Iš 200 pretendentų
„Žvilgsnis į save“ – tradicinis Lietuvos architektų sąjungos organizuojamas renginys, skirtas šalies architektams ir visuomenei, propaguojantis architektūros kūrėjų bendruomeniškumą, profesinį atvirumą bei kokybišką architektūrą kaip vertybę ir svarbią kultūros dalį.
Iš beveik 200 pretendentų atrankos komisija tolesniam vertinimui atrinko 80, o toliau darbo ėmėsi tarptautinė žiuri. Šio konkurso ypatybė – Lietuvos architektų darbus vertina kolegos iš kitų šalių. „Ši tradicija sena kaip ir pats konkursas. Mums svarbu ne vien objektyvumas, bet ir galimybė pažvelgti į architektūros situaciją šalyje kitomis akimis, kitu kampu“, – sakė Lietuvos architektų sąjungos pirmininkė Rūta Leitanaitė. 2017 ir 2018 m. darbus, suskirstytus į „Projektų“, „Konkursinių projektų“ ir „Realizacijų“ kategorijas, vertino Anne Marie Galmstrup iš Danijos, Piotras Smierzewski’s iš Lenkijos ir Saimiras Kristo iš Albanijos.
Apžiūrėjo 11 objektų
Konkurso vertinimo kriterijai skamba kaip citatos iš architektūros vadovėlio: aiški architektūrinė idėja, harmoningas objekto santykis su aplinka, adekvatus medžiagų panaudojimas, funkcionalumas, novatoriškumas, originalumas, objekto reikšmė miestui ar vietovei, sprendimų profesionalumas, realumas, idėjų įgyvendinimo kokybė.
Atsižvelgdama į juos, vertinimo komisija atsirinko 11 objektų ir skyrė dvi dienas jiems aplankyti, apžiūrėti. Tai dar viena konkurso ypatybė: organizatorių įsitikinimu, architektūros iš paveikslėlių vertinti neįmanoma. Šiemet kelionė, nepaisant nuolatinio lietaus ir pavojaus įklimpti nuošaliuose vieškeliuose, pavyko sėkmingai, ir komisija galėjo ramiai priimti galutinį sprendimą. Koks jis?
Penki lygiaverčiai
Komisijos išskirti penki lygiaverčiai objektai:
„Vilnius Tech Parkas“ („A2SM architektai“: Aurimas Sasnauskas, Sla Malenko, Joris Šykovas, Eglė Židonytė, Greta Frišmantaitė, Paulius Venckūnas) – buvusios XIX a. ligoninės patalpose Sapiegų parke įkurtas kūrybinių industrijų erdvių ir biurų kompleksas.
Darželis „Vaikystės sodas“ („Architektų biuras G.Natkevičius ir partneriai“: R.Pučka, A.Rimšelis, G.Natkevičius) – asketiškos išorės ir šilto interjero vaikų erdvė.
MO muziejus („Studio Libeskind“: D.Libeskind, G.Blengini, S.Blach; architektai Lietuvoje: „DO Architects“: A.Baldišiūtė, S.Daugėlienė, D.Lukšėnas, N.Tukaj, D.Skrupskelienė) – modernaus ir šiuolaikinio vaizduojamojo meno kolekcijos „namai“ – senamiesčio kiemo interpretacija su paliktais vartais stebėti miestą.
Mirksintis namas („Aketuri architektai“: M.Rekevičienė, A.Tilvikaitė, G.Bardauskaitė, N.Tukaj, L.Rekevičius) – santūrių formų ir subtilių detalių medinė vila ant ežero kranto.
Galerija be sienų („Office de Achitectura“: J.Bernotaitė, A.Ropolas, P.Vaitiekūnas) – šis paviljonas yra naujoji Kauno paveikslų galerijos kultūrinė ašis ir pirmoji erdvė Kaune, išskirtinai dedikuota performansams, parodoms ir kitoms kultūrinėms veikloms atviroje lauko erdvėje.
Simbolinis apdovanojimas
Trečioji nepajudinama konkurso tradicija – nugalėtojai pasidalija simbolinį architektūros metrą – masyvią plieno siją, padalytą į penkias dalis.
„Šis prizas, kurio forma nesikeičia nuo pirmojo konkurso 2003-iaisiais, simbolizuoja ir tai, kad architektūroje ne visos svarbios detalės yra matomos, o besibaigiant aštuntajam konkursui – ir tai, kad jis turi didelį svorį tarp architektų“, – teigė R.Leitanaitė.
Sekantis „Žvilgsnis į save“ laukia 2020-aisiais, kai bus vertinama 2019 ir 2020 m. sukurta architektūra.
Naujausi komentarai