Pereiti į pagrindinį turinį

Į mobilųjį punktą – su taksi: šokiravo ir kaina, ir neatsakingas vairuotojo elgesys

2020-12-24 10:52

Kaunietę, taksi automobiliu vykusią darytis COVID-19 testo į mobilųjį patikros punktą, šokiravo neatsakingas vairuotojo elgesys. Jokios pertvaros tarp vairuotojo ir keleivio, vairuotojas – su smunkančia kauke, be pirštinių, be to, pavežęs ją nedezinfekavęs automobilio iš karto įsisodino kitą keleivį. Be to, už kelionę moteris tikina sumokėjusi didelius pinigus.

Į mobilųjį punktą – su taksi: šokiravo ir kaina, ir neatsakingas vairuotojo elgesys
Į mobilųjį punktą – su taksi: šokiravo ir kaina, ir neatsakingas vairuotojo elgesys / Vytauto Liaudanskio, redakcijos archyvo nuotr.

Daiva (vardas pakeistas) pasakojo prieš kelias dienas pajutusi peršalimo simptomus. Pasiskambino savo šeimos gydytojai, kuri patarė pasidaryti COVID-19 testą. Neturėdama galimybės nuvykti į mobilųjį patikros punktą Jonavos gatvėje savarankiškai, moteris pasiskambino į Kauno miesto savivaldybę užsisakyti nemokamą pavėžėjimo į mobilųjį punktą paslaugą.

„Savivaldybės darbuotoja teigė, jog 23 dienai visas transportas užimtas, kad jie ir žmones iš ligoninių veža, ir davė man kelių taksi firmų numerius, kurios turi leidimą vežti žmones į punktus. Pasiskambinau į taksi įmonę „Žaibiškas greitis". Atsiliepęs žmogus patvirtino, kad mane reikiamą dieną į mobilųjį punktą nuveš, tik liepė pasiskambinti prieš pusvalandį, nes neva jie turi tokiai kelionei paruošti automobilį“, – kaunietės teigimu, toks pokalbis kėlė pasitikėjimą, kad kelionė bus saugi.

Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Stebisi vairuotojo elgesiu

Tyrimo dieną, likus pusvalandžiui iki sutarto kelionės laiko ji paskambino taksi įmonei. „Taksi atvyko, įlipau ir tada nustebau: jokios pertvaros tarp manęs ir vairuotojo, taksistas be pirštinių, medžiaginę kaukę užsidėjęs netvarkingai, ji vis smukčiojo, o jis ją taisėsi. Kuomet atvykome į punktą, man reikėjo parodyti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir gautą SMS žinutę telefone. Kadangi galiniai taksi automobilio langai buvo užtamsinti, vairuotojas, būdamas be pirštinių, pats paėmė mano pasą ir telefoną ir parodė per savo langą. Ar tai normalu? Kaip taksi įmonė, pasiryžusi vežti į COVID-19 patikros punktus, taip neatsakingai elgiasi? – stebėjosi pašnekovė. – Gal aš ir nesergu, bet gal po šio važiavimo susirgsiu, nes nemanau, kad taksi buvo dezinfekuotas prieš man įlipant, didelė tikimybė užsikrėsti ir nuo nesisaugančio vairuotojo.“

Suprasčiau, jei už tuos pinigus būtų imamasi papildomų apsaugos priemonių – dezinfekuojamas automobilis ar panašiai, bet mano atveju to nebuvo, kelionė buvo visiškai nesaugi.

Moterį nustebino ir kaina, kurią reikėjo sumokėti už kelionę nuo „Dubingių“ parduotuvės Savanorių prospekte iki mobilaus patikros punkto ir atgal – 26 eurai. „Tiesa, punkte buvo automobilių eilė, teko palaukti. Kelionė iki punkto ir atgal truko gal pusvalandį, tačiau bet kokiu atveju tai yra labai didelė kaina už tokią kelionę. Matyt, vežant klientus darytis COVID-19 testo imamas dvigubas tarifas. Suprasčiau, jei už tuos pinigus būtų imamasi papildomų apsaugos priemonių – dezinfekuojamas automobilis ar panašiai, bet mano atveju to nebuvo, kelionė buvo visiškai nesaugi“, – neslėpė pašnekovė.

Į nedezinfekuotą taksi – kitas keleivis

Moterį šokiravo ir tai, kad vos jai išlipus iš taksi automobilio vairuotojas įsisodino kitą keleivį:

„Pastebėjau kaip atbėgo vyras ir paprašė pavežti, taksi vairuotojas sutiko. Taigi žmogus nežinodamas įlipo į visiškai nedezinfekuotą taksi, kuriuo ką tik važiavau aš, galimai koronavirusu sergantis žmogus.“

Po šių įvykių Daiva Kauno miesto savivaldybei pranešė apie nesaugią kelionę. „Atsiliepusi moteris mane patikino, kad „Žaibiškas greitis“ bus įtrauktas į raudoną sąrašą, kad šios firmos paslaugomis daugiau nebebus siūloma naudotis vykstantiems darytis COVID-19 tyrimo. Tačiau kaip iš tikrųjų bus, aš nežinau“, – svarstė kaunietė.

Vis dėlto panašu, kad ši taksi firma į raudoną sąrašą įtraukta nebuvo. Kitą dieną po šios kelionės paskambinus „Žaibiško greičio“ bendruoju telefonu atsiliepęs operatoriumi Egidijumi prisistatęs vyras sakė, kad firma ir toliau veža gyventojus darytis COVID-19 testo į mobilųjį patikros punktą.

Jis patikino, kad už šias keliones taikomas įprastas tarifas. „Standartinė kaina. Pertvarų tarp keleivių ir vairuotojo nėra, yra tvarkingi vairuotojai, su „antsnukiais“ (turėta omenyje kaukės – red. past.), skysčiais, automobiliai dezinfekuoti, ir panašiai. Po kiekvieno važiavimo automobilis dezinfekuojamas, vairuotojas dezinfekciniu skysčiu nuvalo duris, rankenėles, sėdynę ir panašiai“, – tikino operatorius.

Pasak jo, vairuotojams leidžiama naudoti ir medicinines, ir medžiagines kaukes, o reikalavimo, kad vairuotojas turėtų dėvėti vienkartines pirštines, nėra.

Kviečiamas ant kilimo

Netrukus po šio pokalbio žurnalistei perskambino taksi firmos direktoriumi Virginijumi Čekavičiumi prisistatęs vyras. „Tas vairuotojas jau kviečiamas ant kilimo, aš viską išsiaiškinsiu. Nenoriu per vieną darbuotoją užsitraukt negarbę, kad visai firmai kiltų nemalonumai. Tvarka turi būti, taksi automobilis turi būti dezinfekuojamas kiekvieną kartą, nesvarbu, ar vairuotojas vežė keleivį pasitikrinti dėl kovido į mobilųjį punktą, ar kitur – negali žinoti, ką tu čia veži. O po maršruto į patikros punktą pusę valandos kaip minimum pertrauka daroma. Vairuotojas automobilį išdezinfekuoja, išvėdina. Taip turi būti ir taip daroma“, – tikino pašnekovas.

Žmogus nežinodamas įlipo į visiškai nedezinfekuotą taksi, kuriuo ką tik važiavau aš, galimai koronavirusu sergantis žmogus.

Jo teigimu, vairuotojas neturėjo teisės imti keleivės dokumentų. „Jei galiniai langai užtamsinti, patikros punkte jis turėjo praverti galinį langą, kad darbuotojos matytų keleivės dokumentą ar registravimosi žinutę“, – tvarką aiškino V.Čekavičius.

Apribos taksi veiklą?

Kauniečių pavėžėjimas į patikros punktą organizuojamas telefonu 867794119. Paskambinus šiuo numeriu atsiliepusi savivaldybės Klientų aptarnavimo ir informavimo skyriaus Asmenų aptarnavimo poskyrio vedėja Jolanta Tarasevičienė teigė esanti informuota, kad taksi kauniečius į patikros punktą veža galimai nesaugiai.

„Mes nesame su jais sudarę sutarties, tiesiog turėjome tokią informaciją, kad kelios taksi firmos, tarp jų – „Žaibiškas greitis“, atitinka reikalavimus ir gali vežti žmones į COVID-19 patikros punktus ar karščiavimo kliniką, nes paprastai taksi jų ten neveža“, – aiškino savivaldybės atstovė. Ji tikino, kad gavus informacijos apie galimai nesaugias keliones skambinantiesiems nebus užsimenama apie galimybę į patikros punktus ar karščiavimo kliniką nuvykti taksi.

Asociatyvi freepik.com nuotr.

„Mes neminėsim, nes mes jų nekontroliuojam. Čia Nacionalinis visuomenės sveikatos centras turėtų jiems leisti arba neleisti vežti, reikalauti, kad automobiliai būtų dezinfekuojami, vairuotojai neturėtų kontakto su keleiviais ir panašiai. Dabar, jei mūsų transportas bus užimtas, arba žmogus turės persiregistruoti COVID-19 tyrimui kitam laikui, arba mes vešime šiek tiek anksčiau arba vėliau, arba žmogus savarankiškai turės nuvykti savo transportu“, – sakė J.Tarasevičienė.

Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu [email protected] arba spauskite čia.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų