- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno oro uoste netrukus planuojama pradėti keleivių terminalo plėtros darbus. Po rekonstrukcijos, kurią planuojama pabaigti 2025-ųjų viduryje, išaugs ir terminalo erdvės, ir technologijų pažanga.
Teigiama, kad dėl modernių informacinių technologijų ir kitų aviacijos technologinių sprendimų iš Kauno keliauti taps patogiau ir greičiau.
„Esame suplanavę daug svarbių pokyčių, kurie bus įgyvendinami oro uostui nestabdant veiklos. Keleiviai iš Kauno galės laisvai skraidyti ir naudotis oro uosto paslaugomis, kartu tarsi išpakuodami vieną naujovę po kitos. Iki 2025 metų vidurio terminalas palaipsniui pasikeis ir savo išore, ir vidumi“, – pranešime sakė Lietuvos oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis.
Rengiant Kauno oro uosto terminalo rekonstrukcijos projektą kertinis akmuo buvo technologinė infrastruktūra. G. Paulikaitis pripažįsta, kad suderinti oro uosto technologijų poreikį ir architektūrinius sprendimus projektuotojams buvo nemenkas iššūkis.
Oro uoste bus pritaikytos pažangios bagažo valdymo, savarankiško bagažo atidavimo, bagažo sutikrinimo, keleivių registravimo (CUPPS) sistemos, taip pat bus diegiama moderni eilių valdymo sistema ir kiti sprendimai.
Esame suplanavę daug svarbių pokyčių, kurie bus įgyvendinami oro uostui nestabdant veiklos.
„Oro uostas iš esmės yra sudėtingas, daug procesų apimantis „gyvas“ mechanizmas. Ne visos naujovės bus matomos keleiviams, tačiau jų įtaka keliavimo patirčiai ir paslaugų kokybei bus ženkli. Pavyzdžiui, nauja bagažo sutikrinimo sistema padės užtikrinti, kad nė vienas keleivis negalėtų išskristi be savo registruoto bagažo. Taigi, bagažo paklydimo rizika smarkiai sumažės“, – pasakojo G. Paulikaitis.
Pasak jo, dar vienas didelis iššūkis bus ne tik įdiegti, bet ir suderinti tarpusavyje susijusias technologijas, kad visas mechanizmas veiktų sklandžiai kaip orkestras.
Atnaujinta bagažo valdymo sistema Kauno oro uoste sukurs 4 saugumo lygių bagažo patikrą, kurią įgalins kompiuterinės tomografijos technologija veikiantis rentgeno aparatas (angl. explosive detection system – EDS).
Dar viena naujovė – keleiviai galės savarankiškai atiduoti bagažą. Vieno žingsnio savitarnos sprendimas parinktas kaip universaliausias ir patogiausias tokio dydžio oro uostui. Speciali įranga keleiviams leis tiek atsispausdinti bagažo žymą, tiek priduoti bagažą vienoje vietoje – bagažo registravimo procedūros veiks greičiau ir paprasčiau.
Speciali įranga keleiviams leis tiek atsispausdinti bagažo žymą, tiek priduoti bagažą vienoje vietoje – bagažo registravimo procedūros veiks greičiau ir paprasčiau.
Paprasčiau taps ir registruotis skrydžiui. Po rekonstrukcijos keleiviai galės naudotis net 12 registracijos stalų ir 6 laipinimo vartais, kuriuose bus įdiegta RESA keleivių registravimo sistema (angl. common use passenger processing system – CUPPS).
„Šiuo metu CUPPS sistemą prižiūri antžeminio aptarnavimo bendrovė, kuri ir vykdo keleivių aptarnavimą, registraciją į skrydį. Įgyvendinant permainas šią paslaugą į savo rankas perims Lietuvos oro uostai – taip siekiame užtikrinti maksimalų universalumą, plėtrą, savalaikę techninę priežiūrą bei atnaujinimus. Taip pat šis žingsnis atvers kelią visuose oro uostuose naudoti vieningus technologinius sprendimus“, – akcentavo G. Paulikaitis.
Pagal Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros projektą bus išplėstos šoninės pastato dalys, tad atvykimo ir išvykimo erdvės taps didesnės. Bendras terminalo plotas išaugs apie 4,4 tūkst. kv. metrų.
Naujovės apims visus tris Kauno oro uosto terminalo aukštus. Bus išplėstos bagažo atsiėmimo zonos, keleivių lauks didesnės Šengeno ir ne Šengeno atvykimo zonos, atsivers papildomos erdvės laukti skrydžių, pavalgyti ar apsipirkti.
Didesnės terminalo erdvės atvers galimybę vienpusiams koridoriams, kurie padidins keleivių saugumą. Svarbiausia šių koridorių paskirtis – užtikrinti, kad iš nekontroliuojamos zonos į kontroliuojamą zoną nepatektų keleiviai, daiktai ar pašaliniai asmenys. Ši Lietuvos oro uostų naujiena palengvins darbą aviacijos saugumo specialistams ir dalį komandos pajėgumų leis nukreipti kitoms užduotims atlikti.
Įvairiose terminalo vietose atsiras ir nauja eilių valdymo sistema. Ši sistema bus įdiegta net keliose zonose: aviacijos saugumo patikros, registracijos stalų, pasienio patikros (atvykimo ir išvykimo) salėse. Sistema oro uosto darbuotojams suteiks realius duomenis apie zonų užimtumą, eiles kritinėse terminalo vietose. Tai leis efektyviau valdyti žmonių srautus, planuoti ir paskirstyti komandos resursus.
Atnaujinta infrastruktūra Kauno oro uoste leis aptarnauti iki šešių keleivinių skrydžių per valandą (dabar aptarnaujama iki keturių vienu metu). Skaičiuojama, kad nuo 2025-ųjų vidurio čia keleivių aptarnavimo pajėgumai iš viso augs du kartus iki 2 mln. keleivių per metus.
Su Kauno oro uosto ir Vilniaus oro uosto terminalų plėtra 2025-aisiais Lietuvos oro uostai įgyvendins vieną iš organizacijos strateginių tikslų – išplėsti turimą oro uostų infrastruktūrą (keleivių terminalus), kad per metus ji bendrai turėtų visas galimybes patogiai ir efektyviai aptarnauti 10 mln. keleivių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno ir Kauno rajono gyventojus suneramino stiprus garsas: kas vyksta?38
Šeštadienio rytą kauniečius prižadino stiprus garsas. Kaip teigė gyventojai, jis buvo girdimas Kaune ir Kauno rajone. ...
-
Patriotiškumo ugnį įžiebs Z. Bružaitės „Requiem. Laisvės vardan“
Praėjus 52 metams po Romo Kalantos žūties, jo auką dėl laisvės ir Kauno pavasario antitarybinių protestų dvasią miestiečiai tradiciškai prisimins gegužės 14-osios vakarą, Muzikinio teatro sodelyje skambant kompozitorės Zitos Bružaitės &b...
-
Kauno gimnazistai sukilo prieš kandidato į prezidentus pasirodymą mokykloje286
Kauno Jono Basanavičiaus gimnazijoje gegužės 9 d. vyko kandidato į prezidentus Eduardo Vaitkaus susitikimas su gyventojais. Tačiau gimnazistai išreiškė protestą, nenorėdami, kad toks renginys vyktų jų mokyklos salėje. ...
-
Pašiurpęs gyventojas: gyvulio gaišena pusiau apkasta, gali bet kas prieiti3
Portalas kauno.diena.lt sulaukė prašymo pasidomėti, kodėl tarnybos nereaguoja į pranešimą dėl netinkamai užkasto negyvo gyvulio. ...
-
Itin gabių mokinių ugdymo programa Kaune rengiasi naujam sezonui: vyksta paraiškų priėmimas7
Aštuoni Kaune veikiantys universitetai bei teatrai rugsėjį vėl priims apie pusšimtį vaikų su aukštesniu IQ. Itin gabių mokinių programoje vaikai lankys dėstytojų ir teatralų paskaitas bei praktinius užsiėmimus matematikos, gamt...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Kaunietį pribloškė banko abejingumas: klaiku buvo…101
Į redakciją kreipėsi kaunietis, praėjusią savaitę tapęs nemalonaus įvykio SEB banko padalinyje Nemuno gatvėje, Kaune, liudininku. ...
-
Autobuse – ir liftas, ir garsinė sistema4
Kaune pristatyti naujieji tarpmiestiniai autobusai, visiškai pritaikyti ir keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių. Autobusuose įrengti liftai, garsinės sistemos ir ryškūs ekranai, tad kiekvienas keleivis galės oriai planuoti savo keli...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Kas ir kiek mokės už įvažiavimą į Senamiestį?90
Aiškėja, kad už įvažiavimą į Kauno senamiestį teks mokėti tiems, kurie šią vietą tiesiog kerta tranzitu. Jei automobilis paliekamas stovėti, mokestis bus imamas kaip už parkavimą. ...