Nors pirkėjai atakuoja vartotojų teisių apsaugos tarnybas, skųsdamiesi klaidingomis prekybos centrų reklamomis, prekių ženklinimo pažeidimų parduotuvėse nemažėja.
Atsiprašymo nesulaukė
Kaunietė pensininkė Vida Stumbrienė į redakciją kreipėsi po to, kai antrąkart toje pačioje parduotuvėje pasijuto apgauta. Solidaus amžiaus moteris prekybos centre Iki nusprendė įsigyti vazoną gėlėms su lėkštele. Ant lentynos buvo užrašyta, kad vazonėlis kainuoja 6,45 lito, o lėkštelė 2,99 lito.
Kadangi ant lėkštelės buvo užklijuotos kelios kainos, V.Stumbrienė nusprendė pasiteirauti salės darbuotojo, kuri iš jų teisinga. Parduotuvės konsultantė patvirtino, kad lėkštelė kainuoja 2,99 lito. Prie kasos kaunietė pastebėjo, kad čekyje išmušta lėkštelės kaina yra kur kas didesnė 4,99 lito.
Paprašiau pardavėjos pasitikslinti, tačiau ji atsakė, kad nieko nežino ir paklaususi, ar vis dar perku lėkštelę, pradėjo aptarnauti kitą pirkėją, pasakojo V.Stumbrienė.
Nepatenkinta brangiu pirkiniu kaunietė kreipėsi į parduotuvės administraciją, bet atsiprašymo nesulaukė. Parduotuvės tarpduryje pirkėją pasivijo viena administracijos darbuotojų ir pensininkei įbruko 2 litų monetą.
Brangios kainodaros klaidos
Prekybos tinklo Iki atstovas spaudai Tomas Vaišvila tikina, kad tokios situacijos nėra piktybiškos, netiksliai nurodydamas kainas tinklas nesiekia tokiu būdu gauti daugiau pajamų.
Konkurencija didelė, parduotuvių yra daug, tokiu būdu dirbdami prarastume pirkėjų pasitikėjimą, kalbėjo T.Vaišvila. Anot jo, pirkėjai gali būti klaidinami, kai salės darbuotojai nespėja pakeisti etikečių laiku. Pavyzdžiui, akcija baigiasi, nuolaidos prekėms nebetaikomos, o ant lentynos tebešviečia akcijų lipdukai.
Kiekvienas pirkėjas mūsų parduotuvėse yra svečias. Nėra pateisinimo darbuotojams, kurie nemandagiai elgėsi su pirkėja kauniete. Norime, kad tokie darbuotojai pas mus nedirbtų arba mokytųsi. Mums belieka atsiprašyti pirkėjos, išklausęs į redakciją besikreipusios moters istoriją kalbėjo T.Vaišvila.
Pastebėjęs kainodaros klaidą pirkėjas turi teisę reikalauti grąžinti permokėtą sumą, pakeisti prekę kita arba atsisakyti pirkti prekę.
Gresia didelės baudos
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Paslaugų kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Rima Tuganauskaitė sako, kad per mėnesį bent vienas vartotojas kreipiasi dėl netinkamo prekių ženklinimo prekybos centruose ar kitų mažmeninės prekybos taisyklių pažeidimų. Pirmąkart pažeidusi šias taisykles įmonė įspėjama, kitus kartus skiriama bauda iki 100 litų.
Konkurencijos tarybos Vartojimo prekių skyriaus vedėjas Vytautas Gliebus aiškina, kad dažniausiai vartotojai piktinasi klaidinančiomis nuolaidų akcijomis. Pavyzdžiui, per televiziją transliuojama, kad tam tikrame prekybos centre visoms prekėms taikoma 10 procentų nuolaida. Apsilankius paaiškėja, kad nuolaida taikoma tik tam tikroms prekėms. Anot V.Gliebaus, už pažeidimus įmonėms gali būti skirta bauda nuo vieno iki 30 tūkst. litų.
Naujausi komentarai