Pereiti į pagrindinį turinį

Kelininkai sugrįžta į Kauno gatves: kur laukti spūsčių?

2019-04-11 08:00

Kauno miesto gatvėse vėl darbuojasi kelininkai. Šiemet planuojama užbaigti pernai pradėtus darbus ir įgyvendinti didesnius projektus. Dėmesio bus skirta ir dviratininkams.

Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų. Eismas: netoli Aleksoto tilto atsiras papildomų eismo juostų.

Didieji projektai

Savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis "Kauno dienai" teigė, kad dabar visų akys krypsta į Laisvės alėją. Nors pagal sutartį pagrindinės pėsčiųjų gatvės tvarkymo darbai turi būti baigti kitais metais, miesto atstovai viliasi, kad dauguma jų darbininkai spės atlikti dar šiemet.

"Sutartis yra iki kitų metų vidurio, bet tikimės, kad bent pagrindinius vizualinius darbus pavyks atlikti iki metų pabaigos. Labai norėtųsi, kad šiemet paklotų visus tinklus, granito dangą, įrengtų šviestuvus, o kitąmet liktų tik dokumentų tvarkymas", – vylėsi A.Pakalniškis.

Darbininkai įsisuks ir į Vilijampolėje esančią Brastos gatvę, kuri taps svarbia jungtimi su planuojamu statyti Kėdainių tiltu. Panerių gatvėje dar praėjusiais metais pradėti tvarkymo darbai, tad šiemet jau bus galima važiuoti nauja danga. Taip pat bus suremontuoti šaligatviai. A.Pakalniškis informavo, kad kelininkai jau pradėjo darbus ir Girstupio gatvėje.

"Pradėti ir didieji Ateities plento ir šios gatvės viaduko rekonstrukcijos darbai. Taip pat kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija tvarkysime sankryžą ties "Mega". Planuojame, kad darbus šioje vietoje šiemet pavyks ir užbaigti", – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Savivaldybės atstovai užsimojo pagerinti automobilių pralaidumą ties Vytauto Didžiojo, dar vadinamu Aleksoto tiltu. Numatyta rekonstruoti Veiverių, Užnemunės, H. ir O.Minkovskių bei Marvelės gatvių sankryžą. Kaip "Kauno dienai" aiškino A.Pakalniškis, šis transporto mazgas yra ypač svarbus, juo nuolat važiuoja didelis automobilių srautas, todėl norima, kad čia būtų kuo mažiau spūsčių.

"Ten jau prasidėję darbai, iškeliamos atramos ir bus įrengta papildoma eismo juosta. Tai pagerins susisiekimą atvažiuojantiems nuo Marvelės pusės. Taip pat bus lengviau nuo Aleksoto tilto nuvažiuoti Marvelės link", – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Taip pat šiemet tikimasi sutvarkyti A.Šapokos gatvės atkarpą nuo B.Brazdžionio iki Mosėdžio gatvės. Kylant naujam stadionui ir tvarkant halę, darbai prasidės dar keliose Ąžuolyno papėdės vietose. Numatyta remontuoti Perkūno alėją bei Vaižganto gatvę. Iš kitos Ąžuolyno pusės, ties Lietuvos zoologijos sodu, taip pat netrūks veiksmo ir, tikėtina, spūsčių, nes bus vykdomi Radvilėnų plento antrojo etapo rekonstrukcijos darbai, kurie tęsis nuo Zoologijos sodo pabaigos iki Tunelio gatvės.

Europinių lėšų sulauks Aleksote esančios Vyčio Kryžiaus, K.Sprangausko, J.Petruičio, J.Čapliko, J.Pabrėžos gatvės. Darbai šiose vietose pradėti dar pernai.

Pagrindinė gatvė

Pernai kapitališkai tvarkyta dalis Savanorių prospekto. Šiemet darbai bus tęsiami ir nuo sankryžos su Taikos prospektu, remontas palaipsniui vyks Kauno miesto ribos link.

"Pernai Savanorių prospekte per visą ilgį buvo įrengtas dviračių takas, o važiuojamoji dalis sutvarkyta iki sankryžos su Taikos prospektu. Šiemet tvarkysime likusią atkarpą. Taip pat kitoje pusėje, nei yra dviračių takas, vietomis bus sutvarkyti šaligatviai. Tačiau šioje pusėje šaligatvis nebus tvarkomas ištisai, o tik ten, kur labiausiai reikia. Važiuojamosios dalies darbus planuosime labiau vasarą, kai mieste būna mažiau automobilių", – žadėjo A.Pakalniškis.

Kol kas specialistai dar nežino, kaip Savanorių prospekto tvarkymo metu bus organizuojamas transporto srautas. Tikėtina, kad scenarijus bus panašus kaip ir pernai, kai tam tikru laiku buvo leidžiama važiuoti tik viena juosta, o vėliau buvo leista važiuoti tik viešajam transportui, o automobiliai nukreipti kitomis gatvėmis. Tačiau Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas pabrėžė, jei eismas bus laikinai uždarytas, apie tai bus pranešta iš anksto, tad kauniečiai galės susidėlioti kitą patogų maršrutą.

Centrinė miesto dalis

Tvarkymo darbai vyks ne tik Laisvės alėjoje, bet apims ir jos prieigas. Dar šiemet numatyta sutvarkyti ir parkelį, esantį prie Valstybinio Kauno muzikinio teatro.

"Dar tiksliai nežinau, kada galėtų prasidėti Miesto sodo skvero tvarkymo darbai. Dabar projektuojama ir tikimės, kad iki metų pavyks ne tik paruošti projektą, bet jį ir įgyvendinti. Manome, kad skveras savo funkciją atlieka neblogai, tad norime perkelti vaikų žaidimo aikštelę, atnaujinti fontaną ir sudėti naują grindinį, kuris būtų vientisas kaip Laisvės alėjoje", – pasakojo A.Pakalniškis.

Centrinėje miesto dalyje remonto sulauks ir Šv.Getrūdos, Šauklių bei Jonavos gatvės žiedas. Vykdant šių gatvių darbus, vairuotojams kelias į namus gali tapti labai sudėtingas. Čia ypač didelis automobilių srautas, o piko metu beveik visada susidaro spūstys.

Pernai žadėta remontuoti Žemaičių gatvės įkalnę, kuri sujungia Savanorių prospektą su V.Putvinskio ir K.Donelaičio gatvėmis. Planuota sutvirtinti šlaitą bei padaryti šaligatvį, tačiau darbai taip ir neprasidėjo. Į šių metų planą minėta gatvė vėl įtraukta, tad viliamasi, kad darbai šįkart nenusikels.

Pasikeitė planai ir dėl Vilniaus gatvės. Dar pernai skelbta, kad pagrindinė Senamiesčio gatvė sulauks permainų ir bus suremontuota, tačiau, tvirtinant šių metų Kauno miesto biudžetą, šiems darbams pinigų nenumatyta, todėl projekto įgyvendinimas atidedamas kitiems metams. Šiemet bus atliekamas nebent  kosmetinis remontas tose vietose, kur labiausiai reikės.

Nauji dviračių takai

Dėmesio šiais metais sulauks ir dviratininkai. Miesto tvarkymo skyriaus vyr. specialistė Inga Bendokienė "Kauno dienai" sakė, kad bus užbaigtas dviračių takas Baltų prospekte ir Rasytės gatvėje. "Rasytės gatvėje ant šlaito liko sudėti atitvarus ir suoliukus, tad jau greitai visus darbus užbaigsime", – pridūrė pašnekovė.

Iki birželio pradžios turėtų būti baigti ir Nemuno krantinės tvarkymo darbai.

"Buvo planuota viską padaryti praėjusiais metais, bet kai nuardė viršutinę dangą, nuėmė plokštes, darbininkai atrado labai daug tuščių ertmių. Nustatėme, kad apie kilometrą tako buvo išplauta, teko papildomai pirkti betono injektavimo paslaugą. Reikėjo purkšti betoną į maždaug keturių metrų gylį ir taip užpildyti tuščias terpes. Dėl to darbai užsitęsė. Dabar liko sutvarkyti tik viršutinę dangą", – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus specialistė.

Naujas dviračių takas atsiras nuo Baltų prospekto ir nusidrieks per Strazdo ir Panerių gatves. Šis takas tęsis iki Kauno rajono ribos. Miestas savo lėšomis įrengs 4 km taką, o tolimesnę atkarpą turėtų nutiesti rajono savivaldybė.

Vien Laisvės alėjai paskirta beveik 9 mln. eurų, nes dabar prasidėjo dangos klojimo darbai, čia reikia mokėti dideles sumas.

"Lietuvos automobilių kelių direkcija jau yra paskelbusi, kad ties dviračių taką nuo miesto ribos iki Lapių. Tad mes prisijungiame prie jų ir bus bendras ilgas takas. Tai kainuos apie 2 mln. eurų", – aiškino I.Bendokienė.

Gatvių tvarkymo krepšelis

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas sakė, kad bendrai sutvarkytų miesto gatvių šiemet gal bus ir mažiau, nes daug dėmesio skiriama didiesiems projektams.

"Biudžetas, skirtas gatvių remontui, yra panašus kaip ir praėjusiais metais, tačiau šiemet didesni objektai. Vien Laisvės alėjai paskirta beveik 9 mln. eurų, nes dabar prasidėjo dangos klojimo darbai, čia reikia mokėti dideles sumas, – pažymėjo A.Pakalniškis.

Šiemet gatvių remontui iš miesto biudžeto skirta apie 12 mln. eurų, panašią sumą skyrė ir Lietuvos automobilių kelių direkcija. Dar remontui prisidės ir apie 3 mln. ES lėšų.

A.Pakalniškis nurodė, kad šiemet įvažoms tvarkyti miestas skyrė 500 tūkst. eurų. Dar 200 tūkst. eurų skirta kiemams remontuoti, tačiau jie bus skirti tiems projektams, kai patys gyventojai padengia dalį kiemo tvarkymo darbų kainos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų