Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno turizmo vasara: užsieniečiai sugrįžo

2024-09-29 12:00

Į priešpandeminį lygį pagaliau sugrįžo užsienio turistų srautai ir dažnai keliaujantys lietuviai. Šį turizmo sezoną jie gausino Kauno miesto svečių skaičių. Ekskursijos, pramogos, pažintys, patirtys – tik keletas akcentų, prisidėjusių prie miesto svečių augimo.

Masalas: stebimas augantis susidomėjimas modernizmo architektūra, ypač kai Kaunas už šią architektūrą buvo įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
Masalas: stebimas augantis susidomėjimas modernizmo architektūra, ypač kai Kaunas už šią architektūrą buvo įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. / Regimanto Zakšensko nuotr.

Ar sugrįžo turistai?

Pastaraisiais metais turizmo sektoriui netrūko iššūkių. Iš pradžių keliavimą pristabdė pandemija, tada Ukrainoje prasidėjo karas, pasėjęs nerimo ir Lietuvoje, tad mūsų šalis, kartu ir Kaunas, sulaukė mažiau svečių iš užsienio. Tačiau dabar tendencijos keičiasi ir turizmo sektorius turi gerų žinių.

„Turistų srautai grįžo. Sezoną vertiname gerai, nes į 2019 m. lygį sugrįžo užsieniečių srautai ir išliko aukštas lietuvių keliautojų lygis. Tačiau vertėtų paminėti, kad pasikeitė kelionių specifika – sulaukiame daug daugiau pavienių ar mažų grupelių turistų ir žymiai mažiau didelių organizuotų grupių. Šiuo metu vertiname galimybes aktyviau dirbti ir su šiuo segmentu“, – dienraščiui komentavo VšĮ „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius.

Jis pasidžiaugė, kad atsigauna Vokietijos turistų rinka. Skaičiuojama, kad nuo 2023 m. pirmo pusmečio 23 proc. išaugo vokiečių turistų skaičius.

„Taip pat daugiau nei keturis kartus išaugo turistų iš Nyderlandų skaičius. Kai kurie šių šuolių galėjo būti dėl Kauno regione vykusių NATO pratybų, taip pat sporto čempionatų ir natūraliai augančio pažintinio turizmo“, – kalbėjo T. Stankevičius.

Toks terminas netgi turi savo pavadinimą – šaltostogos (angl. „coolcation“), nors šiame segmente, žinoma, dominuoja Skandinavijos šalys.

„Visgi vertėtų paminėti, kad nors turistų skaičius sugrįžo į priešpandeminį lygį, keičiasi ne tik keliautojų pobūdis, bet ir demografija. Greta gausiai besilankančių kaimyninių šalių gyventojų, pastebimas ir šioks toks augimas iš Vakarų Europos šalių, kurį būtų galima sieti su klimato kaita ir stichijomis jiems kiek įprastesnėse Pietų Europos šalių kryptyse. Toks terminas netgi turi savo pavadinimą – šaltostogos (angl. „coolcation“), nors šiame segmente, žinoma, dominuoja Skandinavijos šalys“, – stebimas turistų srautų tendencijas įvardijo „Kaunas IN“ direktorius.

Jis pažymėjo, kad Kaune taip pat pastebimas turistų srautų augimas iš šalių, su kuriomis atsirado tiesioginių skrydžių, pavyzdžiui, Slovakijos. Be to, šiomis oro linijomis atskrenda daugiau vengrų ir kiek daugiau austrų.

„Norėtųsi atkreipti dėmesį, kad vasara, kaip mes ją suprantame, keičiasi, ir tai gerai atspindi turizmo tendencijos – žmonės aktyviai keliauja ne tik vasaros mėnesiais, bet ir nuo gegužės iki spalio“, – tai, kad turistinis vasaros sezonas Kaune dar nesibaigė pastebėjo T. Stankevičius.

Euforija: Edas Sheeranas net dvi dienas koncertavo Kaune, į miestą priviliodamas dešimtis tūkstančių gerbėjų. Aurimo Barkausko nuotr.

Šio sezono akcentai

Kokie šio vasaros sezono akcentai, kuo šis turistinis laikas buvo išskirtinis? Turizmo ekspertai neabejoja, kad šią vasarą pasiekusi puiki žinia – į „Michelin“ gidą įtraukti penki Kauno restoranai – „Numan“, DIA, „Uoksas“, „Monte Pacis“ ir „Arrivee“ – tikrai ryškiausias akcentas. Toks įvertinimas skatina gastroturizmą, o kartu žadina svečių smalsumą labiau pažinti ir pačią vietovę, kurioje įsikūręs „Michelin“ įvertinimą gavęs restoranas.

Dar vienas akcentas, pritraukęs daug žmonių į Kauną, – pasaulinės muzikos žvaigždės Edo Sheerano koncertas, net dvi dienas iš eilės užpildęs Dariaus ir Girėno stadioną. Į pirmąjį koncertą bilietai buvo akimirksniu išpirkti. Populiariojo britų atlikėjo koncertai į Kauną atviliojo gerbėjų ne tik iš kitų Lietuvos miestų – šis įspūdingas renginys pritraukė ir daug svečių iš užsienio.

Tame pačiame stadione vykęs Jessicos Shy koncertas taip pat turėjo didelę įtaką turizmo augimui. Koncertai tapo priežastimi atvykti į Kauną, užpildyti viešbučius ir restoranus.

„Didieji koncertai stadione leido suprasti, kokį didžiulį renginių potencialą turi Kaunas. Neabejojame, kad artimiausiu metu renginių daugės, o išmoktos pamokos leis pagerinti turistinę patirtį visiems miesto svečiams“, – tikino pašnekovas.

Tęstinė patirtis

Turizmo ekspertas nurodė, kad svečius į miestą viliojo ne tik masiniai renginiai, bet ir besitęsiantys kultūros renginiai, jau tapę Kauno vizitine kortele. Stebimas augantis susidomėjimas modernizmo architektūra, ypač kai Kaunas už šią architektūrą buvo įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.

„Reikėtų pasidžiaugti, kad renginių buvo išties įvairių. „Audros“ festivalis į Kauną vėl sukvietė elektroninės muzikos gerbėjus, Pažaislio muzikos festivalis – klasikinės muzikos gerbėjus, lankytojus žavėjo ir scenos menų festivalis „ConTempo“, cirko festivalis „Cirkuliacija“. Nereikia pamiršti ir birželį praūžusios jubiliejinės Dainų šventės, moderniai priminusios mūsų šaknis ir tradicijas. Platus renginių spektras vilioja turistus atvykti į Kauną. Jiems lieka pasinaudoti ir kitomis miesto siūlomomis galimybėmis“, – kalbėjo „Kaunas IN“ vadovas.

„Pagerėjęs miesto pasiekiamumas ir renovuotos centrinės miesto erdvės taip pat turėjo nemažai įtakos – vien ko verta vėl duris po rekonstrukcijos atvėrusi miesto rotušė su joje veikiančiu miesto muziejumi“, – pridūrė T. Stankevičius.

Pasak jo, Kauno rotušėje atsidaręs naujas turizmo informacijos centras nuo pirmų dienų savo populiarumu neatsilieka nuo veikiančio Laisvės alėjoje. Tai gerina bendrą turistinės informacijos sklaidą pagrindinėse traukos vietose mieste. „Toliau ieškosime naujų galimybių, kaip papildyti Kauno turistinį potencialą“, – pažymėjo turizmo ekspertas.

Kauną pamėgo ne tik turistai iš užsienio, bet ir lietuviai, renkantys patirtis savame krašte. Iš kitų šalies miestų atvykę svečiai ne visada lieka nakvoti, todėl turizmo specialistai buvo parengę ir specialių akcijų, kviečiančių gauti geros patirties Kauno viešbučiuose.

„Su Lietuvos rinka dirbame taip pat kaip ir su užsienio – nuosekliai ir sistemingai. Nuo tiesioginio kliento pasiekimo per muges iki įvairių žiniasklaidos ir rinkodaros kampanijų, užsakomųjų laidų, nuomonės formuotojų vizitų, iniciatyvų su renginių organizatoriais ir asociacijomis, užsakomaisiais straipsniais ir specialiomis kampanijomis. Birželį organizavome atvirų durų dieną viešbučiuose ir kitose apgyvendinimo įstaigose“, – apie tai, kaip lietuviai kviečiami atvykti į Kauną, kalbėjo T. Stankevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų