Pereiti į pagrindinį turinį

Mados savaitė Klaipėdoje: kūrybinio identiteto paieškos

2017-10-04 13:09
DMN inf.

Spalio 6–15 d. pajūris alsuos mada. Klaipėdos regiono kūrybinių industrijų asociacija IKRA, iki šiol penkerius metus organizavusi mados festivalį "IKRA mada", pakvies į uostamiestyje pirmąsyk rengiamą mados savaitę "Fashion Week Klaipėda".

Vytauto Petriko nuotr.

Akcentas – edukacija

Visą savaitę miesto butikuose, grožio salonuose, kavinėse tęsis renginių ciklas – vyks dizainerių ir jų kolekcijų pristatymai, susitikimai, paskaitos, parodos, nustebinsiančios ne tik uždarose, bet ir atvirose miesto erdvėse. Renginys finansuojamas Klaipėdos miesto savivaldybės ir Lietuvos kultūros tarybos.

Festivalio atidarymas vyks spalio 6 d. 19 val. Kultūros fabrike kartu su mados fotografų dueto "MarkMigle" paroda bei stilingu vakarėliu klube "Rocco&Ella".

Festivalio sumanytoja, odos aksesuarų kūrėja Jurga Sutkutė džiaugėsi, kad nuo 2012 m. kasmet rengiama mados šventė "IKRA mada" šiemet taip smarkiai išaugo, ir tikisi, jog ateityje Klaipėdą bus galima įrašyti į pasaulinių mados renginių tvarkaraštį. "Puiku, kad daug mados profesionalų – stilistai, dizaineriai, lektoriai, mados žurnalų redaktoriai – su entuziazmu įsitraukė į šį renginį ir su klaipėdiečiais susitiks įvairiose miesto vietose, pristatys jiems savo kūrybą", – teigė J.Sutkutė.

Vienas pagrindinių festivalio akcentų – edukacija, kuri, anot vienos renginio organizatorių, dizainerės, VDA lektorės Astos Labžentytės, vyks dviem kryptimis. Mados ir kūrybinių industrijų profesionalams rengiama mados stovykla "Fashion Camp", vyksianti spalio 10–13 d. Smiltynės jachtklube. Tai intensyvūs keturių dienų mokymai, kuriuose dalyviai ne tik įgaus naujų teorinių žinių, bet ir atnaujins profesinius įgūdžius, uždmegs naujas pažintis bei dalysis patirtimi.

Na, o spalio spalio 14 d. miestiečiai, kuriems rūpi atsakingas mados vartojimas, maga sužinoti, kaip Lietuvos mados ženklai pasiekia užsienio rinkas ar tiesiog yra neabejingi menui, madai, kultūrai bei dizainui, bus kviečiami į "Mados fromą". Paskaitas skaitys iš Vilniaus atvyksiantys lektoriai Marija Palaikytė, Arnoldas Rimeika Bomberis, Žygimantas Kudirka-Mesijus.

"Džiugu, jog mada tampa sąmoningesnė, vyrauja atsakingas vartojimas. Daiktų įsigijimas ne pagal žiniasklaidos formuojamas tendencijas, o pagal kokybinius daikto kriterijus (audinys, pagaminimo kokybė, dizainas) yra stipriausia šio ir kito dešimtmečio kryptis. Viena garsiausių pasaulio tendencijų prognozuotojų Li Edelkoort yra pasakiusi, kad mada, kokią žinome šiandien, yra mirusi. Perteklinė gamyba bei vartojimas, susiję su milžiniška tarša ir vis prastėjančia gaminių kokybe, pasiekė ribinę poziciją, po kurios arba turime kažką stipriai keisti arba tai virs katastrofa", – prognozėmis, kurios taip aptariamos Dizaino forumo metu, dalijosi lektorė.

Pranešimų ir diskusijų kontekste taip pat bus analizuojama tapatybės, kūrybiškumo ir kūrybinio identiteto problematika, su kuria susiduriame globalios rinkos akivaizdoje. Pavyzdžiui, kaip samprotavo A.Labžentytė, kalbant apie klaipėdiečių mados identitetą, vyrauja siekis pritapti. Tačiau žmogui jaučiant poreikį vizualiai išsiskirti, galimybės uostamiestyje yra atviros, tik tam reikia drąsos.

Didysis šou – industrinėje erdvėje

Pagrindinis ir laukiamiausias mados savaitės renginys – "Grand fashion show", vyksiantis spalio 14 d. 19 val. industrinėje Klaipėdos erdvėje – lofte "No. 74".

Kolekcijų pristatymo metu miestiečiams bus siekiama parodyti stiprų kūrybinį identitetą turinčius, Lietuvoje jau žinomus dizainerius bei supažindinti su jaunais, pradedančiaisiais dizaineriais, kuriančiais dizainą aktualiomis temomis.

Didžiajame madų šou savo kolekcijas pristatys Klaipėdoje kuriantys "Salanida", Lina Andriukonė ir kiti pripažinimą spėję pelnyti prekės ženklai – "Naked Bruce", "Upcycled by LT", "Burbt", dizaineriai iš Vilniaus – Kristina Sviderskaitė, Raminta Razgutė, Rimantė Rimgailaitė, Liucija Kvašytė, kolekcijos "anti.Mas" kūrėjai Paulius Stalionis ir Viktorija Rozenbergaitė, šiemet laimėję jaunojo dizainerio prizą ir kt. Sykiu savo kūrybą pristatys ir jaunieji Klaipėdos kūrėjai, sužibėję konkurse "IKRA mada kilimas", kuris vyko rugsėjį Palangoje.

"Didžioji kolekcijų dalis, kurias žiūrovai pamatys ant podiumo, yra arti žmogaus. Tai laisvai nešiojami rūbai, kurie dizaino mugėse, butikuose bei mados renginiuose kaskart sulaukia didelio pirkėjų dėmesio. Tačiau žiūrovai taip pat pamatys itin konceptualias jaunųjų dizainerių kolekcijas, atkreipiančias dėmesį į šių dienų aktualijas bei problemas, tokias kaip terorizmas, dirbtinis intelektas ar moteriškumo ir vyriškumo stereotipus", – teigė renginio koordinatorė Lina Andriukonė.

"Grand fashion show" metu žiūrovai pamatys ne tik podiumu žengiančius modelius. Pasirodymą ves modernaus šokio teatro trupės "Padi Dapi Fish" nariai, o gyvo garso pasirodymą surengs muzikinis projektas "PAI X" (buvusio projekto "Lilas ir Inomine" atlikėja su partneriu).

Suburs kūrėjus ir mėgėjus

Apskritai rengti mados festivalį Klaipėdoje mintis J.Sutkutei kilo prieš šešerius metus, kai ji iš Šiaulių atvyko gyventi į Klaipėdą. "Tuo metu, pamenu, nebuvo terpės, kur susiburti, keistis idėjomis dizaineriams bei mados industrijos atstovų bendruomenei. Klaipėdoje, skirtingai nei Vilniuje ar Kaune, nebuvo nei mados renginių, nei festivalių. Taigi dėl šio trūkumo ir kilo mintis surengti šventę uostamiesčio mados kūrėjams ir mėgėjams", – teigė pašnekovė, pati pristatanti drabužių kolekcijas (2009 m. laimėjo "Mados injekciją" ir dalyvavo "Mados infekcijoje").

Pirmasis Baltijos šalių mados festivalis "IKRA mada" buvo surengtas 2012 m. pavasarį. Tačiau tai tebuvo vienos dienos renginys pirmajame festivalyje "IKRA kūrybinių industrijų savaitė" Švyturio menų doke.

Po poros metų Baltijos šalių mados festivalis "IKRA mada" išsiplėtė ir tapo atskiru renginiu, kuris išaugo į trijų dienų mados festivalį. Jame buvo ne tik pristatomos drabužių kolekcijos ant podiumo, tačiau taip pat skiriamas dėmesys edukacijai, mados analizei, kaip platesniam reiškiniui, o taip pat pradėtos rengti kūrėjų mugės.

"2015 metais dalį festivalio edukacinės programos eksportavome į regioną, įgyvendindami projektą "IKRA mada tavo mieste". Aplankėme Palangą, Gargždus, Šilutę, Plungę ir Kretingą. Regiono miestuose buvo pristatoma mados paroda, vyko susitikimai su mados kūrėjais, trumpametražių filmų apie madą peržiūros. Taip pat VDA Nidos meno kolonijoje organizavome mados stovyklą, kurioje dalyvavę lektoriai iš Lietuvos, Latvijos ir Vokietijos dalijosi žiniomis, o lapkričio mėnesį Klaipėdoje vėl surengėme drabužių kolekcijų pristatymus ant podiumo, vyko mados kūrėjų mugė, paroda, surengtas tarptautinis trumpo metro filmų konkursas. 2016 m. pagrindinį festivalio renginį organizavome kartu su partneriu – Klaipėdos valstybiniu muzikiniu teatru, kuriame ir vyko didysis mados šou", – teigė vienas mados savaitės organizatorių, asociacijos IKRA vadovas Liudas Andrikis.

Festivalio tikslas yra skatinti, vystyti mados industrijos kūrimąsi Vakarų Lietuvos regione bei sutelkti mados kūrėjų bei mėgėjų bendruomenę.

"Manau, Klaipėdai toks renginys labai svarbus todėl, kad mados tradicijos šiame mieste yra gana senos – iš čia kilę nemažai ryškių dizainerių. Tačiau sykiu uostamiestyje ir šiandien kuria nemažai dizainerių, kuriuos norisi bent jau kartą metuose suburti, – šypsojosi pašnekovas. – O taip pat tai puiki terpė saviraiškai: atsiranda proga atrodyti drąsiau, ekscentriškiau ir įdomiau."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų