Maisto produktų ženklinimas: kaip neklaidinti pirkėjų? Pereiti į pagrindinį turinį

Maisto produktų ženklinimas: kaip neklaidinti pirkėjų?

2022-11-03 09:48 diena.lt inf.

Maisto ženklinimas – su maisto produktu susiję žodžiai, duomenys, registruotasis prekės pavadinimas,  vaizduojamoji medžiaga arba simbolis, pateikti ant pakuotės ar dokumente, informaciniame lapelyje. Maisto  produktų ženklinimo taisyklės kuriamos siekiant informuoti ir apsaugoti vartotoją, kadangi būtent ant maisto  produkto pakuotės, prie jos pritvirtintoje etiketėje ar šalia maisto produkto pateikta informacija padeda  įvertinti ir išsirinkti tinkamą maisto produktą.

Maisto produktų ženklinimas: kaip neklaidinti pirkėjų?
Maisto produktų ženklinimas: kaip neklaidinti pirkėjų? / VMVT Nuotr.

Pastaraisiais metais sveika gyvensena, aktyvus gyvenimo būdas bei sveikatai naudingų produktų pasirinkimas  tampa vis aktualesnėmis temomis. Vis daugiau žmonių analizuoja produktų etiketės informaciją ir kreipia  ypatingą dėmesį į sudedamąsias dalis. Svarbu paminėti, kad tiek fizinėje, tiek elektroninėje parduotuvėje,  turi būti pateikta visa informaciją apie produkto sudėtį ar maistingumą.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba neseniai dalyvavo konferencijoje „Praktikos dienos", kurios metu  pristatė pranešimą „Maisto ženklinimas. Naujos tendencijos. Galimybės". Šio pranešimo tikslas – padėti maisto tvarkymo subjektams teisingai parengti etiketes. Kaip tik dėl netinkamo produkcijos etikečių  ženklinimo Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba sulaukia vartotojų nusiskundimų.

Atlikti tyrimai rodo, jog neįskaitoma informacija apie pirkinį yra viena iš pagrindinių nepasitenkinimo maisto  produktais priežasčių. Tai patvirtino ir konferencijoje "Praktikos dienos" kalbėjusi valstybinės maisto ir  veterinarijos tarnybos vyriausioji specialistė Olga Barkovska.

Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1169/2011 nustatomi reikalavimai galioja visoje Europos  sąjungoje parduodamam maistui. Vadovautis šiuo reglamentu privalu. Iš jo galima išskirti kelis esminius  reikalavimus:

• Privaloma informacija turi būti pateikiama gerai matomoje vietoje.

• Privaloma informacija turi būti nepaslėpta ir ryški, neužgožta įrašais ar neįskaitomais šriftais. • Šrifto dydis (mažųjų raidžių) turi būti ne mažiau nei 1,2 milimetro.

• Jei pakuotės plotas mažesnis nei 80 kvadratinių centimetrų, mažųjų raidžių šrifto aukštis turi būti ne  mažesnis nei 0,9 milimetro.

Papildoma, savanoriškai teikiama informacija apie produktą atkreipia vartotojų dėmesį bei skatina vartotojo  pasirinkimą. 

Žinoma, reikėtų atkreipti dėmesį, kad reglamentuojami ne tik techniniai parametrai, bet ir teiginiai apie  produktų maistines savybes ir naudą sveikatai. Konferencijos metu taip pat buvo paminėta, kad informacija  neturi klaidinti dėl produktų ypatybių, savybių ar sudėties. Labai svarbu sudedamųjų dalių sąraše tinkamai  pateikti alergenus. Dažnai pasitaiko atvejų, kai naudojami sveikatingumo ir maistingumo teiginiai neatitinka  vartojimo sąlygų ir negali būti vartojami maisto produktų ženklinime.

Taip pat dažnai, ypač maisto papildų ženklinime, vartojami teiginiai, kuriais užsimenama apie gydymą ir  profilaktiką, o tai yra griežtai draudžiama. Ženklinant, pristatant bei reklamuojant maisto produktus ir maisto  papildus, nė vienam iš jų negali būti priskiriamos gydomosios ar profilaktinės savybės arba daroma nuorodą į jas. Svarbu pabrėžti, kad nauda sveikatai turi būti moksliškai įrodyta, o gamintojai ar importuotojai turi  gebėti pateikti tai pagrindžiančius mokslinius dokumentus.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba kviečia visus produktų gamintojus, importuotojus ir pardavėjus  pasitikrinti maisto produktų etiketes, kad jos atitiktų visus keliamus reikalavimus bei neklaidintų vartotojų.  Platesnę informaciją galite rasti čia arba kreiptis į mūsų specialistus jums patogia forma.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų