Pereiti į pagrindinį turinį

Nuotoliniai stojamieji – išbandymas mokykloms

Mokyklos šiemet išbandė ne tik nuotolines pamokas, bet ir nuotolinius stojamuosius egzaminus. Pirmas blynas neprisvilo, tačiau minčių kontaktinį bendravimą išmainyti į virtualųjį nėra.

Nerimas: dėl kitokių stojamųjų egzaminų labiau nei vaikai jaudinosi jų tėvai.
Nerimas: dėl kitokių stojamųjų egzaminų labiau nei vaikai jaudinosi jų tėvai. / Akvilės Snarskienės nuotr.

Būta nerimo

Susitvarkę su nuotolinio mokymosi baubu, baigiantis virtualiesiems mokslo metams dalis vaikų, tėvų ir kai kurių mokyklų bendruomenės privalėjo atremti dar vieną iššūkį – stojamuosius egzaminus, kuriuos šiemet teko organizuoti nuotoliniu būdu. Suvienijusi jėgas su vilniečiais, Kauno jėzuitų gimnazija bendrųjų gebėjimų vertinimo testą ir pokalbį su priėmimo komisija šiemet perkėlė į virtualųjį pasaulį. Tiesa, kol tebevyksta egzaminai, gimnazijos vadovybė apie juos nenorėjo kalbėti. Teprasitarė, kad tai, ką jie daro drauge su Vilniaus jėzuitų gimnazija, gali daug ką nustebinti savo inovatyvumu.

"Kai baigsis egzaminai, galėsime plačiau papasakoti", – pirmąją birželio savaitę Kauno jėzuitų gimnazijos direktorius Virgilijus Saulius nedaugžodžiavo.

Virtualiąją erdvę mokinių atrankai pasirinko ir Jono Jablonskio gimnazija, po beveik dvejus metus trukusio sudėtingo ir įtempto pasirengimo proceso pagaliau pripažinta tarptautiniu lygiu – joje akredituota Tarptautinio bakalaureato diplomo programa.

Virtualiąją erdvę mokinių atrankai pasirinko ir Jono Jablonskio gimnazija, kurioje šiemet akredituota Tarptautinio bakalaureato diplomo programa.

"Pirmiausia elektroniniu būdu užpildėme prašymą stoti į gimnaziją. Atsakomajame laiške buvo nurodyta, kada numatytas pirmas stojamojo egzamino etapas – nuotolinis anglų kalbos, matematikos mokomųjų dalykų specialiųjų ir bendrųjų gebėjimų patikrinimas pagal Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo programos reikalavimus", – pasakojo dviejų sūnų mama Eglė.

Kitame laiške moters vyresnėliui buvo paskirtas laikas motyvaciniam pokalbiui. Užsidaręs savo kambaryje, paauglys, anot kalbintos kaunietės, bemaž 10 minučių su komisija bendravo anglų kalba.

"Tada – rezultatų skaičiavimas ir daugiau nei savaitė laukimo. Sūnus atrodė ramus, o aš visą laiką sėdėjau kaip ant adatų", – birželio 4-ąją Eglei įtampa atslūgo, nes sūnus gavo laišką su kvietimu mokytis dvikalbėje tarptautinio bakalaureato programų klasėje.

Bendravo laiškais

"Labas rytas, busimieji pirmokai", – panašiu tekstu Kauno technologijos universiteto (KTU) Inžinerijos licėjaus pedagogai praėjusią savaitę sveikino apie 200 darželinukų, pretenduojančių tapti šios ugdymo įstaigos auklėtiniais. Karantinas, anot mokyklos vadovybės, pakoregavo ne tik mokslo metų pabaigą, bet ir stojamųjų egzaminų tvarką – šiemet juos taip pat nuspręsta organizuoti nuotoliniu būdu. Tėvai, pareiškę norą, kad jų atžalos mokytųsi KTU Inžinerijos licėjuje, pirmiausia buvo pakviesti nuotoliniu būdu išklausyti egzamino vykdymo instrukciją. Dar po kelių dienų į jų pašto dėžutes įkrito laiškai su stojančio vaiko kodu, būtinų priemonių sąrašu, vaizdine medžiaga, egzaminui reikalingu brėžiniu ir elektronine sutikimo su stojamojo egzamino organizavimo ir vykdymo tvarkos forma. Likus dienai iki stojamojo egzamino, tėvai gavo dar vieną laišką su prisijungimo nuoroda ir konkrečiu prisijungimo laiku kiekvienam vaikui.

Egzamino dieną ant būsimų pirmokų stalo privalėjo būti kompiuteris arba kitas mobilusis įrenginys, ausinės, spalvinimo priemonės, iš anksto atsiųstas ir atspausdintas brėžinys, klijai, žirklės, A4 formato baltas ir tokio pat dydžio spalvotas lapas su kairiajame kampe ryškiai užrašytu stojančiojo kodu. Pastarąjį kairėje pusėje, arčiau peties, privalėjo segėti visi vaikai. Maždaug 2 cm dydžio skaičiai, užduotis atliekančio stojančiojo veidas ir rankos ekrane turėjo būti matomi viso egzamino metu. Pokalbio pradžioje stojantysis turėjo patvirtinti savo tapatybę – egzamino vykdytojui paprašius, į vaizdo kamerą reikėjo atgręžti pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Tiki sūnaus sėkme

Kaunietei Agnei stojamieji į licėjų – ne naujiena. Prieš kelerius metus kumščius mokyklos valgykloje ji gniaužė už savo vyresniojo sūnaus sėkmę.

"Egzaminas, kiek žinau, buvo sudarytas iš kelių dalių ir truko beveik dvi valandas. Sūnus su užduotimis susitvarkė sėkmingai – įstojo gana aukštu numeriu", – dviejų vaikų mama manė, kad panašiu principu vyks ir šiųmečiai stojamieji egzaminai.

Deja, karantinas išderino ankstesnę tvarką, o vaikus patupdė ne licėjaus klasėse, kaip anksčiau, bet prie kompiuterių ekranų.

"Naktis prieš egzaminą buvo nerami. Jaudinausi ir aš, ir vyras. Mažasis atrodė ramus, bet ryte prasitarė, kad sapnavo jį klausinėjančias mokytojas", – jaunėlio sapnas, anot mamos, išsipildė.

Ankstų praėjusio antradienio rytą, suskirstyti į grupeles po aštuonis, stojantieji priešais save išvydo dvi mokytojas. Kol sūnus sveikino egzaminuotojas, mama taisėsi jam už nugaros. Tėvai ar globėjai buvo įpareigoti organizuoti vaiko prisijungimą prie egzamino, o po atliktos užduoties, per 5 minučių, atsiųsti darbo nuotrauką.

"Nežinojau, kaip sūnus reaguos į ekrane jį egzaminuojančias mokytojas. Baiminausi, kad ims gręžiotis į mane ir klausinėti. Dar prieš egzaminą atsiųstame laiške buvo išsamiai surašyta, ką daryti tokiais atvejais, todėl frazę "Tu esi šaunuolis, daryk taip, kaip pats supranti" buvau paruošusi berti bet kurią akimirką", – per pirmą užduotį, kai, ėmus trūkinėti garsui, sūnus neišgirdo vienos figūros pavadinimo, Agnei teko ištarti magiškus žodžius.

Pastarieji suveikė kaip piliulės – susikaupęs septynmetis popieriaus lape nubraižė stačiakampį, o vėliau, jos manymu, nesunkiai susidorojo ir likusiomis užduotimis.

"Beliko sulaukti egzamino atsakymo", – kumščius iki birželio 9-osios moteris žadėjo spausti lygiai taip pat stipriai, kaip ir už savo pirmagimį.

Dirbo pusšimtis pedagogų

Tokiu pat principu praėjusią savaitę vyko stojamieji egzaminai į 5, 9 klases. KTU Inžinerijos licėjaus direktorius, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos (LMVA) prezidentas Dainius Žvirdauskas neabejojo kontaktinio egzamino pranašumais prieš nuotolinį, tačiau tikino kito pasirinkimo šiemet neturėjęs.

Egzaminų metu kilusius nesklandumus sprendėme egzaminų dalyvių naudai, kad nebūtų streso.

"Mes labai reflektyviai žiūrėjome į situaciją – bus karantinas ar ne, kokias rekomendacijas pateiks Sveikatos apsaugos ministerija (SAM). Puikiai suprantame, kad geriau nei kontaktinio egzamino nesuorganizuosime, tačiau jei jau nacionaliniu lygiu brandos egzaminai vyks tik nuo birželio 22 d., logika sako, kad kažkokių kitų bendrojo lavinimo ar stojamųjų egzaminų į gimnaziją, pagrindinę pirmosios dalies ar į pradinio ugdymo programą nesuorganizuosime", – kalbėjo licėjaus vadovas.

Įsilieti į mokyklos bendruomenę šiemet norą pareiškė maždaug 350 būsimų penktokų, kone tiek pat devintokų ir apie 200 pirmokų, todėl didžiausiu iššūkiu mokyklos bendruomenei tapo srautų suvaldymas. Egzaminas buvo organizuojamas pasitelkus "Google meet" platformą, į stojamųjų egzaminų procesą buvo įtraukta pusšimtis pedagogų. Egzamino dieną pasiskirstę licėjaus kabinetuose po du, jie egzaminavo kandidatus.

Anot D.Žvirdausko, nuotoliniai stojamieji egzaminai organizuojami tik dėl liūdnos realybės.

Galvoja apie rudenį

Dėl patirties stokos nedidelių techninių nesklandumų buvo, o ir ne visi tėvai gerai įsisavino iš anksto atsiųstą prisijungimo instrukciją.

"Tėvus konsultavome telefonu. Prieš savaitę buvo surengtas egzamino vykdymo instruktažas. Egzaminų metu kilusius nesklandumus sprendėme egzaminų dalyvių naudai, kad nebūtų streso. Tarkim, viena iš užduočių buvo aktyvi ribotą laiką. Tiems, kurie susidūrė su keblumais, laiką pratęsėme, todėl visi turėjo vienodas galimybes", – D.Žvirdausko įsitikinimu, ir mokyklos bendruomenė, ir tėvai su nuotolinio egzamino iššūkiu gana gerai susitvarkė. Nepaisant neprisvilusio pirmo blyno, keisti stojamųjų egzaminų formos ir keltis į virtualiąją erdvę mokyklos bendruomenė neplanuoja, tačiau neabejoja, kad kitose ugdymo įstaigose tokiu būdu būtų galima organizuoti tam tikras stojamųjų egzaminų dalis, tarkim, motyvacinį pokalbį.

"Manau, nereikia turėti kažkokių iliuzijų, nes kontaktinis susitikimas visuomet geriausia. Tai, ką darome dabar, darome dėl liūdnos būtinybės. Tačiau, taupant visų laiką ar laiko išteklius mobilumui, tam tikrus egzaminų elementus būtų galima organizuoti nuotoliniu būdu. Tarkim, jei būtų motyvacinis pokalbis ir pan. Norint patekti į mūsų licėjų, kaip ir į kitas specializuotas gimnazijas, vienintelis kriterijus yra stojamasis egzaminas, todėl į vertinimo procedūrą negalime įtraukti metinių pažymių ar charakteristikos iš ikimokyklinės įstaigos, – nenutoldamas nuo nuotolinio mokymo ir egzaminų, pokalbį mokyklos vadovas baigė pasvarstymais apie naujus mokslo metus. – Reikia pagalvoti, kas bus rugsėjį, jei tebegalios panašios SAM rekomendacijos. Daugumoje mūsų klasių mokosi iki 30 vaikų, vadinasiu, pagal higienos reikalavimus, į pamokas galės eiti tik pusė. Kas bus su kitais? Tikėtina, kad bus mišrus ugdymo procesas. Yra įvairių sprendimų, bet tam dar reikia pasiruošti."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų