Ar Aleksoto turgaus prieigų automobilių stovėjimo apmokestinimas savaitgaliais – vienintelė išeitis siekiant tvarkos? Savivaldybės Eismo saugumo komisija kol kas nesiryžo pritarti tokiam policijos siūlymui.
Savaitgalinis chaosas
Aleksoto turgavietę savaitgaliais užplūsta daugybė kauniečių ir atvykėlių. Automobilių eilės nusidriekia visose šalia esančiose gatvėse. Kauno kelių policijos atstovai neslepia, kad peržengtos bet kokios padorumo ribos, todėl ir siūlo apmokestinti automobilių stovėjimą turgavietės prieigose.
Šiuo metu kai kuriose gatvėse įrengti draudžiantys automobiliams stovėti ženklai, tačiau jie negelbsti. Pareigūnai skundėsi, kad vairuotojai į juos nekreipia jokio dėmesio.
"Savaitgaliais į Aleksoto turgavietės prieigas kartais važiuoja net keturi policijos ekipažai. Visa eilę automobilių apklijuoja raudonais lapukais, informuojančiais savininką apie pažeidimą. Šie išvažiuoja, kiti atvažiuoja, ir vėl viskas iš naujo", – dėstė Kelių policijos atstovas.
Pareigūnai tvirtino, kad pažeidimų tiek daug, kad prie Aleksoto turgavietės reikėtų steigti atskirą postą.
Kilo diskusijų
"Eismo priežiūros priemonėmis negalime suvaldyti srautų, gal ekonominėmis priemonėmis pavyks", – svarstė Eismo saugumo komisijos pirmininkas Vytas Bancevičius.
Preliminarių skaičiavimų, kiek pasipildytų miesto biudžetas, apmokestinus Aleksoto turgaus prieigas, vakar nebuvo pateikta. "Automobilių stovėjimo aikštelės" direktoriaus pavaduotojas Gediminas Budnikas tik atkreipė dėmesį, kad jų darbuotojai savaitgaliais nedirba, todėl reikėtų papildomų etatų.
Mėginta ir įsivaizduoti, kurias gatves apmokestinti? Atvykę į Aleksoto turgavietę, žmonės palieka automobilius ten, kur yra vietos, kartais tai būna arčiau turgavietės, kitą kartą – tolėliau. "Kiekvieną savaitgalį Lakūnų pl. kyla problemų išvažiuoti", – dėstė Aleksoto seniūnijos atstovas Algirdas Guiga.
Priversti negali
A.Guiga Eismo komisijos nariams priminė, kad netoli Aleksoto turgavietės yra gana erdvi mokama automobilių stovėjimo aikštelė. "Bet ji brangi. Mokestis siekia gal net 5 litus, todėl žmonės nenori ten statyti automobilių", – aiškino A.Guiga.
Buvęs Kelių policijos komisaras Gediminas Žemaitis užsipuolė turgaus savininkus: "Ten reikia tvarkos. Reikia įpareigoti turgaus administraciją, kad jie susitvarkytų."
"Mes negalime priversti ar įpareigoti privatininkų. Turgus įrengtas pagal senus reikalavimus. Kol turgaus administracija nebus suinteresuota, tol taip ir tęsis", – prieštaravo Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.
"Arba turgus veikia civilizuotai, arba jį reikia uždaryti", – netikėtai pareiškė Eismo saugumo komisijos pirmininkas V.Bancevičius.
Verslininkai: padarėme viską
Aleksoto turgavietei vadovaujantis Eugenijus Vytenis Gidra įsitikinęs, kad po draudžiančiais stovėti ženklais paliktais automobiliais turėtų rūpintis policija.
"Mes padarėme viską, ką galėjome. Yra aikštelė, kurioje tilptų 150 automobilių. Mokestis 4 litai, tačiau jei žmogus nenori automobilio statyti aikštelėje, o nori ten, kur jam patogiau, tai čia jau policijos reikalas bausti tokį pažeidėją ir rinkti pinigus į biudžetą", – pareiškė E.V.Gidra.
2002 m. Aleksoto turgavietė buvo privatizuota.
Naujausi komentarai