Režisierės statytojos Dalios Ibelhauptaitės, scenografo Dicko Birdo bei kostiumų dailininko Juozo Statkevičiaus sukurta opera rugpjūčio 5 ir 6 dienomis bus pirmąkart parodyta pajūryje, Palangos koncertų salėje. Pagrindinius vaidmenis spektaklyje atliks naujosios kartos operos žvaigždės Merūnas Vitulskis ir Viktorija Miškūnaitė. Operą diriguos Vladimiras Ponkinas. Šiuo spektakliu Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pristato 2016-ųjų „Muzikinį rugpjūtį pajūryje“.
Klaipėdoje – neatsitiktinai
„Kai prieš 10 metų su maestro G.Rinkevičiumi statėme G.Puccini „Bohemą“, nesitikėjome, kad ji išaugs į tokią istoriją ir turės tokią didelę įtaką įvairiems reiškiniams. Tai svajonė, kuri įgyvendinta ne šimtu, o tūkstančiu procentų. Dabar, „bohemiečiams“ švenčiant sambūrio 10-metį, ši opera pradės naują gyvenimą, atves naują jaunųjų solistų kartą į Lietuvos žiūrovų akiratį ir, svarbiausia, ji atgims būtent pajūryje“, – džiaugėsi legendine tapusios operos režisierė D.Ibelhauptaitė.
Anot jos, jau nuo pirmojo pastatymo „bohemiečiai“ turėjo aiškią misiją: „Norėjome sukurti alternatyvą nacionaliniams, butaforiniams, „naftalininiams“ teatrams, kuriuose jaunimui nebuvo vietos, o opera nebuvo žmonių gyvenimo būdas. Jonas (Jonas Sakalauskas – aut. past.) buvo vienas iš tų žmonių, kurie prieš dešimtmetį patikėjo, kad opera gali būti kitokia. Nuo šiol ji bus prieinama ne tik sostinės, bet ir pajūrio gyventojams, kurie dėl įvairių priežasčių nepasiekdavo Vilniaus.“
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovo J.Sakalausko teigimu, D.Ibelhauptaitė ir „Bohema“ šiandien Klaipėdoje yra neatsitiktinai: „Mes žymime naują puslapį. Teatrui skirtas finansavimas 2017 m. rekonstrukcijos darbams pradėti. Turėsime išskirtinį teatrą su nuostabia akustika. Išskirtiniam teatrui reikalingi išskirtiniai projektai. Todėl dabar turime judėti nuo centro periferijoje iki centro Europoje.“
Opera – kaip kinas
„Bohemos“ statytojai G.Puccini operos veiksmą perkėlė į 50-uosius, pokario metus. „Mūsų opera yra kaip kinas. Norėjau sukurti tokią trupę, kurioje operos solistas vaidintų kaip kino aktorius. Tiesa, čia ne mažiau svarbus ir vizualinis momentas. J.Statkevičius yra pats įdomiausias, didžiausią fantaziją turintis žmogus dizaino srityje Lietuvoje, mūsų spektakliams kuriantis ne kostiumus, o personažus“, – tvirtino režisierė.
Kurdamas kostiumus, J.Statkevičius atsisakė šiuolaikinių medžiagų ir, D.Ibelhauptaitės pasakojimu, atliko neįsivaizduojamą darbą: iš antikvariatų supirkęs senus drabužius, juos ardė ir iš naujo modeliavo kostiumus. Miuzetės kostiumas, anot jos, jau tapo muziejiniu.
Dekoracijas spektakliui sukūrė britų scenografas D.Birdas, dirbantis Londono „Covent Garden“, Paryžiaus operoje ir kituose teatruose. „Scenoje jis sukūrė tą tikrą romantišką Paryžių – aptrupėjusį, poetišką, nuspalvintą mansardomis ir stogais. Toks Paryžius dabar atsidurs pajūryje“, – sakė D.Ibelhauptaitė.
G.Puccini operos „Bohema“ pastatymo Klaipėdoje režisierius – devynerius metus drauge su D.Ibelhauptaite dirbantis Gediminas Šeduikis. Anot jo, „Bohema“ yra geneali G.Puccini opera, kurios neįmanoma „perstatyti“ kitur. „Tai neišsemiami muzikos, dramos, istorijų klodai. Šiuo požiūriu tai yra naujas spektaklis“, – tikino G.Šeduikis.
Ilgai laukti susitikimai
Pajūryje atgimsiančioje „Bohemoje“, be M.Vitulskio (Rudolfas) ir V.Miškūnaitės (Mimi), vaidmenis taip pat kuria jaunosios kartos operos solistai Mindaugas Rojus (Marčelas), Aistė Pilibavičiūtė (Miuzetė), Šarūnas Šapalas (Šonoras), Rokas Spalinskas (Kolenas) ir kiti.
„Išties nedaug tenorų Lietuvoje gali dainuoti G.Puccini muziką. Tai, jog Merūnas šiuo metu yra Lietuvoje ir gali skirti laiko šiam pastatymui, prilygsta stebuklui“, – šypsojosi J.Sakalauskas.
D.Ibelhauptaitė prisipažino, Merūną „nusižiūrėjusi“ dar 2007 m. viename televizijos projektų. Artimesnis ryšys užsimezgė prieš ketverius metus, tačiau vis nepavykdavo suderinti laiko, vaidmenų. „Nors mano širdyje Merūnas jau senas „bohemietis“, iš tiesų kartu dirbame pirmąkart“, – sakė režisierė.
Pats M.Vitulskis tvirtino tikįs, jog „Bohemos“ pastatymas Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre niekuo nenusileis geriausiems šios operos pavyzdžiams Europoje. „Tai kūrinys, turintis fantastinę aurą. „Bohemoje“ atsiranda nepaaiškinamas bendrumas: scenoje mes daugiau nei kolegos“, – atviravo solistas.
M.Vitulskis pabrėžė, jog šiuokart jam tenka dirbti su labai perspektyviais solistais. Ypač džiugina galimybė dainuoti su Mimi vaidmenį kuriančia V.Miškūnaite, kurios talentą jau spėjo įvertinti tiek kritikai, tiek žiūrovai.
Geriausia 2015-ųjų operos soliste pripažinta ir Auksiniu scenos kryžiumi apdovanota V.Miškūnaitė „bohemiečių“ gretose ne naujokė. Tačiau Mimi vaidmuo jai – debiutas. „Daug žmonių sako, kad manęs neatpažįsta, kad šiame spektaklyje esu kitokia. Tačiau pati jaučiu, jog kuriu tą vaidmenį, kuris artimiausias mano prigimčiai“, – kalbėjo solistė.
Vasaros festivalio muzika
Drauge su G.Puccini operos „Bohema” atgimimu Klaipėdoje prasidės ir Klaipėdos muzikinio teatro rengiamas vasaros festivalis „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“.
Rytoj Muzikinio teatro baleto trupė penktąjį kartą prie miesto „Arkos“ surengs atviras repeticijas „Ore“. Rugpjūčio 7 d. saloninės muzikos gerbėjai kviečiami į neapolietiškų dainų vakarą Prano Domšaičio galerijoje. Unikalus simfoninės muzikos ir šokio projektas „Ugningos sielos” rugpjūčio 10 d. bus pristatytas Nidoje, o rugpjūčio 11 d. – Klaipėdoje, Laikrodžių muziejaus kiemelyje.
Finalinis festivalio akordas nuskambės rugpjūčio 14 d. Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčioje, kur bus atlikta kompozitoriaus Alvido Remesos muzika. Koncerto programoje, be kitų kūrinių, pirmąkart nuskambės ir naujausias kompozitoriaus opusas – septynių dalių simfonija-oratorija „Assumptiones“.
Naujausi komentarai