Pereiti į pagrindinį turinį

Šokio spektaklio „Dior in Moscow“ premjera

2016-01-29 13:05
DMN inf.
„Dior in Moscow“ eskizas pernai buvo pristatytas Prahoje.
„Dior in Moscow“ eskizas pernai buvo pristatytas Prahoje. / Organizatorių nuotr.

Kitą savaitę Klaipėdoje dusyk bus rodomas tarptautinio projekto „Identity Move“ ir Klaipėdoje kuriančio šokio teatro „Padi Dapi Fish“ bendras produktas – šokio spektaklis „Dior in Moscow“ – performatyvi diskusija apie postsovietinės moters indentitetą.

Praėjus 25 metams po „geležinės uždangos“ griūties, globalizacijos epochą valdo vakarietiškos kultūros ir vakarietiškų elgesio normų persunkta kasdienybė. Mums to nė nepastebint šalia kapitalizmo performuoto mūsų identiteto vis dar gajūs „postsovietiniai reliktai“, kreipiantys individą viena ar kita linkme. Mūsų, rytų europečių, pasirinkimus lemia sovietinio ir postsovietinio elgesio modelių kartotė, įsprausta kažkur tarp autentiško, apskaičiavimu ir logika pagrįsto elgesio bei tarp įsivaizduojamų ar atkartojamų vakarietiškų elgesio modelių skirsnių.

Ryškiausios sinusoidės atsispindi moterų tapatume, nes moterys išgyvenusios feminizmo bangą ir radikalius moters įvaizdžio pokyčius pasiklydo tarp darbininkės-karjeristės-mamos-namų šeimininkės-gražuolės-mylimosios ir/ar laisvo elgesio normų moters įvaizdžių. Didžiulę įtaką moters tapatumui turi ir savas tiesas primetančios televizijos ir radijo laidos, į vartotojiškumą orientuota mada, visuomenėje gajūs socialiniai stereotipai.

Šiuo spektakliu jo autorės – choreografė Agnija Šeiko ir dramaturgė Ingrida Gerbutavičiūtė – gilinasi į moters asmenybės sluoksnius, kurie, sugulę mamų, močiučių, tetų, televizijos laidų vedėjų, gražuolių konkursų laureačių, kino aktorių, dainininkių ir kituose įvaizdžiuose, formuoja šiuolaikinės moters (ne)sąmoningus pasirinkimus ir elgesį.

30–40 metų amžiaus moterų karta dažnai vadinama „tranzitine“. Šis pavadinimas nusako ne tik santvarkos, bet ir vidinį – tapatumo – poslinkį. Todėl šiame spektaklyje tiriamas šiuolaikinių trisdešimtmečių-keturiadešimtmečių moterų tapatumas. Kas lemia šiuolaikinės moters elgesio ir mąstymo bruožus? Kodėl priimami vieni ar kiti spendimai ir nuo ko jie priklauso? Kur glūdi įvairių emocijų priežastys ir kodėl šios priežastys lieka paribyje?

Kūrybinė spektaklio grupė: choreografė A.Šeiko, dramaturgė I.Gerbutavičiūtė, kurios yra ir atlikėjos, kompozitorius Antanas Jasenka, scenografė Sigita Šimkūnaitė, videomenininkė Albena Baeva (Bulgarija), šviesų dizaineris Povilas Laurinaitis ir prodiuserė Goda Giedraitytė.

Performanso „Dior in Moscow“ kūrėjai spektaklio idėją ėmė gvildenti dar 2014 m. tarptautiniame projekte „Identity.Move”, rezidencijose Liubline ir Prahoje. Pernai spektaklio work-in-progress versija buvo pristatyta Prahoje vykusiame kūrybinių idėjų forume „Bazar“. Šiemet spektaklis atrinktas ir į tarptautinės šokių mugės „Tanzmesse“, vyksiančios rugpjūtį Diuseldorfe, atviros studijos programą. Tačiau prieš tai jis pristatomas Lietuvos auditorijai. Ir pirmiausia, žinoma, klaipėdiečiams. Čia premjera įvyks jau vasario 3 ir 4 d. 19 val. Klaipėdos kultūros fabriko (Bangų g. 5A) multifunkcinėje salėje. Spektaklio trukmė – 40 min., žiūrovų skaičius – 30 žmonių. Bilietus platina „Bilietai.lt“, juos taip pat bus galima įsigyti prieš spektaklį renginio vietoje nuo 18 val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų