Pereiti į pagrindinį turinį

Senjoras pyksta: pradingo svarbūs laiškai

2023-12-06 12:00

Žaliakalnio gyventojas tikina nesulaukęs laiškų su jam aktualia informacija. Tai sukėlė rūpesčių: anot senjoro, pačiam teko ieškoti to, kas turėjo būti išguldyta laiške.

Kliūtys: laiško kelyje pas gavėją kartais atsiranda netikėtumų.
Kliūtys: laiško kelyje pas gavėją kartais atsiranda netikėtumų. / Asociatyvi E. Ovčarenko/BNS nuotr.

Pirmas signalas

Žaliakalnyje gyvenantis garbaus amžiaus kaunietis, kaip ir dauguma pareigingų ir orių senjorų, nemėgsta kam nors būti skolingas, todėl mokesčius moka preciziškai tiksliai – visada tą pačią dieną, ir taip jau ne vieną dešimtmetį.

Tačiau pagirtiną įprotį ėmė trikdyti nesklandumai. Anot senjoro, ne visi laiškai jį pasiekia.

„Nesklandumai prasidėjo praėjusiais metais, kai laiku negavau laiško, kiek turiu sumokėti žemės mokesčio. Laiško sulaukiau apie lapkričio 20 d., o reikėjo sumokėti iki 15 d. Internetu nesinaudoju ir jau nesinaudosiu, todėl man labai svarbu, kad laiškai būtų pristatomi laiku“, – pabrėžė kaunietis.

Nėra aiškumo

Apie jam būtiną sumokėti sumą vyras praėjusiais metais sužinojo paskambinęs į Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI).

Anot senjoro, šiais metais situacija pasikartojo, tik dabar nesulaukė laiško ne tik iš VMI, bet ir iš „Ignitis“.

„Laikraščiuose buvo Valstybinės mokesčių inspekcijos pranešimų, kad laiškus dėl žemės mokesčio jau išsiuntė ir žmonės gaus juos iki lapkričio 1 d. Jau lapkričio 28-oji, bet laiško dėl žemės mokesčio dar negavau. Dabar panaši situacija ir su „Ignitis“. Jie pageidauja, kad sąskaitą apmokėtume iki nurodytos dienos. Mokesčių mokėjimas – kaip ritualas, visada moku tą pačią dieną, ir taip jau daug metų. Paprastai „Ignitis“ sąskaitas atnešdavo iki 20 d. Nesulaukęs laiško nuvažiavau į „Ignitis“ klientų aptarnavimo centrą Petrašiūnuose. Paaiškėjo, kad ten nebėra tokio centro – persikėlė į Savanorių prospektą. Nuvažiavus nurodytu adresu, sąskaitą išrašė ir pasakė, kad sąskaitą turėjau gauti, nes jie jau pridavę… nežinau, paštui ar kam. Šiaip taip pavyko susimokėti ir už žemę, ir už elektrą, bet kaip bus toliau, nėra aiškumo“, – apie savo bėdas pasakojo senjoras.

Jaučiasi blogai

Dėl laiku negautų laiškų buvo sutrikdyta įprasta gyvenimo rutina ir senjorui tai tapo nemaloniu išbandymu.

„Mano amžiuje menkiausia smulkmena veikia nervus, pasidarai dirglus“, – prisipažino Žaliakalnio gyventojais.

Dėl laiško su „Ignitis“ sąskaita situaciją pakomentavusi „Ignitis“ atstovė tikino, kad bendrovė apgailestauja dėl tokių situacijų.

„Labai atsiprašome kliento dėl nepatogumų. Mūsų partneris, kuris pristato klientams popierines sąskaitas, „Unifiedpost“ tikina, kad šiam konkrečiam mūsų klientui sąskaita buvo palikta pašto dėžutėje. Tačiau kodėl klientas jos negavo, sunku pasakyti.

„Ignitis“ nuolat komunikuoja su popierinių sąskaitų siuntimo paslaugą teikiančia įmone, operatyviai sprendžiame susidariusius klausimus ir situacijas, tačiau kartais žmogiškųjų klaidų pasitaiko. Mes savo ruožtu dedame visas pastangas, kad tokių situacijų pavyktų išvengti. Tačiau patariame klientams rinktis mokėtiną sumą gauti SMS žinute arba e. paštu. Tada sąskaita tikrai pasieks laiku. Na, ir, žinoma, visas sąskaitas klientai gali matyti prisijungę prie savitarnos e.ignitis.lt, o jei atsitinka taip, kad joks kitas būdas netinka, tik popierinė sąskaita, o jos klientas negavo, visada galima paskambinti „Ignitis“ klientų aptarnavimo telefonu ir gauti reikalingą informaciją“, – paaiškino „Ignitis“ atstovė Laura Beganskienė.

Atvejai – pavieniai

Komentarą dėl gyventojo negauto laiško pateikusi VMI atkreipė dėmesį, kad tokių situacijų pasitaiko ir daugiau.

„Patikrinus informaciją nustatyta, kad deklaracija išsiųsti perduota spalio 24 d., informacijos, kad ji nebuvo pristatyta ir sugrįžo atgal, neturime.

Primename, kad besinaudojantys elektroninėmis VMI paslaugomis žemės mokesčio deklaracijas gali rasti Elektroninio deklaravimo sistemoje. Nesinaudojantiems e. paslaugomis žemės mokesčio deklaracijos buvo siunčiamos klasikiniu paštu. Negavus popierinės deklaracijos, sužinoti mokėtiną žemės mokesčio sumą galima paskambinus tel. +370 5 260 5060. Žemės mokesčiui sumokėti deklaracija nebūtina, užtenka žinoti mokėtiną sumą.

Atvejų, kai popierinės žemės mokesčio deklaracijos nepasiekia gyventojų, pasitaiko. Labai svarbu, kad tie gyventojai, kurie nesinaudoja e. paslaugomis, pasitikrintų, ar jų nurodytas adresas yra tikslus. Pasitaiko atvejų, kai laiškai nepasiekia gyventojų būtent dėl šios priežasties, t. y. netiksliai nurodyto gyvenamosios vietos adreso; turi būti nurodytas pašto kodas, vietovė, gatvė, namo numeris. Pasitikrinti šią informaciją galima prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų arba seniūnijoje pagal gyvenamąją vietą“, – „Kauno dienai“ komentavo VMI atstovas Tadas Bružas.

Internetu nesinaudoju ir jau nesinaudosiu, todėl man labai svarbu, kad laiškai būtų pristatomi laiku.

Ilga grandis

Jis informavo, kad Žaliakalnio gyventojui, kuris teigia nesulaukęs laiškų, VMI laiškus pristato privati bendrovė „Pašto paslaugos“.

Šios bendrovės vadovas Robertas Lozinskis „Kauno dieną“ patikino, kad svarbus yra kiekvienas laiškas ir bendrovė daro viską, kad laiškai pasiektų adresatus.

Anot jo, nebūna taip, kad laiškai tiesiog prapultų. Nebent vieną kitą dieną pavėluoja, ir taip atsitinka dėl to, kad, R. Lozinskio tvirtinimu, laiško pristatymo grandyje yra tarpininkų, dėl kurių laiškas gali šiek tiek užtrukti.

„Puikiai žinome, kad garbaus amžiaus žmonės mokesčius yra įpratę susimokėti tam tikrą dieną. Laiško tiekimo grandinėje atsiradęs net mažas trukdis procesą gali sulėtinti ir sukelti nepatogumų senjorams“, – pastebėjo bendrovės „Pašto paslaugos“ vadovas.

Nematomos aplinkybės

R. Lozinskis paaiškino, kokie nesklandumai gali koreguoti laiško greitį.

„Šioje srityje dirbu penkiolika metų. Įvairia korespondencija kas mėnesį aprūpiname apie 0,5 mln. klientų ir visada pasitaiko vienas kitas, iš kurio sulaukiame pretenzijų. Dažnai tokius gavėjus gerai pažįstame ir turime su jais daug nelengvo bendravimo patirties. Kad įrodytume, jog laišką tikrai nusiuntėme, kartais tenka ir nufilmuoti, kad paskui galėtume atmesti kaltinimus gyventojo, kurio visi kaimynai laiškus gavo, o jis kažkodėl negavo. Tačiau mes ne filmukus kuriame“, – atkreipė dėmesį specialistas.

Pasak R. Lozinskio, laiško tiekimo grandyje laiškininkai yra paskutiniai ir todėl jiems tenka visi, net ir nepelnyti, priekaištai.

„Pasitaiko, kartais užima papildomai laiko sugeneruoti kai kurių klientų sąskaitas, paskui reikia išsiųsti duomenis į spaustuvę, spaustuvė viena ar dvi dienas spausdina, kartais būna išeiginės, savaitgalis, taip laiško tiekimo grandyje atsiranda kelios papildomos dienos. Paskui transportas veža mums ir taip atsiranda dar viena diena. Mes rūšiuojame ir įsipareigojame per penkias dienas pristatyti. Taigi yra gana ilga grandis ir ne kartą toje grandyje yra pasitaikę visokiausių aplinkybių, kurias visas net sunku būtų išvardyti. Ir mums tokiame sraute žinoti apie kiekvieną laišką, ar jis buvo, ar nebuvo atspausdintas… Viskas yra sudėtingiau, nei atrodo iš šalies. Būna žmonių, kurie įpratę mokesčius mokėti, pavyzdžiui, 20 d. Sąskaitą mes gauname apie 13 d. Plius vienas rūšiavimas, dar gali iškristi kokie savaitgaliai. Pasitaiko, kad pristatome 22 d. Kai kuriems gyventojams tai yra tragedija, jie pradeda skųstis, nuogąstauja, kad delspinigiai kapsės. Mes per daug metų patirties žinome visokių niuansų“, – sakė bendrovės „Pašto paslaugos“ vadovas.

Jis pabrėžė: gavus informaciją, kad kažkoks laiškas nepasiekė gavėjo, toks faktas visada užfiksuojamas ir bandoma aiškintis, kur buvo spraga ir kur prapuolė ir ar iš tiesų prapuolė laiškas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų