Panaikintas posūkis
Savanorių prospekte remonto darbai dar nebaigti, tačiau jau kelia kauniečių pasipiktinimą. Štai atnaujinus važiuojamosios kelio dalies dangą, kai kuriose atkarpose nubraižytos naujos eismo juostos, tad dabar ne visur galima sukti į kairę.
„Kelio danga tapo tikrai labai gera, bet eismo organizavimas – nesuprantamas, neadekvatus ir logiškai nepaaiškinamas. Anksčiau, atvažiavus nuo Centro, ties Savanorių pr. 367 pastatu buvo galima sukti į kairę, tačiau nuo praėjusios savaitės čia nei sukti, nei apsisukti negalima, nes nubraižyta dviguba ištisinė linija. Dabar, norint apsisukti, reikia važiuoti iki sankryžos su Kovo 11-osios gatve“, – dėstė „Kauno dienai“ parašęs Juozas.
Vyras tikino, kad daugybė žmonių patiria nepatogumų, nes šioje vietoje pasukdavo ir važiuojantys į Kalniečių polikliniką, ir į šalia veikiantį verslo centrą. Ties Savanorių pr. 367 pastatu apsisukdavo ir biurų, maitinimo įstaigų, įsikūrusių ties Kalniečių parku, darbuotojai ir klientai. Nuo Centro atvažiavus būdavo patogu pasukti ir Pakraščio gatvės gyventojams.
Vyras skaičiavo, kad kasdien posūkiu pasinaudodavo apie 1 000 žmonių. Šioje vietoje nubraižius dvigubą ištisinę juostą, visas transporto srautas juda iki sankryžos ir ten apsisuka.
„Savanorių prospekto ir Kovo 11-osios gatvės sankryžoje dėl to formuojasi milžiniškos spūstys, automobilių srautas padidėjo kokius tris kartus. Tikrai būdavo patogiau pasukti ties 367-uoju pastatu, niekas niekam tada netrukdė. Juk šioje Savanorių prospekto vietoje yra po tris eismo juostas kiekviena kryptimi, tad, atvažiavus nuo Centro ir sukant į kairę, kitiems automobiliams nereikėdavo laukti, nes galėjo tiesiai važiuoti pirma ir antra eismo juostomis. Kodėl nubraižė ištisinę juostą, lieka neaišku“, – stebėjosi ilgametis vairuotojas.
„Žmonės dėl tokių eismo pokyčių iš tiesų labai pikti, nes dabar vėluoja į darbus, papildomai stovi spūstyje ties sankryža, taip didina oro taršą, triukšmą. Todėl būtų logiška panaikinti ištisinę liniją ir vėl leisti sukti į kairę“, – pridūrė Juozas.
Nepaiso: ties Savanorių pr. 367-uoju pastatu nubraižyta dviguba ištisinė juosta, tačiau dalis vairuotojų jos nepaiso ir suka į kairę. Regimanto Zakšensko nuotr.
Avarinės situacijos
Vyras tikino, kad ne visi vairuotojai pastebėjo pasikeitusią eismo organizavimo tvarką, todėl važiuoja kaip seniau, sukeldami avarinių situacijų.
Eismo organizavimas dabar nesuprantamas, neadekvatus ir logiškai nepaaiškinamas.
„Yra vairuotojų, kurie čia visada sukdavo ar apsisukdavo, tad ir dabar kerta ištisinę juostą ir važiuoja savo keliu. Kiti, pamatę, kad jau sukti nebegalima, staigiai stabdo, taip sukeldami avarinių situacijų, nes iš paskos važiuojantys automobilių vairuotojai taip pat priverčiami stabdyti. Jei jau keičiama eismo tvarka, vairuotojai turėtų būti apie pokyčius iš anksto įspėjami, nes dabar tikra netvarka“, – pažymėjo „Kauno dienai“ parašęs kaunietis.
Neatitinka taisyklių?
Atrodo, kad vairuotojų skundai nebus išgirsti ir visiems teks pratintis prie naujos eismo tvarkos. „Kauno dienai“ savivaldybės eismo specialistai aiškino, kad minėtoje Savanorių prospekto vietoje negali būti kairiojo posūkio, tad dvigubos ištisinės juostos neketinama panaikinti.
„Savanorių prospekto atkarpa ties 367-uoju pastatu priskiriama aptarnaujančiųjų gatvių B kategorijai. Šios kategorijos gatvės yra miesto pagrindinės gatvės, kuriomis vyksta susisiekimas tarp miesto funkcinių zonų, rajonų, centrų, didžiųjų transporto stočių, vyksta ryšiai su užmiesčio keliais. Vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu, siūlymas organizuoti eismą ties Pakraščio gatvės kairiaisiais posūkiais neatitinka B kategorijos gatvės reikalavimų, kuriais nustatytas minimalus atstumas tarp sankryžų“, – komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Jis pridūrė, kad įvažiavimas ir išvažiavimas kairiaisiais posūkiais be šviesoforų reguliavimo minėtoje vietoje negali būti įrengiami, nes gatvės eismo juostų skaičius viršija keturias. „Įgyvendinus teisės aktus atitinkantį eismo organizavimą Savanorių prospekto ir Kovo 11-osios gatvės bei kitose šio prospekto sankryžose bus stebimi eismo srautai ir koreguojami pagal intensyvumą“, – nurodė M. Matusevičius.
Naujausi komentarai