Pereiti į pagrindinį turinį

Tragedija pakaunėje: orlaivio pilotų žūtį gaubia ne tik mįslės, bet ir mistika

2022-08-09 10:17
DMN inf.

Dviejų asociacijos „Pilotai.lt“ narių žūtį pirmadienio vakare pakaunėje žymi ne tik keturi aštuonetai (mėnuo, diena, valanda ir minutės), bet ir, anot jų kolegų, mįslės, kurios gali likti ir neįmintos. Nors jie ir skrido vienu saugiausiu Europoje ultralengvuoju orlaiviu, kuris, kaip ir pilotai, sudegė.

Vladimiras Nikonovas
Vladimiras Nikonovas

Šiandien ryte surinkus internete nurodytą minėtos asociacijos, kuri skelbiasi vienijanti skraidančius ir norinčius skraidyti nepaisant jų amžiaus ar profesijos, telefoną, juo atsiliepusi moteris, išgirdusi, kad skambina žiniasklaida, nesileido į jokias kalbas. „Jokių komentarų nebus – vyksta tyrimas! Ir jie viską išsiaiškins!“ – teigė ši moteris, nenorėjusi girdėti jokių klausimų ir skubėjusi baigti pokalbį.

Tačiau vėliau portalui kauno.diena.lt perskambino asociacijos „Pilotai.lt“ vadovas Lukas Liekis. Jis patvirtino, kad žuvusieji – Vladimiras Nikonovas ir Artūras Šimkus buvo jų asociacijos nariai. Tačiau tikino, kad daugiau asociacija neturi su šia tragedija nieko bendro. L.Liekis akcentavo, kad lėktuvas, kuriuo skrido žuvusieji, priklauso juos nuomojančiai bendrovei „Laikas skristi“.

LNK reportažas:

 

 

L.Liekis teigė negalintis pasakyti ir, koks buvo šio skrydžio tikslas. „Galiu tik paneigti, kad tai buvo mokomasis ar kelioninis skrydis, nes V.Nikonovas ir A.Šimkus turėjo licencijas tokiam lėktuvui pilotuoti ir jie išskrido iš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo Aleksote apie 19 val. – vietiniam pasiskraidymui Kaune, numatytam vienai valandai.

Vladimiras Nikonovas/Justinos Lasauskaitės, Kauno aeroklubo nuotr.

Anot L.Liekio, pilotuoti šį lėktuvą galėjo ir V.Nikonovas, ir A.Šimkus, nes radijo ryšį skrydžio metu vedė ir vienas, ir kitas. Tačiau nieko apie jokį orlaivio gedimą nebuvo pranešta.

Lėktuvas lyg tai krito suktuku. Ir pilotai nepasinaudojo parašiutu, kurį turėjo. Kodėl?

Pasiteiravus L.Liekio, gal jis turi versiją, kas gi atsitiko, sulaukta atsakymo: „Man labai sunku komentuoti... Mačiau, kad vakar susirinko visa įmanomų tyrėjų grupė. Bet mūsų pačių prie įvykio vietos neprileido. Viskas paaiškės atlikus tyrimą.“

Pasak L.Liekio, sudužęs lėktuvas laikomas vienu saugiausiu Europoje ultralengvuoju orlaiviu. Tai buvo visiškai nauja – 2021 m. gamybos ir prižiūrėta technika, tikrinta kas mėnesį.

Kauno aeroklubo, kurio nariu taip pat buvo V.Nikonovas, vadovas Algimantas Žentelis įsitikinęs, kad tyrėjų laukia sunki užduotis, nes dauguma įrodymų sudegė. Todėl ši tragedija gali likti ir neištirta.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

Pasiteiravus A.Žentelio, kokia jo versija, jis teigė: „Pagal mano turimą informaciją, kuri dar nepatvirtinta, lėktuvas lyg tai krito suktuku. Ir pilotai nepasinaudojo parašiutu, kurį turėjo. Kodėl? Ar užsikirto, ar kitos techninės priežastys? Jeigu įvykio liudytojai būtų buvę lakūnai profesionalai, vaizdas būtų aiškesnis. Bet dabar lėktuvo kritimą matę vietiniai gyventojai teigia, kad jis sukdamasis krito žemyn. Todėl ir daroma išvada dėl suktuko. Ir gal dar buvo bandyta parašiutą išskleisti, bet jau per žemai?“

Anot A.Žentelio, V.Nikonovas pastaruoju metu jų lėktuvais nebeskraidė. Jis turėjo ultralengvųjų pilotų licenciją.

Kaip praneša policija, 08 08 apie 20.08 val. Kauno rajone, šalia kelio Via Baltica – ties Alšėnų seniūnijos Armaniškių kaimu nukrito ir užsidegė eksperimentinis ultralengvasis orlaivis „Bristell Nr.MG5“. Užgesinus gaisrą, orlaivio viduje rasti stipriai apdegę galimai 1985 ir 1951 m. gimusių vyrų kūnai. Pradėtas ikiteisminis tyrimas mirties priežasčiai nustatyti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų