Jei Kauno politikai pritars, nuo sausio 1-osios kelionės miesto autobusu ir troleibusu kaina nuo 1,8 lito padidėtų iki 2 litų. Perkant bilietą iš vairuotojo tektų mokėti ne du, o 2,5 lito, o važiuojant maršrutiniu mikroautobu reikėtų sukrapštyti nebe 2,5, o tris litus.
Privatininkai prieštarauja
Prieš tokius pokyčius šiaušiasi privatūs vežėjai. Jie paslaugų branginti nenori, nes sako iš patirties žinantys, kad tokiu atveju neteks maždaug penktadalio pajamų.
Kauno regiono smulkiųjų verslininkų asociacijos valdybos narys Mindaugas Stabingis abejoja, ar nubyrėję keleiviai persės į miesto viešąjį transportą, kaip esą svajoja valdžia. M.Stabingis mano, kad padidės nuosavų automobilių srautas, kurį, ypač miesto centre, bandoma sumažinti.
"Dar ne su visais vežėjais pasikalbėjau, tad už visus kalbėti negaliu, bet dauguma nenori didinti kainų. Deja, vežėjų nuomonės niekas nepaiso. Pradėję piktintis branginimu, tuoj sulauksime priekaištų – sakys, kad esame tautos priešai, vagys", – rėžė M.Stabingis.
Prašė vairuotojai
Kauno valdžia kratosi branginimo iniciatorių vardo. "Iš "Kauno autobusų" vairuotojų profesinės sąjungos gavome siūlymą kelti bilieto kainą, jį perkant autobuse. Per pasitarimą nusprendėme, kad jų prašymas pagrįstas", – pasakojo savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.
Anot jo, kainų pokyčiai pasitarnautų tam, kad keleiviai naudotųsi elektronine bilietų sistema, o ne vargintų kartu ir kasininkais turinčius dirbti vairuotojus.
Svarstyti gali ir rytoj
O kuo užkliuvo privatūs vežėjai? "Pakėlus autobusų ir troleibusų bilietų kainas, nori ar ne reikia branginti ir mikroautobų paslaugas", – aiškino D.Ratkelis.
"Savivaldybės funkcija yra su kuo mažesnėmis lėšomis užtikrinti keleivių pervežimą. Ar reikėtų teikti prioritetą, kad žmonės naudotųsi didelėmis transporto priemonėmis ir daugiau jų važiuotų vienoje transporto priemonėje, ar tik sudaryti sąlygas verslininkams kuo daugiau užsidirbti?" – retoriškai klausė administracijos direktorius.
Jo nuomone, kas važinėjo nuosavais automobiliais iki šiol, tas važinės ir toliau, o kad tokių važinėjančiųjų nedaugėtų, jų srautai reguliuojami apmokestinant automobilių stovėjimą.
Artimiausias Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdis numatytas ketvirtadienį, tačiau į jo darbotvarkę bilietų branginimas kol kas neįtrauktas.
"Sprendimo projektą parengėme, o kada jį svarstyti, spręs politikai. Gal bus nuspręsta svarstyti ir šį ketvirtadienį?" – užsiminė D.Ratkelis.
Prašys didesnio atlyginimo
"Kauno autobusų" vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis "Kauno dienai" pasakojo, kad didinti bilietų kainas jų organizacija paprašė, nes žadama derėtis dėl didesnių vairuotojų atlyginimų.
"Vairuotojas nėra kioskininkas. Jis turi saugiai vežti keleivius. Būna atvejų, kai keleiviai moka monetomis po vieną centą. Taip trukdomas vairuotojų laikas, jie skuba važiuoti, kad spėtų dirbti pagal grafiką, įvyksta avarijų", – pastebėjo B.Bučelis.
Iš bilietų surinkus daugiau pinigų, profsąjungos nuomone, juos būtų galima panaudoti atlyginimams kelti.
"Mums reikia galvoti ir apie vairuotojų atlyginimus, kompensacijas. Rugsėjį planuojame pradėti derybas su bendrovės vadovybe. Sieksime, kad vairuotojų atlyginimai pakiltų iki 2,5 tūkst. litų. Šiuo metu į rankas vairuotojai gauna apie 2 tūkst. litų", – sakė B.Bučelis.
Į privačių vežėjų argumentus, kad smuktų pajamos, pašnekovas atsakė, kad iš pradžių jos sumažėtų ir autobusams bei troleibusams, tačiau vėliau, jo manymu, viskas stabilizuotųsi.
B.Bučelis atkreipė dėmesį į bilietų kainų skirtumus Kaune ir Vilniuje. Sostinėje kelionės viešuoju transportu kone dvigubai brangesnės.
"Degalai vis brango, o bilietų kainos Kaune nekeltos nuo 2008 m.", – teigė profsąjungos pirmininkas.
Naujausi komentarai