Andrius Žiukelis, BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas, įžvelgia tris priežastis, dėl kurių rudens pradžioje važiuoti didmiesčių gatvėmis būna sunkiau.
„Pirma – keičiasi važiavimo poreikiai. Tėvai piko metu kur kas dažniau nei vasarą vežioja vaikus į darželius ir mokyklas. Antra ir, manau, svarbesnė priežastis – vairuotojų išsiblaškymas, nepasirengimas važiuoti, važiavimo laiko, maršruto ir alternatyvių kelių neanalizavimas iš anksto. Padėtį dar labiau sunkina, kad telefonai niekaip nedingsta iš vairuotojų rankų ir situacija tik blogėja. Dėl telefonų atsiranda pauzės įvažiuojant į sankryžas po stovėjimo prie šviesoforo, vairuotojai nemato, kad jau pajudėjo priekyje esantis automobilis“, – sakė draudimo ekspertas.
Tik kaip trečią rudeninių spūsčių priežastį A. Žiukelis nurodo iš kitų Lietuvos vietovių į didmiesčius mokytis atvykstančius studentus. Jo teigimu, rugsėjį ne visi studentai išvažiuoja į kelius savo automobiliais.
Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova taip pat nelinkusi kaltės dėl spūsčių versti vien studentams.
Rugsėjį visi tampame irzlesni, nusiteikę piktybiškai, nes esame susikūrę mitą, kad privažiavo vairuoti nemokančių studentų ir kamščių formuotojų.
„Rugsėjį visi tampame irzlesni, nusiteikę piktybiškai, nes esame susikūrę mitą, kad privažiavo vairuoti nemokančių studentų ir kamščių formuotojų. Dėl to bandome vienas prieš kitą užlįsti. Tačiau toks užlindimas nėra gudrumo ženklas – dėl šio veiksmo automobiliai stabteli. Daug tokių užlindimų – ir jau susidaro grūstis. Transportą didmiesčiuose stabdo kultūros trūkumas ir nepakantumas“, – sakė vairavimo instruktorė.
Pasak O. Židovlenkovos, nepaisant drąsaus miesto gyventojų manevravimo ir įpročio viršyti greitį, atvykusius labiausiai trikdo ne didmiesčių vairavimo kultūra, o žiedinės sankryžos. Vairavimo instruktorė ypatingą dėmesį atkreipė į sostinės žiedines sankryžas.
„Spūstys dažniausiai susidaro apie žiedus. Taip, tos sankryžos dažniausiai suženklintos pagal KET reikalavimus ir vietos gyventojai tai žino. Tačiau kai judi spūstyje, tai ne visada pastebi ir pradedi rikiuotis jau paskutinę sekundę. Atvykusius vairuotojus gąsdina ir pačiame žiede lekiantys automobiliai: jie nespėja susivokti, kur reikia įvažiuoti, o čia iš šono dar atlekia automobilis, kurio vairuotojas spaudžia garso signalą. Dėl to vairuotojai – ir nauji, ir patyrę – žieduose padaro daugiausia klaidų“, – aiškino vairavimo instruktorė.
Jos teigimu, adaptacija prie neįprastų, greitesnio ir agresyvesnio vairavimo sąlygų ir ženklinimo ypatumų užtruks apie mėnesį du.
A. Žiukelis įsitikinęs, kad geriausias priešnuodis prieš ilgą stovėjimą transporto spūstyse – darbas iš namų, jei tai tik įmanoma. Kita galimybė, jei darbo grafikas yra lankstus, – iš anksto susiplanuoti darbo pradžios ir pabaigos laiką, kad jis nesutaptų su intensyviausiais transporto srautais. A. Žiukelio teigimu, daug naudos duotų maršruto ir važiavimo laiko planavimas.
Naujausi komentarai