troleibuso 45 min. ir jokio įspėjimo ar pranešimo apie vėlavimą nebuvo. Kodėl? Įstrigo netvarka dėl keleivių įlaipinimo: keleiviai lipa į vidų per ''išėjimo dureles'', nors taisyklės tai draudžia. Ar nevertėtų komposterius (el. bilieto skaitytuvus) palikti tik prie priekinio įlipimo į troleibusą?
- Svarstome galimybę transporto priemonių reklamomis nebenukloti. Galbūt ateityje reklamai vietos paliksime tik ant autobuso galo. Kalbant apie rūkymą, kiekvienas žmogus žino, jog tai daryti viešoje vietoje, kaip transporto stotelės, draudžiama. Mes, savo ruožtu, pamąstysime apie tokį ženklinimą stotelių stoginėse. Dėl įspėjimo apie vėluojančias transporto priemones, mes šią problemą bandome spręsti švieslenčių bei mobiliųjų aplikacijų pagalba. Dėl komposterio tik autobuso priekyje: taip susidaro nemažos keleivių spūstys ir gerokai lėtėja jų kelionė bei kenčia komfortas. Į kitus jūsų pateiktus klausimus atsakiau anksčiau.
- Kaip jums pasiseka išbūti direktoriaus pareigose, keičiantis Kauno miesto valdžioms, kai kitų įmonių direktoriai nuolat keičiami? Tik nesakykite, kad nėra kam jūsų pakeisti!
- Nepakeičiamų žmonių nėra. Tiesiog transporto srityje dirbu jau beveik ketvirtį amžiaus. Manau, kad turiu sukaupęs pakankamai didelę patirtį, šį darbą labai mėgstu, turiu ilgalaikę įmonės vystymo strategiją ir stengiuosi ją nuosekliai įgyvendinti, tad valdžių kaitos tam neturi labai didelės įtakos.
Naujausi komentarai