Pereiti į pagrindinį turinį

Šokas: DPD pradangino pilnutėlį kaunietės lagaminą

2024-12-22 12:00

Dar pavasarį kaunietė iš Portugalijos į Lietuvą per DPD siuntė lagaminą su asmeniniais daiktais, užrašais. Kartu lagaminą siuntė ir draugė. Jos siunta atkeliavo, o kaunietė liko tuščiomis.

Dingo: per DPD iš Portugalijos į Lietuvą siųstas lagaminas buvo prarastas. Dingo: per DPD iš Portugalijos į Lietuvą siųstas lagaminas buvo prarastas. Dingo: per DPD iš Portugalijos į Lietuvą siųstas lagaminas buvo prarastas.

Atmestinis bendravimas

Kaunietė Emilija K. dienraščiui pasakojo, kad po Erasmus studijų Portugalijoje ji ir draugė nusprendė lagaminus į Lietuvą atsisiųsti per DPD siuntų tarnybą. Abi draugės tą pačią dieną pridavė lagaminus, tačiau tik vienas buvo atsiųstas. Kitas – dingo.

Istorijos pradžia – pavasario pabaigoje. Tačiau iki šiol kaunietė iš DPD nesulaukė konkretaus atsakymo dėl prarasto lagamino, mat kiek kartų rašė laiškus, tiek teko vis iš naujo pildyti klausimyną, bet nesulaukė nei atsakymo, nei pačios siuntos.

„Mes abi vienu metu tam pačiam kurjeriui pridavėme savo daiktus, jos atkeliavo į Marijampolės rajoną, o mano – ne. Pirmą kartą kai kreipiausi klausdama, kur mano lagaminas, gavau atsakymą, kad jis galimai vėluoja dėl prastų oro sąlygų. Taip pat manęs prašė aprašyti daiktus, kurie buvo lagamine, pagal ką būtų galima identifikuoti. Reikėjo pažymėti ir koks lagamino svoris, aukštis, plotis ir pan. Man sakė, kad praneš, kai sužinos, kur siunta, bet taip ir nepranešė“, – pasakojo Emilija K.

Man sakė, kad praneš, kai sužinos, kur siunta, bet taip ir nepranešė.

Į DPD teko kreiptis dar kartą. Moteris pasakojo, kad susirašinėjo su Portugalijos DPD atstovais. Antrą kartą parašius teko vėl iš naujo pildyti klausimyną, aprašyti lagaminą, tačiau ir vėl jokio atsakymo nesulaukė.

„Rašiau ir per „Facebook“, bet ten irgi jokių žinių negavau“, – kalbėjo lagaminą praradusi kaunietė.

Tada ji kreipėsi į Lietuvos DPD siuntų tarnybą. Čia pavyko sužinoti, kad paskutinį kartą siuntos kodas nuskenuotas Vokietijoje, Lietuvos siunta nepasiekė.

„Man nurodė, kad reikėtų bendrauti su Portugalijos DPD arba kreiptis į Vokietijos siuntų tarnybą, tai lietuviškojo DPD pagalba tuo ir baigėsi“, – apie tai, kad praėjo jau beveik 10 mėnesių nuo lagamino išsiuntimo iš Portugalijos, tačiau iki šiol nepavyko gauti konkretesnių atsakymų nei kur dingo siunta, nei ką daryti toliau, pasakojo kaunietė.

Kokie daiktai dingo?

Moteris pripažino, kad siųsdama lagaminą iš Portugalijos į Kauną, siuntos papildomai neapdraudė. Sunku ir įvertinti praradimus, nes tarp materialių daiktų buvo ir svarbių dalykų, įgytų studijų metu.

„Ten buvo sukrauta nemažai vasaros sezono drabužių, mano kineziterapijos uniforma, kuri tikrai nėra pigi. Liūdniausia, kad ten sukroviau visus studijų Portugalijoje darytus užrašus, konspektus. Juk į kitą šalį ir važiavau tam, kad pasisemčiau idėjų, ką nors naujo parsivežčiau. Lagamine liko ir nuotraukos. Be to, buvo ir knygų, kurių vertė taip pat po kelis šimtus eurų. Viena jų – dovanota mano tėčio 25-ojo gimtadienio proga, ten buvo ir jo laiškas“, – emociškai svarbius daiktus, kurie dingo kartu su lagaminu, vardijo Emilija K.

„Nesinori laidoti tų daiktų, tačiau niekas nebežino, kur jie yra. Labai neatsakingai elgiasi DPD, taip nieko ir neatsakydamas. Liūdina toks atsainus požiūris“, – pridūrė kaunietė.

Procedūra: kaunietė kelis kartus turėjo aprašyti lagamine buvusius daiktus, tačiau atsakymo, kur jos siunta, taip ir nesulaukė. „Kauno dienos“ skaitytojos nuotr.

Kokia tvarka?

„Kauno diena“ bendrovės „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovo Tomo Vaišvilos pasiteiravo apie tai, kokios procedūros atliekamos, kai dingsta klientų siuntos.

„Gavę pranešimą apie dingusią siuntą, vykdome standartinę paieškos procedūrą. Visų pirma, paprašome išsamaus siuntos aprašymo: kaip atrodė, kada ir kur buvo išsiųsta. Tuomet pradedame vidinį tyrimą, kurio metu analizuojami vaizdo įrašai, vidinės sistemos duomenys ir nustatomas siuntos dingimo etapas“, – aiškino DPD atstovas.

Jis nurodė, kad, dingus siuntai, nereikėtų prarasti vilties ją susigrąžinti, tačiau, deja, ne visi atvejai virsta sėkmės istorijomis.

„Net ir praėjus ilgam laikotarpiui nuo siuntos dingimo išlieka tikimybė ją atgauti, tačiau su laiku ji mažėja“, – nurodė T. Vaišvila.

Jis aiškino, kad jei siunta randama, ji pristatoma gavėjui, neradus – siuntėjas gali pateikti pretenziją. „Pretenzija tenkinama, jei siuntoje nebuvo draudžiamų prekių, laikantis šalies, iš kurios ji išsiųsta, pašto paslaugų teisės aktų ir sutartyje ar pristatymo taisyklėse nustatytos atsakomybės tvarkos“, – teigė „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas.

Gali gauti kompensaciją

T. Vaišvila informavo, kad aprašytu atveju siuntos sekimas nutrūko užsienyje ir patvirtino, kad lagaminas Lietuvos nepasiekė.

„Apgailestaujame dėl šio apmaudaus įvykio. Kalbant apie šį konkretų atvejį dėl Portugalijoje pradingusios siuntos, mes nuolat bendradarbiaujame ir komunikuojame su užsienio kolegomis, siekdami rasti šią siuntą.

Kadangi siunta Lietuvos nepasiekė ir jos sekimas nutrūko dar Portugalijoje, mūsų veiksmai yra gana riboti. Vos gavę kliento pretenziją, kreipėmės į „DPD Portugalija“ ir inicijavome siuntos paiešką. Mūsų žiniomis, kolegos Portugalijoje jau susisiekė su klientu ir informavo, kokių dokumentų reikia norint atnaujinti procedūrą“, – komentavo „DPD Lietuva“ atstovas.

Jis aiškino, kad siuntų dingimo atvejais klientai gali tikėtis kompensacijos. Siuntos gavėjas turėtų kreiptis į siuntėją, nes tik šis gali pateikti pretenziją dėl dingusios siuntos.

„Konkrečiu atveju, dingus siuntai Portugalijoje, kompensacijos sąlygos ir dydis priklauso nuo siuntėjo ir „DPD Portugalija“ pasirašytos sutarties arba siuntų pristatymo taisyklių“, – pažymėjo T. Vaišvila.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų