Pateikė pasiūlymą
Kaunietis Vilmantas pasidalijo nuomone apie dviračių take įrengtas pėsčiųjų perėjas. Vyras teigė, jog seniai tokių priemonių imtis reikėjo, nes iki šiol ne kartą teko matyti, kaip dviratininkas vos neužkliudo pėsčiojo.
„Norėčiau pasidalyti pastebėjimu dėl Savanorių prospekto dviračių tako, kuris ties kai kuriomis viešojo transporto stotelėmis yra nenutrūkstamas. Pastebėjau, kad take yra šviežiai nubraižytos perėjos. Manau, kad tai yra kompromisas dviratininkams ir pėstiesiems“, – sakė jis.
Tačiau kaunietis tikino, kad dar labiau saugumą ties stotelėmis užtikrintų greičio ribojimas. Anot vyro, jei dviračių take būtų ribojamas dviratininkų greitis, prie viešojo transporto stotelių nebūtų dviračių ir pėsčiųjų susidūrimų.
„Siūlyčiau tose vietose įrengti ženklus ar žymėjimą ant tako su greičio ribojimu, tarkime 10km/val. Tokia praktika taikoma užsienyje. Mano garbaus amžiaus tėvas, kirsdamas dviračių taką jau buvo vieną kartą kliudytas ir kartą parblokštas. Greitį riboti, manau, reikėtų ir ties sankirtomis su gatvėmis, nes dviratininkai net nenulipę nuo dviračių jas kerta. Gaila, kad Lietuvoje dar dviratininkai neišsiugdė vairavimo kultūros. Na, bet čia, manau, tik laiko klausimas. Pasiūlymą riboti dviratininkų greitį pateikiau Kauno miesto savivaldybei, bet atsakymo dar negavau“, – dėstė į redakciją parašęs Vilmantas.
Ženklų dydis
Portalas kauno.diena.lt neseniai skelbė kitų kauniečių pastebėjimą, jog Savanorių prospekto dviračių take ties kiekvienu, net ir pačiu mažiausiu, išvažiavimu iš kiemo atsirado įspėjamieji ženklai „Dviratininkas“, kurie vairuotojams nurodo, kad išvažiavimą kerta dviračių takas. Kaunietis Vilmantas ir apie šiuos ženklus turi savo nuomonę. Anot jo, čia galėjo būti įrengti mažesnio dydžio ženklai.
Pastebėjau, kad take yra šviežiai nubraižytos perėjos. Manau, kad tai yra kompromisas dviratininkams ir pėstiesiems.
„Pasirodo, pagal kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles, buvo galima įrengti mažo dydžio (1 grupės) įspėjamąjį ženklą „Dviratininkas“ (nr. 129). Jeigu ženklas būtų įrengtas ties įvažiavimu į kiemus iš Savanorių prospekto pirmosios eismo juostos, tuomet privalo būti įrengti normalaus dydžio (2 grupės) ženklai, bet šiuo atveju ties išvažiavimais iš kiemų užtenka ir mažo dydžio.
Manau mažo dydžio ženklų kaina turėtų būti mažesnė nei įprasto dydžio ženklų, jau nekalbu apie estetinį vaizdą, kai ženklas sustatytas šalia ženklo, nes kai kurie įrengti tiesiog viduryje, vietomis labai siauro, pėsčiųjų tako ir norint jį apeiti būtina išeiti į dviračių taką“, – pastebėjimais dalijosi Vilmantas.
Savivaldybės pozicija
Miesto tvarkymo skyriaus atstovai portalui kauno.diena.lt aiškino, kad pėsčiųjų perėjos dviračių takuose nėra naujiena, tiesiog kauniečiai to nematydavo, nes dviračių takai būdavo bendri su pėsčiųjų taku, o dabar įrengtos atskiros juostos.
„Visuose dviračių takuose, vietose, kur jie kertasi su pėsčiųjų taku, turi būti taip žymimi. Žmogus dviračių taką turėtų kirsti ne bet kur, o būtent perėjų vietose. Toks perėjų vietų ženklinimas įrengtas ir Veiverių gatvėje, kur dviračių takas apeina stotelę. Baltų prospekte taip pat bus toks ženklinimas. Kadangi Kaune dar nedaug tokių bendrų takų turi, tai gal žmonėms naujoviškai atrodo, bet toks ženklinimas yra numatytas Kelių eismo taisyklėse ir yra naudojamas, siekiant užtikrinti saugumą“, – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vyr. specialistė Inga Bendokienė.
Ji nurodė, kad dviratininkams atskirai perėją žyminčių ženklų įrengiama nebus. Buvo nuspręsta, jog užtenka tiesiog horizontaliojo tako ženklinimo. Tačiau šios perėjos pritaikytos ir regėjimo negalią turintiems žmonėms. Prie kiekvieno susikirtimo su dviračių taku yra įrengtos specialios iškilios plytelės, nurodančios, kad šioje vietoje yra perėja.
„Vedimo sistema pritaikyta visame Savanorių prospekte. Šį kartą į tai preciziškai pasižiūrėjo ir neįgaliųjų atstovi, todėl prie kiekvienos perėjos įrengta būtent ta iškili vedimo sistema. Naujai įrengiamuose dviračių takuose, taip pat bus specialiai pažymėtos vietos, kur dviračių takas kertasi su pėsčiųjų taku“, – aiškino specialistė.
Paklausus, kaip ji vertina kauniečio pasiūlymą dviračių take riboti greitį, miesto tvarkymo skyriaus specialistė į tai žiūrėjo kiek skeptiškai. „Kol kas riboti greičio neplanuojama. Kiek mes domėjomės, nėra specialių ženklų, ribojančių dviratininkų greitį. Ir dėl Parodos kalno esame kalbėję, bet kažkaip neradome tinkamo sprendimo, tad kol kas vėl grįžti prie šio klausimo neplanuojame“, – sakė I.Bendokienė.
Naujausi komentarai