Pirmieji darbai
Vienos didžiausių Kauno arterijų rekonstrukcija jau greitai prasidės. Apie tai praneša lentomis apgaubti šalia gatvės augantys medžiai. Tai būtina tam, jog rekonstrukcijos metu želdiniai būtų apsaugoti nuo išorinių pažeidimų.
„Važiavau į darbą ir pastebėjau, kad medžius bando apsaugoti. Tikiuosi, kad lentos padės ir nereikės medžių vėliau iškirsti dėl pažeisto kamieno ar šaknų. Kitu atveju, Savanorių prospektas taps labai užteršta miesto vieta“, – kalbėjo kaunietis Andrius, vildamasis, kad medžių kirtimo vajus Savanorių prospekto nepalies.
Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis „Kauno dienai“ sakė, kad pirmiausia darbai prasidės pėsčiųjų zonoje, nelyginių Savanorių pr. pastatų numerių pusėje. Metų eigoje darbai persikels į važiuojamąją kelio dalį.
„Toje pusėje, kur apsaugoti medžiai, dabar vyksta paruošiamieji darbai. Šioje pusėje bus rekonstruotas šaligatvis ir įrengtas dviračių takas. Kitoje pusėje daug ką sutvarkė „Kauno energija“, kai keitė šilumos trasa, tad čia bus tvarkomos tik likusios prasto šaligatvio atkarpos. Yra planas asfalto dangą atnaujinti nuo Savanorių kalno viršaus iki Taikos prospekto. Tačiau iki tol reikia sudėti naujus bortelius, o tik tada galėsime žengti į važiuojamąją kelio dalį. Pirmieji realūs darbai turėtų prasidėti balandžio pradžioje, nes anksčiau vargu ar leis orai“, – apie darbų eigą kalbėjo specialistas.
"Šiuo metu Savanorių prospekte automobilių parkavimas vyksta itin chaotiškai. Tad šioje vietoje įvesime tvarką: neleisime statyti automobilių taip, kad jie trukdytų pėstiesiems, dviratininkams, mamoms su vežimėliais", – kiek anksčiau yra sakęs Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas.
Dviračių takas
Pasak jo, bene didžiausias atsinaujinusio Savanorių prospekto akcentas – dvikryptis dviračių takas, nusidrieksiantis nuo miesto ribos iki Centro. Šalia dviračių tako atsiras trinkelėmis išgrįstas pėsčiųjų takas. Naujo pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis sieks 6,14 km.
"Projektuojant pėsčiųjų ir dviračių taką, atsižvelgta ir į žmonių su negalia reikalavimus. Eismo saugumui užtikrinti bus įrengti apsauginiai atitvarai. Vykdant statybos darbus bus atnaujinti želdiniai, daugelyje vietų bus papildomai sodinami medžiai, krūmai", – pakeitimus vardijo V.Šiliauskas.
Rudenį miesto valdžia skelbė, kad dviračių takai bus įrengiami ir kitose miesto vietose: Veiverių gatvėje dviračių takas bus 4,4 km ilgio, Partizanų gatvėje – 6 km, suremontuotas Kleboniškio dviračių takas – 1,8 km, Jonavos gatvėje – 4 km, Panemunės šilo takai – 10 km.
Šiuo metu Kaunas gali pasigirti maždaug apie 65 km dviračių takų tinklu. Įrengus dviračių taką Savanorių prospekte, jis susijungs su Karmėlavos. Ne tik prasiplės bendras miesto dviračių takų tinklas, tačiau ekologiškomis transporto priemonėmis bus galima lengviau pasiekti ir Kauno rajoną.
Nauji šviesoforai
Pagrindinėje Kauno arterijoje bus įrengti ir nauji šviesoforai. V.Šiliauskas "Kauno dienai" teigė, kad dar šįmet planuojama atnaujinti šviesoforines sankryžas Aukštaičių ir Žemaičių gatvėse.
Kitąmet bus rekonstruotos likusios, neatnaujintos Savanorių prospekto šviesoforinės sankryžos – ties Kovo 11-osios gatve, vadinamąją Muravos sankirta, kuri sujungia Savanorių, Šiaurės ir Pramonės prospektus.
Pastarąją planuota kapitaliai rekonstruoti. Vasaros pradžioje Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad jau parengtas Muravos sankryžos techninis projektas. Važiuojant nuo centro, atsiras dar vienas išplatėjimas, po rekonstrukcijos neliks dvigubų šviesoforų, tad vairuotojams bus lengviau susigaudyti.
"Ši sankryža suprojektuota pagal naujus šviesoforų reikalavimus, tad tikrai bus aiškesnė. Pavyzdžiui, atvažiavus nuo Šiaurės prospekto, bus tik vienas šviesoforas, o antrasis, ties kuriuo dabar reikia sustoti, bus panaikintas. Taip sumažės skaičius vairuotojų, kurie nesureagavo į antrą šviesoforą ir pravažiavo. Eismas sankryžoje pasikeis, tad reikės šiek tiek laiko, kad vairuotojai priprastų prie naujos tvarkos. Tiesiog reikės stebėti kelio ženklus", – aiškino specialistas.
Ryškiai matomi šviesoforai bus įrengti ir sankryžoje su Taikos prospektu bei Savanorių pr. ir Mituvos gatvių sankirtoje.
"Iš esmės eismo tvarka Savanorių pr. nesikeis, tiesiog sankryžos taps labiau matomos, saugesnės ir pralaidesnės. Be to, šviesoforuose bus įdiegti modernūs valdikliai, kurie reaguos į automobilių srautus. Tai reiškia, kad šioje Kauno gatvėje eismas vyks dar sklandžiau", – sakė V.Šiliauskas.
Savanorių prospekto kapitalinis remontas miestui kainuos apie 3 mln. eurų.
Naujausi komentarai