Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuotojai išvaduoti nuo blaškymosi akligatviuose

2019-12-07 03:00
DMN inf.

Gedimino ir Vasario 16-osios gatvių ruožai, kurie baigiasi akligatviu, tapo išmanieji – juose vairuotojai prieš įvažiuodami sužino, ar ten yra laisvų vietų automobiliams pastatyti.

Patogu: Gedimino gatvėje, įvažiavus iš Donelaičio arba Kęstučio gatvių, sumontuotos švieslentės, kuriose matoma kiek yra laisvų vietų parkavimo zonoje. Patogu: Gedimino gatvėje, įvažiavus iš Donelaičio arba Kęstučio gatvių, sumontuotos švieslentės, kuriose matoma kiek yra laisvų vietų parkavimo zonoje. Patogu: Gedimino gatvėje, įvažiavus iš Donelaičio arba Kęstučio gatvių, sumontuotos švieslentės, kuriose matoma kiek yra laisvų vietų parkavimo zonoje.

Nereikės blaškytis

Miesto centre, Laisvės alėjos prieigose yra kelios gatvės, kurios baigiasi akligatviu. Gedimino gatvė, įvažiavus iš Donelaičio arba Kęstučio gatvių, ribojasi su pėstiesiems skirta Nepriklausomybės aikšte. Dar viena tokia gatvė – Vasario 16-osios, kuri jungiasi su Laisvės alėja.

Šios dvi gatvės gana populiarios, nes šalia jų yra bankai, ligoninė, mokslo ir kitos daugelio lankomos įstaigos. Įvažiavę į tokius akligatvius vairuotojai neretai užtrunka ieškodami laisvų vietų, o jų neradę, mėgina apsisukti. Dažna situacija, kad tuo metu iš paskos būna įvažiavę dar keli automobiliai, todėl greitai ir sklandžiai visiems išvažiuoti tampa keblu, gaištamas laikas.

Informuoja švieslentės

Gedimino ir Vasario 16-osios gatvėse, tuose ruožuose, kurie baigiasi akligatviu, neseniai sumontuotos švieslentės. Jose vairuotojai dar prieš įsukdami mato, kiek yra laisvų vietų parkavimo zonoje. Jei jų nėra, važiuojama toliau ir ieškoma, kur palikti automobilį. Biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas pasidžiaugė, kad tokiu būdu išvengiama daug sumaišties. „Pirmiausia tokį projektą įgyvendinome Gedimino gatvėje, ties sankryža su Kęstučio gatve. Ten daug įvažiuojančių prie ligoninės, kitų įstaigų. Pamatėme, kad tai labai pasiteisino, gatvėje sklandžiau vyko rotacija, todėl nusprendėme išplėsti projektą – įrengti švieslentes dar prie dviejų sankryžų“, – pasakojo J.Limanauskas.

Svarstomos galimybės plėsti daviklių sistemą. Tada būtų galimybės sukurti programėlę, kuri realiu laiku informuotų apie laisvas vietas visose parkavimo zonose.

Svarbu parkuotis tvarkingai

Švieslenčių veikimo principas gana inovatyvus ir perspektyvus. Už sistemos montavimą atsakingas specialistas pasakojo, kad jai panaudota dar palyginti nauja LoRa (long range – ilgų nuotolių interneto tinklas) sistema. Pasak jo, iš daviklio signalas „užimta/neužimta“ yra perduodamas į mieste įrengtą paskirstymo mazgą (angl. network gateway) ir iš jo perduodamas į modemą, kuris sujungtas su švieslente.

Šis interneto ryšys skleidžia platų, bet labai mažai energetinių resursų reikalaujantį informacijos srautą. Prie šios sistemos taikymo praktikoje daug dirba Kauno technologijos universiteto mokslininkai“, – kalbėjo specialistas.

Būtent LoRa sistema veikia vadinamajame daiktų internete, kai iš daviklių internetiniu ryšiu perduodami mažos apimties informaciniai duomenys.

Gedimino ir Vasario 16-osios gatvėse po asfaltu sumontuoti davikliai, kurie fiksuoja virš jų sustojusį objektą. Tada signalas nusiunčiamas į švieslentės modemą. Tokiu būdu realiu laiku matyti, kokia situacija yra automobilių parkavimo vietose. Svarbu, kad vairuotojai tvarkingai parkuotų automobilius, vadovaudamiesi sužymėtomis statymo vietomis. Informacija gali būti netiksli tik dėl netvarkingai ir nekultūringai priparkuotų automobilių.

Vasario 16-osios gatvėje davikliai sumontuoti ir draudžiamose palikti automobilius vietose. Jei mašina paliekama trukdančioje įvažiuoti kitiems vietoje, daviklis siunčia informaciją kontroliuojančioms institucijoms.

Ateityje atsiveria daug galimybių

J.Limanauskas sakė, kad taikyti naujas technologijas planuojama ir ateityje. Svarstomos galimybės plėsti daviklių sistemą. Tada būtų galimybės sukurti programėlę, kuri realiu laiku informuotų apie laisvas vietas visose parkavimo zonose. Tai leistų optimizuoti automobilių srautus, vairuotojai mažiau užtruktų ieškodami laisvų vietų, kartu pagerėtų automobilių pralaidumas. Taip pat būtų įmanoma tiksliai nustatyti parkavimo zonų užimtumą, stebėti, kaip jose rotuoja mašinos.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų