Projekto tikslas
Artimiausiame tarybos posėdyje politikai svarstys, ar už europines lėšas įgyvendinti galimybių studiją dėl didelio našumo viešojo transporto.
Projekto autoriai tikina, kad, atlikus detalę analizę, būtų galima visapusiškai sužinoti kauniečių poreikius naudotis viešuoju transportu ir ar turimas autobusų ir troleibusų parkas gali užtikrinti viešajam transportui keliamus tikslus.
„Tikslas – parengti duomenimis ir modeliavimu pagrįstą galimybių studiją dėl naujos, energiškai efektyvesnės, tvaresnės, didelio pajėgumo, viešojo transporto rūšies Kauno mieste poreikio, lokacijos, tipo, maršrutų ir galimo ekonominio efekto. Taip būtų galima miestui priimti sprendimą dėl tokios transporto rūšies poreikio. Planuojama atlikti Kauno ir priemiesčių gyventojų mobilumo apklausas, sudaryti kelionių matricas pagal kelionės būdą, transporto rūšį ir tranzitinius rajonus“, – apie tai, ką nagrinėtų galimybių studija, „Kauno dienai“ komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Jis nurodė, kad galimybių studija atsakytų, koks viešojo transporto tinklas būtų patraukliausias, ekonomiškiausias, koks keliavimo būdas Kauno mieste būtų tvariausias, skaičiuojant transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį pervežamam keleiviui.
Tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių.
Išsamūs rezultatai
Nors ir dabar analizuojami keleivių srautai, pagal tai dėliojami viešojo transporto maršrutai ir grafikai, tačiau tikimasi, kad galimybių studija leis pamatyti gerokai išsamesnį vaizdą.
„Šiuo metu keleivių srautai ir jų pasiskirstymas stebimi tik esamuose viešojo transporto maršrutuose. Vykdant galimybių studiją, būtų apklausti respondentai proporcingai visose Kauno miesto seniūnijų teritorijose dėl jų vykdomų kelionių viešuoju transportu, jų poreikio, krypčių“, – dėstė M. Matusevičius.
Pasak jo, miesto noras – įvertinti tiek turimą viešojo transporto parką, tiek ir tinklo išplėtimo galimybes. Taip pat specialistai esą turėtų išsiaiškinti, kaip keliauja kauniečiai ir priemiesčių gyventojai, kokie jų įpročiai.
„Be to, ekspertai turėtų nustatyti, kokios efektyviausios transporto priemonės netolimoje ateityje galėtų dar labiau prisidėti prie darnaus judumo. Ar tai bus greitieji autobusai, ar tramvajus, ar kitos priemonės, paaiškės atlikus studiją. Vienas pagrindinių tikslų – sumažinti automobilių skaičių Kauno gatvėse“, – apie tai, kad galėtų atsirasti ir naujų viešojo transporto rūšių, užsiminė savivaldybės eismo specialistas.
Pritarus tarybai, galimybių studiją atliktų konkurso būdu parinktas paslaugos teikėjas.
Didinamas patrauklumas?
Miestas siekia didinti kelionių autobusais ir troleibusais populiarumą, todėl viešojo transporto parkas vis atnaujinamas, ieškoma būdų, kaip mažinti energijos sąnaudas.
M. Matusevičius nurodė, kad šių metų balandį Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl keleivių vežimo reguliariais autobusų vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais, patenkančiais į Kauno rajono savivaldybės teritoriją.
„Pasirašius šią sutartį, miesto maršrutai buvo koreguoti atsižvelgiant į Kauno rajone gyvenančių gyventojų poreikius. Rajono artimojo priemiesčio gyventojai dabar gali naudotis miesto viešuoju transportu, patogia „Žiogas“ bilietų sistema“, – kaip dabar didinamas viešojo transporto patrauklumas, dėstė eismo specialistas.
Be to, nuo rugpjūčio 1 d. Kauno mieste įgyvendinus sustojimų pagal pareikalavimą tvarką, padidėjo viešojo transporto greitis, kelionės tapo komfortiškesnės išvengiant nereikalingų sustojimų.
„Taip vasarą iš keleivių salono neišleidžiama vėsuma, o žiemos metu iš lauko neprileidžiama šalčio, sumažėjo viešojo transporto degalų sąnaudos“, – apie tai, kad pasiteisino sistema stoti tik tada, jei stotelėje laukia keleiviai arba paspaudžiamas „Stop“ mygtukas, nurodė M. Matusevičius.
Miesto vizija
Kaunas siekia žymiai sumažinti miestiečių keliones nuosavais automobiliais, o kartu ir prisidėti prie oro taršos mieste mažinimo. Dėl to būtina keleivius skatinti rinktis į darbus ar namus važiuoti miesto autobusais ir troleibusais.
„Siekiant suteikti alternatyvą kelionėms automobiliu ir mažinti jų kelionių skaičių mieste, Kaunas plečia viešojo transporto tinklą, atnaujina transporto priemones, plėtoja A juostų tinklą, diegia naujas technologijas, kurios suteikia viešajam transportui pirmumą miesto sankryžose. Taip pat priimti sprendimai, leidžiantys viešajam transportui didinti važiavimo greitį.
Miesto tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių ir viršytų Kauno miesto Darnaus judumo plane siekiamą tikslą 2030 m.“, – nurodė M. Matusevičius.
Naujausi komentarai