Mies­to marš­ru­tai – pa­ti­ki­mo­se ran­ko­se Pereiti į pagrindinį turinį

Mies­to marš­ru­tai – pa­ti­ki­mo­se ran­ko­se

2017-05-24 14:19 diena.lt inf.

Kau­nie­čiai ir mies­to sve­čiai, ke­liau­jan­tys vie­šuo­ju trans­por­tu, ži­no, kad įli­pę į au­to­bu­są ar tro­lei­bu­są pa­sieks bet ku­rią jiems rei­kia­mą vie­to­vę ar mik­ro­ra­jo­ną. Ta­čiau re­tas su­si­mąs­to, koks kruopš­tus ir su­dė­tin­gas yra marš­ru­tų ir eis­mo tvar­ka­raš­čių pla­na­vi­mo pro­ce­sas.

Mindaugas Grigelis
Mindaugas Grigelis / Evaldo Virkečio nuotr.

Su­kau­pė di­džiu­lę pa­tir­tį

UAB „Kau­no au­to­bu­sai“ Marš­ru­tų ir tvar­ka­raš­čių pla­na­vi­mo sky­riaus dar­buo­to­jos tel­pa į vie­ną ka­bi­ne­tą, ta­čiau į jų gal­vas bei kom­piu­te­rius su­dė­ta in­for­ma­ci­ja ap­rė­pia ne vie­ną de­šimt­me­tį.

„Mes vi­sos ne­nau­jo­kės. Šio­je sri­ty­je dir­ba­me nuo ke­lio­li­kos iki ke­lias­de­šim­ties me­tų. Dar pa­me­na­me lai­kus, kai skai­čia­vo­me ir pla­na­vo­me po­pie­riu­je, vė­liau at­si­ra­do pir­mo­sios kom­piu­te­ri­nės pro­gra­mos, o da­bar be aukš­tų­jų tech­no­lo­gi­jų sa­vo dar­bo ne­beį­si­vaiz­duo­ja­me“, – pa­sa­ko­jo sky­riaus va­do­vė Dai­va Agu­lie­nė.

Iš tie­sų šių die­nų ke­lei­vi­nis trans­por­tas neat­si­lie­ka nuo ino­va­ci­jų – kar­tu su moks­li­nin­kais ir IT spe­cia­lis­tais ku­ria­mos nau­jos iš­ma­nio­sios tech­no­lo­gi­jos, ku­rios lei­džia grei­čiau ir leng­viau su­pla­nuo­ti marš­ru­tus, koor­di­nuo­ti au­to­bu­sų ir tro­lei­bu­sų eis­mą, o uni­ka­li elekt­ro­ni­nio bi­lie­to sis­te­ma su­pap­ras­ti­na at­si­skai­ty­mo už va­žia­vi­mą pro­ce­dū­rą. Marš­ru­tų op­ti­mi­za­vi­mas ir grei­tų­jų au­to­bu­sų marš­ru­tų at­si­ra­di­mas ke­lei­viams ge­ro­kai su­trum­pi­na ke­lio­nės lai­ką.

„Kau­no au­to­bu­sų“ marš­ru­tų ir tvar­ka­raš­čių pla­na­vi­mo spe­cia­lis­tai, reng­da­mi eis­mo tvar­ka­raš­čius bei pri­žiū­rė­da­mi, kaip jie įgy­ven­di­na­mi, at­lie­ka di­džiu­lį, pa­pras­tam var­to­to­jui ne­pas­te­bi­mą dar­bą. Tvar­ka­raš­čiai su­da­ro­mi at­si­žvel­giant į ke­lei­vių pa­gei­da­vi­mus ir po­rei­kius. Ta­čiau vi­suo­met įver­ti­na­ma, ko­kią įta­ką pa­kei­ti­mas dėl vie­no ke­lei­vio pa­gei­da­vi­mo tu­rės di­džia­jai da­liai ki­tų ke­lei­vių, už­tik­ri­na­mi vai­ruo­to­jų dar­bo ir poil­sio re­ži­mo rei­ka­la­vi­mai, įver­ti­na­mas tu­ri­mas trans­por­to prie­mo­nių kie­kis, tal­pa bei va­žia­vi­mo daž­nis. Pri­rei­kus marš­ru­tai op­ti­mi­zuo­ja­mi ar siū­lo­ma su­da­ry­ti nau­jus.

Svarbūs ir pageidavimai„Tai lyg pi­ra­mi­dė su do­mi­no efek­tu. Pa­ju­di­nus vie­ną jos de­ta­lę, griū­va ir ki­tos. Pa­ko­re­guo­tas vie­no konk­re­taus marš­ru­to gra­fi­kas ga­li su­jauk­ti dau­gy­bės au­to­bu­sų ir ke­lei­vių pla­nus. Tad vi­sus pa­kei­ti­mus da­ro­me prieš tai iš­sa­miai iša­na­li­za­vę jų po­vei­kį ne tik tam konk­re­čiam marš­ru­tui, bet ir ki­toms kryp­tims“, – pa­brė­žė UAB „Kau­no au­to­bu­sai“ di­rek­to­rius Min­dau­gas Gri­ge­lis.

Anot pa­šne­ko­vų, bend­ro­vės spe­cia­lis­tai, at­sa­kin­gi už marš­ru­tų ir tvar­ka­raš­čių su­da­ry­mą, per il­gus dar­bo me­tus yra su­kau­pę mil­ži­niš­ką duo­me­nų ba­zę, įskai­tant įmo­nių, moks­lo įstai­gų bei gy­ven­to­jų pra­šy­mus ir pa­gei­da­vi­mus.

Pa­sak Kau­no mies­to sa­vi­val­dy­bės Trans­por­to ir eis­mo or­ga­ni­za­vi­mo sky­riaus ve­dė­jo Pau­liaus Ke­ro, pla­nuo­jant marš­ru­tus drau­ge su „Kau­no au­to­bu­sų“ spe­cia­lis­tais, pir­miau­sia orien­tuo­ja­ma­si į dau­gu­mos kau­nie­čių po­rei­kius, nes pri­si­tai­ky­ti prie kiek­vie­no ke­lei­vio no­rų tie­siog neį­ma­no­ma. Kiek­vie­nas marš­ru­tas tu­ri sa­vo va­di­na­mą­jį pa­są, ku­ria­me yra su­kaup­ta iš­sa­mi in­for­ma­ci­ja apie mo­ky­mo, gy­dy­mo įstai­gas, ga­myk­las, ki­tus ob­jek­tus. Ten nu­ro­dy­ta jų dar­bo pra­džia ir pa­bai­ga. Kiek­vie­no marš­ru­to tra­so­je to­kių įstai­gų ir or­ga­ni­za­ci­jų yra la­bai daug, tad ir vi­sų jų dar­bo lai­kas ga­li skir­tis. O jei ir dau­gu­mos su­tam­pa – pa­vyz­džiui, pra­si­de­da 8 val., rei­kia su­de­rin­ti trans­por­to ju­dė­ji­mo gra­fi­kus, nes au­to­bu­sas ne­ga­li pa­siek­ti vi­sų sto­te­lių vie­no­du ir pa­čiu pa­to­giau­siu lai­ku, tar­ki­me, 7.45 val.

„Tad ten­ka at­si­žvelg­ti į įvai­rius in­te­re­sus ir priim­ti komp­ro­mi­si­nius spren­di­mus. Kai ku­rioms įmo­nėms taip pat ten­ka de­rin­tis prie mū­sų ar jų ko­le­gų ga­li­my­bių ir po­rei­kių“, – aiš­ki­no P.Ke­ras.

Žval­go­si ir į už­sie­nį

D.Agu­lie­nės tei­gi­mu, ke­lei­viams svar­biau­sia – grei­tai ir pa­to­giai pa­siek­ti sa­vo ke­lio­nės tiks­lą. Tad jie ver­ti­na va­žia­vi­mo grei­tį, rei­sų re­gu­lia­ru­mą ir daž­nu­mą.

„Mes tu­ri­me ke­lei­vių srau­tų ap­skai­tos sis­te­mą. Įdie­gus elekt­ro­ni­nį bi­lie­tą, vi­sa tai ga­li­ma pa­to­giau ana­li­zuo­ti. To­dėl la­bai svar­bu, kad ke­lei­viai ne­pa­tin­gė­tų kas­kart įli­pę pa­žy­mė­ti bi­lie­tą. Tai ver­tin­ga in­for­ma­ci­ja sta­tis­ti­nei ana­li­zei. O kuo tiks­les­nę sta­tis­ti­ką tu­rė­si­me, tuo ge­riau ga­lė­si­me pa­ten­kin­ti lū­kes­čius“, – dės­tė ji.

La­bai no­rė­tu­me su­lauk­ti skam­bu­čių ir tuo­met, kai vai­ruo­to­jo ar ki­tų dar­buo­to­jų dar­bu ke­lei­vis li­ko pa­ten­kin­tas. Juk ir to­kios ži­nios mums nau­din­gos. Pa­vyz­džiui, ska­ti­nant dar­buo­to­jus.

Bend­ro­vė ana­li­zuo­ja ir už­sie­nio ve­žė­jų pa­tir­tį. Ta­čiau ne su vi­so­mis ša­li­mis ga­li­ma ly­gin­tis.

„Sma­gu, kai ga­li už­tik­rin­ti, kad au­to­bu­sas šiuo marš­ru­tu va­žiuos kas 10 min., tro­lei­bu­sas – kas 5 min. Iš es­mės tuo­met ke­lei­viams tam­pa ne­be­rei­ka­lin­gi net tvar­ka­raš­čiai. Jie vis tiek ži­no, kad tuoj kaž­kas at­va­žiuos. Mes to­kios pra­ban­gos sau leis­ti dar ne­ga­li­me. Tu­ri­me ste­bė­ti srau­tus, sek­ti, kur jie su­si­da­ro, o kur ant­plū­džio nė­ra. Jau ky­la po­rei­kis mies­tui įsi­gy­ti už­sie­ny­je nau­do­ja­mą vie­šo­jo trans­por­to ju­dė­ji­mo mo­de­lia­vi­mo pro­gra­mi­nę įran­gą“, – pa­sa­ko­jo M.Gri­ge­lis.

Marš­ru­tai ap­tar­nau­ja­mi įvai­rios tal­pos trans­por­to prie­mo­nė­mis: nuo ma­žų­jų au­to­bu­sų iki di­džiau­sių, per 24 m il­gio au­to­bu­sų. Eis­mas pla­nuo­ja­mas at­si­žvel­giant į vie­to­vės ypa­tu­mus: ma­žie­ji au­to­bu­sai nu­krei­pia­mi ten, kur di­de­lis trans­por­tas neį­va­žiuo­tų ar ne­ga­lė­tų ap­si­suk­ti, kaip kad yra siau­ro­se Ro­mai­nių gat­ve­lė­se, aikš­te­lė­je prie Kau­no kli­ni­kų Sku­bios pa­gal­bos cent­ro ir pan.

In­for­ma­ci­ja – ver­tin­ga

P.Ke­ras pa­brė­žė, kad mies­to sa­vi­val­dy­bė su­pran­ta, jog vie­ša­sis trans­por­tas yra so­cia­li­nė pa­slau­ga, ku­ri ne vi­sa­da yra pel­nin­ga. To­dėl mies­tas tei­kia su­bsi­di­jas, den­gia ve­žė­jų nuo­sto­lius, ypač pa­ti­ria­mus tam tik­ru pa­ros me­tu. Ži­no­ma, tuos nuo­sto­lius sten­gia­ma­si ma­žin­ti, ste­bint ke­lei­vių srau­tus, jų ki­ti­mą pa­gal va­lan­das, ati­tin­ka­mai pa­ren­kant trans­por­to prie­mo­nes, re­ti­nant ar daž­ni­nant jų srau­tą.

„Ži­no­te, daž­nai su­lau­kia­me skam­bu­čių su klau­si­mais, ko­dėl au­to­bu­sas vė­luo­ja dvi mi­nu­tes. Žmo­nės neat­siž­vel­gia į trans­por­to spūs­tis, ava­ri­jas ar ki­tas ap­lin­ky­bes, bet sten­gia­mės ge­ra­no­riš­kai at­sa­ky­ti. Tik la­bai no­rė­tu­me su­lauk­ti skam­bu­čių ir tuo­met, kai vai­ruo­to­jo ar ki­tų dar­buo­to­jų dar­bu ke­lei­vis li­ko pa­ten­kin­tas. Juk ir to­kios ži­nios mums nau­din­gos. Pa­vyz­džiui, ska­ti­nant dar­buo­to­jus“, – tei­gė M.Gri­ge­lis.

Vi­są ak­tua­lią in­for­ma­ci­ją apie vie­šo­jo trans­por­to marš­ru­tus ir eis­mo tvar­ka­raš­čius ke­lei­viai ga­li su­ži­no­ti bend­ro­vės in­ter­ne­to sve­tai­nė­je kau­noau­to­bu­sai.lt ar­ba pa­skam­bi­nę ne­mo­ka­mu te­le­fo­nu 8 800 70 010.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra