Koncentracija į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę veiklą
Kauno technikos kolegijos (KTK) vadovo Nerijaus Varno teigimu, idėja atidaryti automobilių projektavimo ir konstravimo laboratoriją kilo dar praėjusiais metais, kai buvo suformuotas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos reikalavimas kolegijoms plėtoti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklą.
„Atsiradus išplėstiems reikalavimams ir galvodami apie transporto studijų kryptį, vykdančią vienų populiariausių studijų programų Lietuvoje, supratome, kad turime tinkamą bazę, įrangą ir personalą, kad savo mokslinus tyrimus perkeltume į aukštesnį lygį ir suteiktume naudą visuomenei.
Vieninteliai Lietuvoje ruošdami sportinių automobilių inžinierius ir matydami, kad mūsų Automobilių techninio eksploatavimo programa yra tarp TOP10 populiariausių studijų programų šalyje, nusprendėme šia kryptimi žengti dar keletą žingsnių ir naujos laboratorijos veiklą pradėsime nuo sportinių automobilių tobulinimo.
Laboratorijos dėstytojų ir studentų jungtinė komanda atlikinės užsakomuosius tyrimus, analizuos tam tikrus automobilių parametrus, konstrukcijas, mazgus ar mechanizmus. Šie visi tyrimai ir automobilių patobulinimai bus atliekami naudojant naujausias mokslines žinias ir metodus“, – laboratorijos veiklą pristatė N. Varnas.
KTK nuotr.
Kreiptis gali visi norintys
Kolegijos vadovo teigimu, pirmasis centro projektas jau įgyvendintas ir pristatytas Lietuvos Aukštųjų mokyklų mugėje.
„Kolegijoje turime net dvi autosporto komandas – „KTK Racing Division“ ir „KTK DRIFT TEAM by P.P.P.“ Tad tai kol kas ir bus mūsų pagrindinės veiklos kryptys. O savo pirmąjį projektą įgyvendinome dar 2022-ųjų metų pabaigoje ir jį išvysti buvo galima Aukštųjų mokyklų mugėje Kaune. Tai mūsų inžinierių ir mokslininkų patobulintas šonaslydžio disciplinai skirtas automobilis.
Žinoma, tai tik pirmasis projektas. Jau šiandien turime užsakymų iš užsienio komandų. Tačiau mūsų laboratorijos durys yra atviros visiems, kurie galbūt neturi tokių didelių biudžetų ir laiko brangiai kainuojantiems bandymams. Mes atliksime visus reikalingus eksperimentus bei tyrimus, juo paremsime mokslinėmis žiniomis, o siekdami aukšto rezultato viską galime išbandyti ir su mūsų autosporto komandomis trasoje.
Lietuvoje tokių paslaugų daugiau niekas neteikia, o tokio tipo tyrimus atlikti gali tik gamyklinės komandos, tad matome tikrai dideles plėtros ir augimo galimybes. Autosportas mūsų šalyje auga, o kartu auga ir meistriškumas. Komandos nori būti greitesnės, su patikimesniais automobiliais ir siekti
aukštų rezultatų ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Šioje vietoje matome, kad tikrai turime reikalingas kompetencijas ir įrangą, kad prie šio augimo prisidėtų ir Kauno technikos kolegija“, – sakė KTK vadovas.
Įvairesnė ir įdomesnė veikla studentams
Kauno technikos kolegija sportinių automobilių inžinierius Lietuvoje ruošia jau 8-erius metus. Tad turima patirtis ir noras likti lyderiais įpareigoja nuolatos kartelę kelti aukštyn. Pasak Automobilių techninio eksploatavimo studijų programos kuratoriaus Mariaus Mažeikos, ši laboratorija kaip tik ir bus kokybinis šuolis pirmyn.
„Laboratorijoje atliksime visus tyrimus, kurie reikalingi automobilių modifikavimui ir didesniam patikimumui užtikrinti. Svarbu tai, kad tai bus ne tik dar viena galimybė dėstytojams plėsti mokslinių tyrimų ir eksperimentinę veiklą, bet ir tai, kad visuose tyrimuose galės dalyvauti ir patys studentai.
Laboratorijoje atliksime visus tyrimus, kurie reikalingi automobilių modifikavimui ir didesniam patikimumui užtikrinti.
Visas tyrėjų komandos sudarys tiek patyrę mokslininkai, dėstytojai ir inžinieriai, tiek ir mūsų jaunieji ruošiami specialistai. Tyrimai bus labai įvairios apimties ir trukmės. Vieni gali užtrukti neilgai, jei tiriame ir tobuliname tik vieną mazgą, o kiti – kur kas ilgiau, jei siekiame geresnio visos automobilio pakabos darbo.
Laboratorija naudą neš tiek verslui ir visuomenei, tiek ir studentams. Ypač noriu pasidžiaugti, kad studentai turės galimybę praplėsti tiek baigiamųjų darbų spektrą, tiek savo žinias, kasdienę veiklą. Galbūt vienam įdomu tirti alyvą, o kitas nori eiti toliau ir tirti jau atitinkamus variklio ir pakabos parametrus. Nuo šiol visa tai tampa įmanoma visiems Kauno technikos kolegijos studentams“, – sakė M. Mažeika.
Planuojama, kad pirmaisiais metais centras turėtų atlikti iki 20 mokslinių tyrimų ir užsakymų. Jei laboratorijos veiklos apimtys augs, jam ateinančiais metais yra numatytos beveik 200 tūkst. eurų investicijos į papildomą modernią įrangą.
Naujausi komentarai