Kaunietis vienoje vežėjų įmonių dirba aštuonerius metus ir blogesnių laikų, kaip dabar, neprisimena. Jurijaus darbdavys turi daugiau kaip 30 sunkvežimių, kroviniai vežami tik Lietuvoje, tačiau dėl išaugusių degalų kainų įmonė negali dirbti visu pajėgumu.
Vairuotojas suskaičiavo, kad trejetą valandų trukusi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava" organizuota akcija jam kainuos apie 150 litų. Jurijus pripažino, kad protesto dalyviai nebuvo itin solidarūs.
„Sunkvežimių kolonas buvo galima organizuoti ir geriau. Vieni važiuoja greičiau, kiti stabdo, pypsina, kai kas stoja prieš raudoną šviesoforą, o kiti lenda į sankryžą. Galėjo kolonos priekyje paleisti vieną su radijo stotele, kuris būtų visiems vadovavęs", - traukdamas dūmą sakė kaunietis.
Prisidėjo ir spontaniškai
Tuo, kad protesto akcijos dalyviams stigo gebėjimo susiburti, galėjo įsitikinti ir žurnalistas, važiavęs Jurijaus kabinoje. Trumpos kelionės metu vairuotojo ryšio stotelė netilo, kolegos tiesiog vieni kitiems rėkė, ką reiktų daryti: „Dabar visi kartu draugiškai signalizuojam!", „Lėčiau, lėčiau, niekur neskubam!"
Vežėjų pagyvėjimas buvo akivaizdus pasiekus Vilniaus pedagoginio universiteto žiedą. Pamatę ant viaduko sunkvežimių kolonų laukiančius žurnalistus, vairuotojai kaipmat užgulė garso signalus bei rankomis mojo plakatus laikantiems kostiumuotiems „Linavos" atstovams.
Nors savivaldybė buvo išdavusi leidimus šimtui vilkikų dalyvauti akcijoje, vakar miesto gatvėmis kolonose judėjo apie 150-200 sunkvežimių ir 10-15 autobusų.
„Jau vakar žinojome, kad akcijoje dalyvaus dvigubai daugiau dalyvių. Kai kurie ir spontaniškai prisidėjo, jiems gi neuždrausi. Mūsų tikslas buvo atkreipti valdžios dėmesį į augančias degalų kainas. Jeigu Vyriausybė į tai nekreips dėmesio, svarstysime, ką dar galėtume padaryti", - kalbėjo „Linavos" generalinis sekretorius Valdas Gylys.
Baimė nepagrįsta
9 val. ryte sunkvežimiai ir autobusai pajudėjo dviem kryptimis: vieni važiavo nuo vadinamojo Trakų viaduko Savanorių prospektu pro Gerosios vilties žiedą ir Geležinio vilko gatve iki Avižienių, kiti - priešinga puse nuo Avižienių, Ukmergės gatve pro Pedagoginio universiteto žiedą, Geležinio vilko gatve ir Savanorių prospektu.
„Manau, kad kažkiek sutrikdėm eismą. Aišku, būtų buvę geriau, jeigu būtume į gatves išvažiavę popiet, kai spūstys būna didžiausios. Tada kitaip būtų. Pirmam kartui užteks ir tiek, nes turbūt vėliau bus ir daugiau panašių akcijų", - pažadėjo Jurijus.
Kai kurie miestiečiai, baimindamiesi įstrigti rytinėse spūstyse ilgiau nei visada, į darbovietes išsirengė kaip niekad anksti. O kam to nepavyko padaryti, didelių rūpesčių nepatyrė - sunkvežimių kolonos judėjo viena juosta ir stengėsi netrukdyti kitam transportui.
„Nieko jie čia neužblokavo, prašliauš gatvėmis, papypsins, ir tuo viskas baigsis. Maniau, kad bus baisiau. O valdžiai tokie streikai nesvarbūs", - ramiai kalbėjo 45-erių taksistas Vladas, vežėjų akciją stebėjęs vienoje Geležinio vilko gatvės degalinių.
Žvalgyba už 700 litų
Prieš porą dienų su vežėjais suderinęs protesto akcijos sąlygas Vilniaus meras Juozas Imbrasas pasišovė pats pamatyti procesą iš paukščio skrydžio.
Šiam tikslui savivaldybės lėšomis iš pasieniečių išnuomotas malūnsparnis, už valandą kainuojantis 700 litų.
Kartu su J.Imbrasu į padangę protesto akcijos stebėti pakilo ir Vilniaus policijos komisariato Eismo priežiūros tarnybos kelių patrulių rinktinės kuopos vadas Marius Putrimas.
Iš malūnsparnio J.Imbrasas stebėjo, ar akcijos dalyviai laikosi duotų pažadų, nepažeidžia taisyklių. Jo nuomone, kito būdo akylai stebėti dviem kryptimis judančias milžiniškas krovininių automobilių kolonas nebuvo.
Naujausi komentarai