Transporto bendrovės vėluoja atsiskaityti, o jų turto areštų skaičius auga. Tačiau patys vežėjai ramina – jų verslo perspektyvos nėra tokios niūrios.
Padaugėjo turto areštų
Praėjusį mėnesį užregistruota 980 laikinų apribojimų įmonėms valdyti, naudotis ar disponuoti savo turtu. Palyginti su ankstesniu mėnesiu, iš viso bendrovių turto areštų atvejų padaugėjo 94-iais, o areštuoto turto suma išaugo 23 mln. litų ir pasiekė 119 mln. litų. Tai rodo kreditų biuro „Creditinfo“ analizė, atlikta pagal Centrinės hipotekos įstaigos duomenis. Sausį turto areštai pritaikyti 135 transporto įmonėms, praėjusių metų gruodį tokių buvo 98.
„Išaugęs turto areštų skaičius transporto veikloje buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl areštų statistika kyla aukštyn. Praėjusiais metais fiksuotos tendencijos ne tik areštų, bet ir pradelstų įsipareigojimų statistikoje rodo atsinaujinančias transporto sektoriaus mokumo problemas. Beveik 40 proc. transporto bendrovių priskiriamos prie aukštos vėlavimo atsiskaityti rizikos“, – teigė kreditų biuro „Creditinfo“ kredito rizikos vadovė Alina Buemann.
Turto areštai taip pat išaugo tarp prekybos įmonių, o tarp statybos ir nekilnojamojo turto (NT) bendrovių turto areštų skaičius gerokai sumažėjo.
Sausį didžiausia dalis – daugiau nei 70 proc. – visų užregistruotų turto areštų teko transporto, statybos ir NT, prekybos ir pramonės bendrovėms.
Vilniuje apribojimų daugiausia
Daugiausia įmonių turto areštų praėjusį mėnesį įregistruota Vilniaus (43 proc.), Kauno (18 proc.) ir Klaipėdos (14 proc.) apskrityse, o mažiausiai – Tauragės (1 proc.), Utenos (2 proc.) ir Alytaus (2 proc.) apskrityse.
Išregistruotų turto areštų praėjusį mėnesį buvo 2355, o išregistruoto turto suma – didesnė negu 300 mln. litų.
Turto areštas yra priverstinis nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas. Turto areštu siekiama užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą, kitų reikalavimų ir įsipareigojimų įvykdymą.
Skolų išieškojimo bendrovės „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa teigė, kad situacija transporto įmonių sektoriuje nėra tokia sudėtinga. Pasak R.Trumpos, spaudimas jaučiamas tik tarp mažų transporto įmonių, o iš vieno mėnesio duomenų apie turto areštų ar bankrotų skaičių negalima spręsti apie padėtį visoje rinkoje.
„Vienos didelės įmonės bankrotas gali atnešti daugiau žalos negu kelių mažų. Situacija transporto sektoriuje dabar tokia, kad smulkios įmonės negali taip greitai sustiprėti, o stiprių neįmanoma taip greitai ir paprastai išmušti iš vėžių“, – kalbėjo R.Trumpa.
Smukimo rinkoje neįžvelgia
R.Trumpa pridūrė, kad tarp mažmeninės prekybos bei maitinimo įstaigų bankrotų pastaruoju metu pasitaiko daugiau negu transporto įmonių sektoriuje.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius teigė, kad turto areštai gali būti skelbiami ne tik tuomet, kai įmonė prastai vykdo veiklą, bet ir dėl teisinių ginčų arba dingusių krovinių.
„Visa tai dar neįrodo, kad visas transporto sektorius kažkur grimzta. Priešingai – sausį stebime, kad gabenimas į Rytus labai aktyvus, o ankstesniais metais tik vasario ar kovo mėnesį jis suaktyvėdavo“, – sakė G.Vincevičius.
Pasak G.Vincevičiaus, liūto dalį rinkoje užimančios įmonės šiuo metu pablogėjimo nejaučia. „Neturime duomenų, kad įmonės patirtų sunkumų. Gal jų patiria smulkesni vežėjai. O metinės transporto sektoriaus tendencijos apskritai neblogos“, – tikino G.Vincevičius.
Naujausi komentarai