Su persėdimu – vienas euras
Maršrutinius taksi įjungus į bendrą viešojo transporto sistemą, ir juose, ir autobusuose bei troleibusuose galios tie patys vienkartiniai elektroniniai bilietai, švieslentėse bus rodoma informacija apie jų visų tvarkaraščius.
Už tą patį vieną eurą, kiek dabar kainuoja važiavimas maršrutiniu miesto taksi, bus galima per pusvalandį vieną kartą persėsti iš vieno maršrutinio taksi į kitą arba iš maršrutinio taksi į autobusą ar troleibusą, arba iš autobuso ar troleibuso į maršrutinio taksi.
Išlieka visos nuolaidos studentams, mokiniams, pensininkams, važiuojantiems troleibusais ar autobusais tol, kol jiems neprireikia persėsti į maršrutinį taksi.
Jiems tą padarius per pusvalandį nuo kelionės pradžios, sistema nuo elektroninio bilieto nuskaičiuoja tokią sumą, kurios trūksta iki euro, tai yra, bendra kelionės suma su persėdimu neviršija vieno euro.
Naujos galimybės
„Norime, kad gyventojai viešuoju miesto transportu galėtų naudotis pigiai, greitai ir patogiai. Pagrindinis klausimas, kurį mes anksčiau spręsdavome, buvo susijęs su autobusų, troleibusų, maršrutinių taksi grafikų tankinimu, tačiau esame priėję ribą, kai reikia ieškoti naujų sprendimų. Integravus maršrutinius taksi į elektroninio bilieto sistemą, atsiranda visiškai naujos galimybės“, – per spaudos konferenciją šiandien sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.
Susimokėti už važiavimą mikroautobusu bus galima šiuo metu galiojančiomis elektroninio bilieto kortelėmis.
Mums, kaip bendrovei, šis žingsnis gal ir neatsipirks, bet keleiviams ir visam miestui atneš tikrai daug naudos.
Sistema visuotinai pradės veikti nuo sausio. Iki vakar ja jau spėjo sėkmingai pasinaudoti 420 smalsių pavienių keleivių, kai sistema dar tik buvo bandoma.
Elektroninį bilietą nuo šiol bus galima įsigyti ar jį papildyti ir pas mikroautobuso vairuotojus.
"Norėčiau pasidžiaugti, kad sėkmingai susitvarkėme su užduotimi integruoti maršrutinius taksi į elektroninio bilieto sistemą", – sakė projektui vadovaujančių "Kauno autobusų" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Sudėtingos sistemos pertvarka su „Kautros“ ir partnerių Lenkijoje pagalba užtruko apie pusmetį.
Elektroniniais bilietais naudojasi apie 80 proc. "Kauno autobusų" keleivių. "Tai tikrai greitina darbą, mažina eiles“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ Rinkodaros direktorius Karolis Dekeris.
Integravus į šią sistemą ir maršrutinius taksi, tikimasi, kad tai padidins eismo saugumą, nes maršrutinių taksi vairuotojams reikės mažiau laiko ir dėmesio skirti grąžos skaičiavimui, bilietų spausdinimui.
Atidžiau važiuos pro stoteles
„Sprendimas yra pakankamai senas. Laimėdami konkursą vežti maršrutiniais taksi žinojome apie planus, kad miesto transportas būtų integralus. Džiugu, kad tai jau pasiekėme“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Maršrutinių taksi grafikams atsiradus miesto švieslentėse, „Kautra“ pabrėžia, kad maršrutiniai taksi nepradės privalomai stoti visose stotelėse, tačiau žada pro jas važiuodami būti atidesni.
„Kadangi atsiranda švieslentėse mūsų maršrutinių taksi laikas, akcentavome, kad itin atidžiai pravažiuotų stoteles, kad nepaliktume nė vieno keleivio“, – sakė "Kautros" eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas.
Išliks popieriniai bilietai
Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras pabrėžė, kad nemokamo persėdimo galimybė galios tik naudojant elektroninį bilietą, bet kaip ir anksčiau autobusuose, troleibusuose, maršrutiniuose taksi bus galima įsigyti ir popierinį bilietą.
Įvedamas mėnesinis maršrutinio taksi bilietas kainuos 35 eurus. Jis galios tik maršrutiniuose taksi, nesuteiks galimybės nemokamai persėsti į autobusą ar troleibusą, bet bus galima galima neribotai važinėtis maršrutiniais taksi.
Mėnesinis maršrutinio taksi bilietas bus išduodamas kalendoriniam mėnesiui.
Atsipirks patogumu
"Mums, kaip bendrovei, šis žingsnis gal ir neatsipirks, bet keleiviams ir visam miestui atneš tikrai daug naudos", – neabejojo M.Grigelis.
„Kautros“ vadovas L.Skardžiukas irgi pripažino, kad kol kas nežino, ar naujovė nebus nuostolinga, tačiau jis įsitikinęs, kad sustoti nevalia.
"Bendra visuomeninio transporto sistema yra didžiulis žingsnis, tačiau sieksime, kad sistema bendra būtų visiškai – kalbu apie bendrą mėnesinį bilietą. Tai įgyvendinti kol kas neįmanoma dėl esamų įstatymų", – sakė L.Skardžiukas.
Tai yra bendras „Kauno autobusų“ ir „Kautros“ projektas. „Kauno autobusai“ tam per pusmetį išleido 50 tūkst. eurų, „Kautrai“ tai kainavo brangiau – apie 170 tūkst. eurų.
Savivaldybės duomenimis, Kaune apie 100 tūkst. žmonių, arba kas trečias kaunietis, naudojasi viešuoju transportu. Maršrutiniais taksi naudojasi maždaug kas dešimtas iš jų.
Naujausi komentarai