Tyla prieš audrą
Lauktos atostogos, nuostabūs vaizdai, laikas kartu. Ir tik vienas mažas nesklandumas, kuris tąkart nublanko įspūdingos viešnagės ir gerų įspūdžių fone. Kaip vėliau paaiškėjo, būtent automobilio nuoma jau grįžusiam namo poilsiautojui sukels daugybę rūpesčių, kainuos daug laiko ir nervų.
Pirmos dienos, grįžus namo, dažnai dar kartais būna įtemptos. Kelionės nuovargis, baigiami tvarkyti nuomoto automobilio formalumai. Tąkart depozitas buvo greitai grąžintas, vadinasi, viskas gerai, priekaištų nuomotojai neturi. Ačiū, kad naudojotės paslaugomis, atvykite dar kartą, buvo malonu su jums turėti reikalų.
Deja, po dviejų savaičių kaunietis buvo įveltas į tris mėnesius besitęsusį teisybės ir neteisingai nuskaičiuotų pinigų paieškos maratoną.
"Patarimas – niekad nenuleisti rankų ir kovoti iki galo pasikliaujant savo jėgomis, nes tokiose situacijose pagalbininkų praktiškai nelieka", – po vargais negalais pasiektos pergalės "Kauno dienai" sakė vyras (vardas ir pavardė redakcijai žinomi).
Staiga sugedo
Patarimas – niekad nenuleisti rankų ir kovoti iki galo pasikliaujant savo jėgomis, nes tokiose situacijose pagalbininkų praktiškai nelieka.
Nuomojamo automobilio istorija prasidėjo Maljorkoje rugpjūčio 3-iąją. Maljorkos Palmos oro uoste palikusi 1,4 tūkst. eurų užstatą šešių kauniečių kompanija (keturi suaugusieji ir du vaikai) įsėdo į iš anksto užsisakytą transporto priemonę.
Automobilis išnuomotas per www.rentalcars.com platformą. Nuomos kompanija – "Record Go". Iš "Rentalcars" įsigytas visas automobilio draudimas. Sutartyje su "Record Go" numatytas bazinis draudimas.
Pirmos trys atostogų dienos buvo tikra atgaiva. "Ketvirtą dieną, apie vidurnaktį, automobilis tuo metu, kai juo važiavome, staiga sustojo be niekur nieko. Iš viso juo buvome nuvažiavę vos apie keliasdešimt kilometrų. Iki tol automobilis veikė gerai. Nepastebėjome jokių trūkčiojimų ar kitų gedimų", – prisiminė pašnekovas. Degalų padala, anot jo, rodė pilną baką. Taip ir turėjo būti, nes, kai pasiėmė automobilį iš nuomos punkto, degalų buvo pilnas bakas. Tokia yra bendra praktika.
Prasidėjo pirmosios neplanuotos išlaidos. Tačiau ne dėl jų pikčiausia kauniečiui, o dėl jau grįžus namo prasidėjusio, jo nuomone, atvirai nesąžiningo bendrovės žaidimo. Gaila ir sugaišto laiko aiškinantis.
"Kai automobilis sustojo, buvome priversti iškviesti pagalbos automobilį, kuris nutempė sugedusįjį. Sąskaita – 180,70 euro. Grįžti į viešbutį buvome priversti už savo pinigus. Prireikė dviejų taksi. 74 eurai. Kitą dieną teko taksi vykti iš viešbučio į oro uostą pasiimti kito automobilio. 15 eurų. Teko naujai įsigyti visą automobilio draudimą, nes pirmojo draudimas šiam negaliojo. Su antruoju automobiliu viskas buvo gerai. Atostogas pabaigėme sėkmingai", – pasakojo kaunietis.
Tačiau sėkmingų atostogų atgarsiai, pasiviję po dviejų savaičių namuose, nieko gero nežadėjo, nors pasibaigus pirmojo automobilio nuomos terminui (savaitei), buvo grąžintas 1,4 tūkst. eurų užstatas, taip pat ir 73 eurų degalų užstatas. "Vadinasi, pretenzijų dėl automobilio būklės nebuvo", – samprotavo vyras.
Vieta: atostogos praėjo puikiai, išskyrus incidentą, kuris vėliau išsirutuliojo į trijų mėnesių galvos skausmą. Skaitytojo nuotr.
Degalų patys nepylė
Bendrovė po daugiau kaip dviejų savaičių staiga pabudo: pareiškė pretenzijų. Tūkstantinių.
Rugpjūčio 25 d. nuo kauniečio kreditinės sąskaitos be jokio perspėjimo, nepateikiant jokios informacijos, buvo nurašyti 1,4 tūkst. eurų. "Vėliau "Record Go" pareiškė, kad automobilio remontas kainuoja 7 492,11 euro ir pranešė, kad tiek iš viso ir bus nuskaityta lėšų. Taip ir buvo padaryta – iš kreditinės kortelės nurašyta 6032,10 euro. Dar nurašė ir administracines išlaidas (50 eurų). Iš viso per beveik tris savaites po grįžimo buvo nurašyta 7542,11 euro", – skaičiavo pašnekovas.
Į šiuos įvykius jis teigė bandęs reaguoti ramiai. Juk turėjo visą draudimą. Kreipėsi į draudiką "Rentalcars" dėl šios sąskaitos padengimo. "Tada ir prasidėjo visi įdomumai", – tęsė kaunietis. Anot jo, "Rentalcars" atsakė, kad gavo pranešimą iš "Record Go", jog nustatytas automobilio variklio gedimas, dėl kurio jo ir reikalaujama padengti nuostolius, yra nedraudiminis įvykis, nes esą buvo įpilti ne tie degalai (ne dyzelinas, o benzinas).
Savo kaltės dėl automobilio gedimo pašnekovas negalėtų įžvelgti net ir būdamas labai savikritiškas, nes degalų paprasčiausiai nepylė. Nebuvo jokio reikalo, nes nedaug jo išnaudojo – nuvažiuoti spėjo mažą atstumą. Tai patvirtina ir užfiksuoti automobilio ridos duomenys atsiimant transporto priemonę ir ją nutempiant po gedimo.
Iš pradžių sakę, kad viskas gerai, grąžino ir užstatą, po daugiau kaip dviejų savaičių "Record Go" pareikalavo 7,5 tūkst. eurų kompensacijos.
Be to, kodėl tada buvo grąžintas užstatas? Kodėl ne iš karto atsiųsta sąskaita? "Tarkim, automobilis buvo ilgai netikrintas, bet tada vėlgi neaišku, kodėl grąžintas depozitas. Jis turėjo būti laikomas, iki kol bus nustatytas automobilio gedimas ir jo priežastys. Mūsų manymu, čia buvo fiktyvus automobilio gedimas ir fiktyvi gedimo sąskaita, turint tikslą neteisėtai pasipelnyti iš kliento", – įtarimais dalijosi vyras.
Visai nevažiuota?
Atsitokėjęs kaunietis ėmė tikrinti turimus dokumentus. "Pasirodo, atsiėmimo metu automobilio odometras rodė 40 662 km, o tądien, kai buvo nutemptas sugedęs, – tuos pačius 40 662 km. Vadinasi, automobilis formaliai niekur nevažiavo ir nenaudojo degalų. Sutartyje parašyta, kad bakas buvo pilnas. 8/8 padalos. Taigi įpilti ne tuos dagalus ir sugadinti automobilį niekaip negalėjome. Beje, išrašytoje automobilio gedimo sąskaitoje irgi buvo įrašyti tie patys 40 662 km. Ši sąskaita buvo išrašyta Madrido įmonės. Vadinasi, automobilis į patikrą iš salos buvo išvežtas į Madridą, esantį už tūkstančio kilometrų. Sąskaita nebuvo pasirašyta. Taigi du oficialūs dokumentai, atsiųsti iš "Record Go" įrodė, kad automobilis nevažiavo, nenaudojo degalų", – kalbėjo kaunietis.
Jo skaičiavimais, per kelias dienas pirmuoju automobiliu jis realiai nuvažiavo gal apie 40 km ir sunaudojo vos kelis litrus dyzelino. Viešbutis – netoli oro uosto, daug laiko leido jame ar aplink jį.
Grąžinant pakaitinį automobilį, vadybininko pasiteirauta apie sugedusiosios transporto priemonės būklę. "Po ilgo tikrinimo kompiuteryje jis pranešė, kad viskas yra gerai, ir depozitas nebus nuskaičiuotas. Atsiprašė už nepatogumus. Jeigu jis būtų neturėjęs informacijos apie sugedusio automobilio būklę, būtų tai ir pasakęs", – aplinkybes narstė pašnekovas.
Skaitytojo nuotr.
Pasipelnė ir bankas
Anot į bėdą įvelto poilsiautojo, SEB bankas pinigus nuo kreditinės kortelės nurašė iš karto vos tik gavęs iš Ispanijos banko paklausimą. "Kai mes pateikėme visus įrodymus ir susirašinėjimą su "Rentalcars" ir "Record Go" kompanijomis, tik po ganėtinai ilgo laiko, po primygtinių reikalavimų gražino lėšas", – pagalbos pasigedo kaunietis.
SEB banko atstovai, informuoti apie situaciją, iš pradžių liepė laukti, atsakyti pažadėję ne ilgiau kaip per 45 dienas. Šis terminas neatrodė labai žavintis, nes bankas tuo metu skaičiavo dideles palūkanas. "Kreditinėje kortelėje nebuvo reikiamų lėšų nurašyti – 7 500 eurų, todėl visose mano sąskaitose atsirado minusinės didžiulės sumos, ir nuo to momento už minusinę sąskaitą bankas pradėjo imti didžiulius delspinigius. Negalėjome apmokėti nei komunalinių ar kitų paslaugų, atlikti einamųjų mokėjimų, nei dengti banko paskolos. Už vėluojamus mokėjimus dėl paskolos bankas pradėjo skaičiuoti delpsinigius. Vienu žodžiu, šiuo atveju bankas tikrai nebuvo pagalbininkas, netgi pasinaudojęs vieno nesąžiningo kliento reikalavimais, pats ėmė ir delspinigius, ir milžiniškas palūkanas, nors buvome pateikę savo nekaltumo įrodymus. Negana to, nuolat gaudavau pranešimų, kad, nepadengus įsiskolinimo per 60 dienų, būsiu atiduotas kaip skolininkas, kad gali būti apribota mano kreditinė veikla, kad galiu būti kitaip nubaustas ir pan.", – buvusią nepavydėtiną padėtį prisiminė vyras.
Nepadėjo ir kreipimasis į teisininkus. "Į advokato surašytą kreipimąsi SEB atstovė atsakė, kad tokia yra "MasterCard" lėšų nurašymo tvarka ir liepė laukti 45 dienas, kol viskas išaiškės. Į advokato teiginį, kad tokiu atveju nuomos kompanija galėjo nurašyti ir 1 mln. eurų, nors klientas davė sutikimą tik dėl 1,4 tūkst. eurų depozito, banko atstovė atsakė: "Bet nenurašė." Kreipėmės ir į Lietuvos banką, ar galima nurašyti nuo kliento bet kokias sumas jam dėl to neduodant sutikimo. Atsakymų dar negavome", – sakė pašnekovas.
Pamoka kitiems
Laimė, visa ši situacija kauniečiui – jau praeitis. Bankas grąžino visas neteisėtai nurašytas lėšas ir palūkanas. Draudimo kompanija grąžino net ir lėšas, susijusias su sugedusio automobilio nutempimu.
"Pabaiga laiminga, bet kainavo tris mėnesius be proto daug nervų, pastangų susirašinėjant su visais šios istorijos dalyviais, taip pat ir finansinių išlaidų", – teigė vyras.
Su "Record Go" jis reikalų turėjo pirmą kartą. "Rentalcars" platforma vyras naudojasi nuolat. Iki šiol buvo patyręs vieną nemalonų incidentą. Prieš kelerius metus buvo išsinuomojęs transporto priemonę iš kitos bendrovės, besinaudojusios minėta platforma. Po metų prasidėjo mįslingi pinigų nurašymai iš sąskaitos. Vyras, pastebėjęs trūkumą, kreipėsi į banką ir pinigus atgavo. Paaiškinimas tuomet buvo – kompiuterinė klaida.
"Patirties jau turėjau. Nekovosi – pinigų neatgausi. Reikia nepasiduoti", – sakė kaunietis.
Ką jis patartų planuojantiesiems užsienyje nuomotis automobilį, kokių atsargumo priemonių imtis norint išvengti nemalonumų?
"Nuo vagies labai sunku apsisaugoti. Visas draudimas – būtina sąlyga. Išsinuomotą automobilį nufotografuoti iš visų pusių – įbraukimus ir pan., prietaisų parodymus. To anksčiau niekada nedarydavome, bet kritiniais atvejais tokia informacija, kaip pasirodė, praverčia. Grąžinant automobilį, taip pat įvykus įvykiui irgi patarčiau fotografuoti būklę ir prietaisų parodymus. Patarčiau išsaugoti, nusifotografuoti degalų pylimo kvitus, bet kokius kitus dokumentus, susijusius su automobiliu, jo nuoma, naudojimu", – vardijo vyras.
Patirties jau turėjau. Nekovosi – pinigų neatgausi. Reikia nepasiduoti.
Anot jo, gavus reikalavimą padengti kokius nors nuostolius ar tuomet, kai sąskaitoje pasigendama pinigų, reikia nenuleisti rankų, o aiškintis, prašyti įrodymų, ginti savo tiesą. Nuolaidumas, mandagus laukimas, baimė įkyrėti tokiu atveju tikrai nepadės, tik atkaklūs bandymai kreiptis į pinigų reikalaujančias bendroves, įvairias institucijas. "Pavyzdžiui, mano reikalai labai pajudėjo, kai kreipiausi į Ispanijos policiją su klausimu, kur konkrečiau kreiptis dėl vagystės iš sąskaitos, nurodžiau visas sumas, bendroves, sutarčių numerius. Nežinau, sutapimas tai ar ne", – svarstė kaunietis.
"Rentalcars" ir "Record Go" atstovų komentarų nesulaukėme.
Komentaras
Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė, SEB banko atstovė žiniasklaidai
Apgailestaujame, tačiau dėl konfidencialumo įsipareigojimų ir asmens duomenų apsaugos reikalavimų negalime komentuoti su konkrečiais klientais susijusių atvejų.
Atkreipiame dėmesį, kad tuo atveju, jei klientas turi sutartinių santykių su tam tikru prekių ar paslaugų tiekėju ir tiekėjas, remdamasis tais sutartiniais santykiais, nurašo lėšas iš kliento sąskaitos, bankas neturi pagrindo tokios operacijos laikyti neteisėta.
Jei klientas nesutinka su įvykdyta lėšų nuskaitymo operacija ir ją ginčija bei kreipiasi į banką, pagal "Martercard" taisykles, bankas pradeda standartinę lėšų grąžinimo procedūrą. Įprastai tokios situacijos yra nagrinėjamos 45 dienas ir, jei lėšų gavėjas (šiuo atveju, nuomos paslaugos teikėjas) neginčija situacijos, lėšos yra grąžinamos klientui. Minėtas 45 dienų terminas yra skirtas kitai pusei – lėšas nuskaičiusiam prekybininkui ar paslaugos teikėjui – pateikti argumentus ir įrodymus, kurie pagrindžia operacijos teisėtumą ir kuriuose yra nurodyta informacija apie atliktą sandorį ir klientą. Jei klientas su pateiktais prekybininko ar paslaugų teikėjo dokumentais nesutinka, ginčo nagrinėjimas gali trukti ir ilgiau. Tačiau, prekybininkui ar paslaugos teikėjui tokių įrodymų nepateikus, yra laikoma, kad lėšos buvo nurašytos neteisėtai ir jos yra grąžinamos į kliento sąskaitą.
Susiklosčius tokiai situacijai, jei prekybininko ar paslaugos teikėjo nurašyta suma bus didesnė už turimą kredito kortelės limitą ar susidarius minusui kortelės sąskaitoje, pradedamos skaičiuoti palūkanos, kurios yra numatytos kredito kortelės sutartyje ir / arba delspinigiai, kurių dydis siekia 18 proc. metinių delspinigių nuo laiku nesumokėtos sumos. Apie tai klientai standartiškai gauna informacinį laišką iškart, susiklosčius tokiai situacijai.
Nuoširdžiai apgailestaujame dėl nemalonios situacijos, į kurią pateko klientas, suprantame, kad ją dar apsunkina tai, kad paslaugos teikėjas nurašė reikšmingą sumą. Visada tarpininkaujame padėdami klientams spręsti klausimus dėl ginčytinų operacijų, tačiau tai turime daryti atsižvelgdami į "Mastercard" nustatytas taisykles, kurios galioja visoms panašioms situacijoms.
Naujausi komentarai