Pereiti į pagrindinį turinį

Išeitis atgaivinti Aleksoto funikulierių – apžvalgos aikštelėje įrengti kavinę

2018-06-17 14:27

Kasdien Aleksoto funikulieriumi vidutiniškai keliasi 150 žmonių. Didžiausi srautai fiksuojami vasarą ir savaitgaliais – turistai kyla ant kalno pasigrožėti miesto panorama. Nuostolingą keltuvą valdanti bendrovė "Kauno autobusai" mato vienintelę išeitį – sutvarkyti apžvalgos aikštelę ir ten įrengti kavinę.

Saugumas: Aleksoto funikulieriaus būklė tikrinama kiekvieną rytą prieš pradedant darbą.
Saugumas: Aleksoto funikulieriaus būklė tikrinama kiekvieną rytą prieš pradedant darbą. / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Reikalinga ypatinga priežiūra

Pasak "Kauno autobusai" 2-ojo parko vadovo Algirdo Širvinsko, 2016 m. funikulieriaus eksploatavimo sąnaudos siekė 121 tūkst. eurų, pernai – beveik 147 tūkst. eurų.

"Nors Aleksoto funikulieriaus, kaip viešojo transporto sistemos dalies, veikla yra nuostolinga, tačiau tai mūsų miesto istorinis simbolis, reprezentuojantis Kauną jį lankantiems svečiams. Be to, jis jungia miestą su viršuje, Aleksote, esančia Linksmakalnio gyvenviete ir netoliese įsikūrusiomis įstaigomis", – teigė jis.

Aleksoto funikulierius yra valstybės saugomas kultūros paveldo objektas ir viena iš miesto svečiams siūlomų lankytinų vietų, todėl, anot A.Širvinsko, kaip ir miesto viešajam transportui, parkams bei šaligatvių infrastruktūrai, jo priežiūrai reikalingas išskirtinis ir nuolatinis dėmesys.

Nuo 2014 m. balandžio "Kauno autobusams" priklausančiam funikulieriui tenka nuolat keisti dažniausiai sudylančias stabdžių kaladėles ir lyno ritinėlius.

Tikrina kiekvieną rytą

Pasak A.Širvinsko, funikulieriaus techniniai patikrinimai periodiškai atliekami kasmet. Juos atlieka specializuota Technikos priežiūros tarnyba "Tuvlita". Atlikusi patikras ir bandymus ji pateikia ataskaitą ir įvertinimą, ar funikulierius tinkamas toliau saugiai naudoti.

"Paskutinis lynų kelio techninės būklės patikrinimas buvo atliktas balandžio 26 d. Nustatyta, kad funikulierius tinkamas naudoti. Tikrinama dokumentacija, statybinė dalis, metalinių konstrukcijų būklė, lynai, jų jungtys ir įtempimo įrenginiai, nukreipiamieji įtaisai, pavaros ir stabdžiai, stočių mechaninė įranga, elektriniai įrenginiai, signalizacija, vilktuvai, griebtuvai, tikrinamas veikimas", – vardijo A.Širvinskas.

Be "Tuvlitos" priežiūros, kas mėnesį papildomai atliekama funikulieriaus techninio aptarnavimo patikra: tikrinamas lynas, jo ritinėliai, kaip atsidaro durys, apšvietimas, mašinų skyrius, stabdžiai, kelias ir kt.

Anot A.Širvinsko, kiekvieną rytą, prieš pradėdamas darbą, mašinistas taip pat apžiūri funikulierių: patikrina įrenginius mašinų skyriuje, vagonėlių stabdžių būklę, rankinį stabdį, vagonėlių ratų gaudykles, lynų tvirtinimą. Apeina ir apžiūri visą vagonėlių kelią: ar viskas gerai su bėgiais, ar nėra po nakties kokių kliūčių, pašalinių daiktų, pavyzdžiui, nulūžusių šakų, akmenų ir pan.

Stebi mašinistas ir palydovė

Funikulieriaus mašinistas šaltkalvis ir kiti darbuotojai, turintys teisę dirbi funikulieriaus operatoriumi, kas penkerius metus privalo išklausyti funikulieriaus operatoriaus mokymo programą ir patobulinti savo praktinius įgūdžius.

"Atsižvelgdama į pastarųjų įvykių skaudžią patirtį, bendrovė sustiprino funikulieriaus techninės būklės stebėseną ir kontrolę. Saugų keleivių kėlimą prižiūri mašinistas ir kontrolierė palydovė, kurie atsakingi, kad keleiviai būtų keliami laikantis visų saugos reikalavimų ir funikulieriaus eksploatavimo taisyklių", – pasak A.Širvinsko, saugumo taisyklių turėtų laikytis ir patys keleiviai: įlipę į vagonėlį atsisėsti, jei nėra sėdimų vietų – atsistoti patogiai, atsiremti ir laikytis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų