- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
Politikai yra įpareigoję miestuose įrengti mažos taršos zonas, į kurias negalėtų patekti itin taršios transporto priemonės. Kur tokios zonos galėtų atsirasti Kaune?
Kalba jau seniai
Seimas dar 2021 m. parengė Alternatyvių degalų įstatymą, kuriame visos savivaldybės turėjo numatyti mažos taršos zonas.
Pagal minėtą teisės aktą, mažos taršos zona – savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių.
Netaršiu transportu laikomi ne tik dviračiai, bet ir elektromobiliai ar viešasis transportas. Kitaip tariant, turi būti numatytos zonos, į kurias įprasti dyzeliniai ar benzininiai automobiliai negalėtų patekti arba jų patekimas būtų ribojamas.
Mažos taršos zonos nustatytos ir patvirtintos 2019 m. Kauno darnaus judumo plane.
Pokyčiai – vasarą
Kauno miesto valdžia planuoja mažos taršos zona paskelbti Senamiestį. Įgyvendinant šį tikslą teks investuoti į infrastruktūrą, kuri leis užtikrinti, kad į istorinę Kauno vietą taršaus transporto vairuotojai pateks tik susimokėjęs.
Būtent prieš kelerius metus Kauno savivaldybės koridoriuose gimė idėja apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį, kad ši miesto dalis nebūtų tranzitinė ir čia dominuotų pėstieji ir dviratininkai. Atrodo, kad ši idėja skinasi kelią ir jau šią vasarą vairuotojai gali sulaukti pirmųjų pokyčių.
„Mažos taršos zonos nustatytos ir patvirtintos 2019 m. Kauno darnaus judumo plane. Šiaurės ir Vakarų Europos miestuose tokia praktika jau veikia seniai – taip siekiama sumažinti automobilių judėjimą centrinėse zonose ir jų keliamą taršą. Mūsų mieste pirmoji zona turėtų atsirasti Senamiestyje jau šią vasarą. Antroji zona numatyta centrinėje dalyje, tačiau tik pastačius Kėdainių tiltą ir nukreipus juo dalį transporto“, – „Kauno dienai“ teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, Senamiestyje, pirmoje zonoje, ruošiamasi įrengti vienuolika vaizdo stebėjimo kamerų. Jos fiksuos įvažiuojančias ir išvažiuojančias transporto priemones. Taip esą bus galima reguliuoti taršaus transporto srautus.
„Diegiama sistema turės galimybę identifikuoti transporto priemonę, įvertinti zonoje buvimo trukmę, taikyti numatytą mokestį. Kai bus įdiegta sistema, taryba spręs, kokios transporto priemonės galės įvažiuoti nemokamai, kurioms bus taikomas mokestis“, – apie tai, kad dar nėra aiškios visos plano įgyvendinimo detalės, pridūrė eismo specialistas.
Jis pastebėjo, kad didžiausi tranzitiniai srautas Senamiesčiu vyksta nuo Muitinės gatvės Jonavos gatvės link. „Įdiegta sistema padės išvengti tranzito, o tai sumažins Senamiesčio taršą. Darnaus judumo plane numatytos dvi prioritetinės zonos. Įdiegus ir išbandžius sistemą, manome, bus galima svarstyti apie tolesnę plėtrą“, – teigė M. Matusevičius.
Įvažiavimai: apmokestinta zona galėtų prasidėti nuo Muitinės gatvės ir tęstis iki Pilies žiedo. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Vėluoja įrengti
Tiesa, mažos taršos zonos jau turėjo būti įrengtos iki šių metų sausio 1 d. Tačiau nė viena šalies savivaldybė šios įstatymo nuostatos nepaisė, todėl terminai pratęsti.
„Net Vilniaus, Kauno, Klaipėdos savivaldybės tų zonų nenusistatė. Kažką turime daryti, nes tarša egzistuoja, savivaldybės to nepadarė, o jūs terminą pastumiate? Turime problemą, kad nekovojama su tarša, ir pakeitimas dar labiau „išima“ strateginius dokumentus, datas pavėlina ir nepasako, kad, klausykite, mes turėtume pasitempti, o ne atsipalaiduoti“, – BNS sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Dabar siūloma įpareigoti tokias zonas nustatyti iki 2024 m., o įrengti iki 2025-ųjų ir tik tuose miestuose, kurie turi kurorto statusą arba daugiau nei 50 tūkst. gyventojų.
Vadinasi, šios zonos turėtų būti nustatytos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir galbūt Alytuje, Birštono, Druskininkų, Neringos ir Palangos kurortuose.
„Mažos taršos zonos ten (didmiesčiuose ir kurortuose – BNS) būtų privalomos. Kitur savivaldybės galėtų savo nuožiūra patvirtinti“, – BNS sakė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Kasparas Adomaitis.
Pasak jo, įrengti mažos taršos zonas kiekvienoje savivaldybėje yra perteklinis reikalavimas. „Dauguma Lietuvoje miestų yra gana maži ir rasti ten gatvę ar vietą, kur turėtų būti ta mažos taršos zona, yra sudėtinga“, – Seime tvirtino K. Adomaitis.
Būta ir tokių pasisakymų, kad mažos taršos zonos nebūtų siejamos tik su automobilių srautu, bet būtų nustatytos ten, kur realiai yra žaliosios miestų zonos – parkuose, miškeliuose ir pan. Tačiau atrodo, kad politikai vis dėlto linkę mažos taršos zonas sieti būtent su transporto ribojimais, o ne žaliosiomis erdvėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo pirmadienio remontui uždaromas Marvelės viadukas4
Kauno miesto savivaldybė praneša, kad valstybinius kelius tvarkanti AB „Via Lietuva“ nuo pirmadienio remontui uždaro Marvelės viaduką. ...
-
Savaitgalį Kaune kursuos daugiau autobusų: bus patogiau pasiekti kapines4
Kauno miesto savivaldybė skelbia, jog minint Motinos dieną paleidžiami papildomi autobusų maršrutai, važiuojantys miesto kapinių kryptimi, tad bus patogiau aplankyti amžinojo poilsio vietas. ...
-
Muzikos mylėtojai kviečiami burtis Kaune: laukia protmūšis, prizai ir „Eurovizijos“ finalo peržiūra1
Gegužės 11 d. Kaune, kultūros ir pramogų erdvėje „Volfas Engelman Galerija“, rinksis muzikos mylėtojai ir ištikimiausi „Eurovizijos“ dainų konkurso gerbėjai – čia vyks melomanų protmūšis ir tiesioginė &bd...
-
Pratybų „Perkūno griausmas“ metu Kaune ir Klaipėdoje įsteigtos karinių operacijų teritorijos
Gegužės 2–3 d. pratybų „Perkūno griausmas 2024“ metu aktyvuotos Lietuvos kariuomenės greitojo reagavimo pajėgos, kurios veikia Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu įsteigtose Kauno miesto ir rajono bei Klaipėdos miesto ir teritorin...
-
Sportuojantiems miestiečiams – funkcionali Dariaus ir Girėno komplekso svetainė
Netrukus 100 metų sukaktį nuo atidarymo švęsiantis Dariaus ir Girėno stadionas bei jo sporto kompleksas nuo šiol turi skaitmeninius namus internete – www.stadionas.lt. ...
-
Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse10
Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. ...
-
Stadiono pašonėje kyla dar vienas sporto objektas: manieže jau atlikta nemažai darbų13
Ąžuolynas tikrai taps sporto oaze. Jau atidarytas Dariaus ir Girėno stadionas traukia futbolo aistruolius. Visai šalia kyla lengvosios atletikos maniežas, kiek giliau į Ąžuolyną tvarkomas ir disko metimo sektorius. ...
-
Gyventi tvariau apsimoka: už nebenaudojamas pakuotes ir tekstilės gaminius – nuolaidos „Megoje“4
Kasmet pagaminama daugiau kaip 100 milijonų tekstilės gaminių. Bemaž tiek pat kiekvienais metais atsiduria sąvartynuose. Naujus rekordus muša ir į namus internetu pristatomo maisto ir kitų prekių pakuočių kiekiai Europos Sąjungoje. Socialiai ...
-
Iš viešbučio išėjusius svečius pasitiko šiukšlių krūva7
Kauniečiai užfiksavo miesto centre stūksančią atliekų krūvą ir svarstė, ar tokį Kauną norime parodyti „Radisson“ viešbutyje apsistojusiems svečiams. Pasak miestiečių, atliekos turi būti nuolat išvežamos, o ypač centri...
-
Ukrainiečius mokys apie karo veteranų traumas
VDU Andrejaus Sacharovo demokratijos plėtros tyrimų centras aktyviai rengiasi keturioliktajai tarptautinei konferencijai, kuri šiais metais bus skirta svarbiai temai – karo veteranų traumoms ir jų padariniams aptarti. Pasisemti vertingų žini...