Garažas virto dirbtuvėmis
Karolio garaže senelio uogienėms skirtos vos kelios lentynos. Likusios užkrautos jo daiktais – medžio drožlių plokštėmis, spalvoto švitrinio popieriaus rulonais, ratukais, varžtais, klijais, žymekliais, teptukais ir kitais daiktais, iš kurių galima spręsti, kad šiose erdvėse tikrai nevyksta automobilių remonto darbai.
„Čia yra visko, kuo užsiimu pastaruosius kelerius metus“, – stabtelėjęs prie stalo su išrikiuotomis ilgosiomis riedlentėmis, vieną jų Karolis paima į rankas.
Ilgosios riedlentės – ilgesnis, platesnis ir stabilesnis paprastosios riedlentės variantas, dėl savo didesnių ratukų lekiantis greičiau už pirmtakes.
Jos yra ne tik vienas geriausių adrenalino šaltinių, bet ir puiki priemonė palaikyti sportinę formą. Važiuojant ypač svarbu laikyti pusiausvyrą, todėl treniruojami gilieji raumenys.
Ilgosios riedlentės pasižymi išskirtiniais ir įvairiais dizainais, todėl riedėjimas iš taško A į tašką B tampa ne tik greitesnis, bet ir stilingesnis. Tuo įsitikinau ir pati – po trumpo Karolio pasirodymo į sieną atremta ilgoji riedlentė į mane žvelgė keistos būtybės akimis iš lentos dugno.
„Visas lentos grožis pamatomas tada, kai ją paimi į rankas. Kai stovi ant jos – galvoji tik apie riedėjimo malonumą“, – kalba K. Zinkus.
Gamyba: užtrunka laiko, kol atskiros plokštės virsta įspūdinga lenta su ratukais. Regimanto Zakšensko nuotr.
Neatkartojami gaminiai
Artimesnę Karolio pažintį su šiomis riedlentėmis lėmė visiškas atsitiktinumas – tinkamu laiku, tinkamoje vietoje šmėstelėjęs reportažas.
„Pamenu, buvau komandiruotėje ir per „YouTube“ kanalą pamačiau, kaip žmonės tokiomis riedlentėmis leidžiasi nuo Alpių serpantinų. Pagalvojau, kaip smagu būtų ir pačiam išbandyti! Esu inžinierius, todėl nusprendžiau ilgosios riedlentės nepirkti, o pats pasidaryti“, – K. Zinkus pasakoja, kad bandymai buvo gana sėkmingi, o pirmoji riedlentė, kurią pasigaminau sau, dar ir dabar guli garaže. Tiesa, šiek tiek patrumpinta, nes lūžo.
„Antros tokios riedlentės nepavyko padaryti. Labai gaila, nes ji – nepamainoma“, – žinodamas, ką reiškia atkartojimo procesas, inžinierius savo namuose su 3D spausdintuvu pasigamino specialų įrankį, leidžiantį lentos formą pakartoti tiek kartų, kiek tik nori.
Supratęs, kad klijais suteptus medienos lapus spaudžiant rankiniu būdu jėgų pasiskirstymas taip pat nevienodas ir dėl to gali nukentėti galutinis rezultatas, prieš gerą pusmetį jaunas vyras pats sumeistravo presą.
„Vasarą lentas jame laikydavau maždaug tris dienas, atvėsus orams tenka laikyti ir ilgiau, nes klijai ne taip greit džiūsta. Kaip tik šiuo metu esu suspaudęs vieną lentą. Eina jau ketvirta diena, bet, atrodo, dar negaliu jos traukti“, – į garaže stovintį savadarbį presą ir dar vieną lentą, kuri netrukus virs įspūdinga ilgąja riedlente, akies kampeliu dirsteli kaunietis.
Visas lentos grožis matyti tada, kai ją paimi į rankas. Kai stovi ant jos – galvoji tik apie riedėjimo malonumą.
Ieško dailininkų
Ilgosios riedlentės gaminamos presuojant vienos ar kelių rūšių didelio tankio medienos sluoksnius. Jų skaičius gali skirtis, vis dėlto dažniausiai vienas su kitu klijuojami septyni arba devyni sluoksniai. Karolis pasakoja anksčiau naudojęs klevą, tačiau jis pasirodė pernelyg minkštas.
„Žinau, kad ilgosios riedlentės gaminamos iš kanadietiško klevo, bambuko, vyšnios medienos ir net stiklo pluošto. Aš gamybos procesui renkuosi beržą“, – K. Zinkus tikina savo sprendimo nesigailėjęs. Beržo mediena yra vidutinio kietumo, elastinga ir sunkiai skylanti.
Prese išdžiūvusi lenta su jau išgręžtomis skylėmis, į kurias vėliau tvirtinama važiuoklė, apipjaustoma. Tada šlifuojama diržiniu šlifuokliu, o galiausiai – rankine freza. Tokios stadijos ilgosios riedlentės lentos keliauja į dailininkės rankas. Čia jos pasipuošia kompiuterinių žaidimų simboliais, mitologinėmis būtybėmis, afrikietiškais, pseudolietuviškais motyvais ir kitais vienetiniais piešiniais.
Kelias lentas Karolis apipavidalino pats. Antai, ant vienos jų nutupdė plunksną, o ant kitos dugno išraitė hieroglifus.
„Turėjau dailininkę, kuri man piešė, bet dabar ji išvyko mokytis į užsienį. Todėl ieškau žmogaus, su kuriuo galėčiau bendradarbiauti. Iškabinau skelbimus keliose dailės mokyklose. Buvo atsiliepęs vienas vaikinas, bet paskui dingo“, – K. Zinkus viliasi, kad komandos pastiprinimo neteks ilgai laukti.
Patogu: ilgosios riedlentės – puikus pasirinkimas mėgstantiems ilgus pasivažinėjimus parke ar upės pakrante. Regimanto Zakšensko nuotr.
Svarbiausia – forma
Piešinys lentai suteikia išskirtinumo, tačiau kur kas svarbiau techniniai duomenys.
„Forma apibrėžia važiavimo jausmą, o kontūras tėra išorinis stilius. Esu pasilikęs kelias neišpjautas lentas, jei kartais žmogus pats norėtų susikurti savitą lentą“, – paklaustas, ką patartų žmogui, norinčiam riedėti, bet nežinančiam, ką rinktis, Karolis duoda kelis vertingus patarimus.
Pirmiausia, anot jo, reikia žinoti, kam bus naudojama ilgoji riedlentė, – manevringiems pasivažinėjimams miesto gatvėmis, triukams ar ekstremaliems iššūkiams su dideliu greičiu.
Ilgosios riedlentės skirstomos į kelis tipus, priklausomai nuo jų paskirties. Kalnams sukurtos riedlentės sunkiausios, tvirčiausios, stabiliausios ir lengviausiai pasiekiančios didelį greitį. Šios riedlentės sutvirtintos stiklo pluoštu, turi specialias įpjovas prie ratukų – taip darant posūkį dideliu greičiu ratukai nesusiliečia su lenta ir išvengiama nelaimių. Laisvojo stiliaus, arba transporto, riedlentės yra lankstesnės, patogesnės važinėti kasdien. Jos didelės ir manevringos, todėl puikiai tiks pradedantiesiems. Šokiui pritaikytos riedlentės yra kur kas didesnės už minėtas. Dydis reikalingas šokiui atlikti, stabilumui, todėl ji labai tinka norintiems pagerinti savo koordinaciją.
Jei ši informacija nebuvo naudinga, keliaukite tiesiai pas Karolį. Jis asmeniškai pakonsultuos, o jei reikia, padės surinkti pirmąją savo ilgąją riedlentę.
„Tie, kurie daug važinėja, manau, važiuokles perka kitur, tačiau, jei reikia, galiu ilgąją riedlentę sukomplektuoti nuo lentos iki važiuoklės. Turiu jų ne vieną“, – užsukti į dirbtuves kviečia K. Zinkus.
Naujausi komentarai