Centre – ryški meno asmenybė
Šiuolaikinio amerikiečių scenaristo ir dramaturgo Johno Logano pjesės „Raudona“ centre – viena ryškiausių XX a. pokario šiuolaikinio meno asmenybių Markas Rothko.
Veiksmas vyksta šeštajame dešimtmetyje Rothko studijoje Niujorke. Dailininko padėjėju įsidarbina jaunas tapytojas Kenas. Tuo metu M.Rothko gauna užsakymą sukurti monumentalius tapybos darbus prabangiam restoranui „Four Seasons“, naujai suprojektuotame tuomečio Amerikos architektūros pažibos Ludwigo Mieso van der Rohe „Seagram“ pastate. Jaunasis M.Rothko padėjėjas Kenas ginčija mokytojo pasirinkimą. Apsilankęs restorane ir pamatęs, kad jo darbai čia taptų tik visuomenės elito susibūrimų apipavidalinimu, M.Rothko nutraukia susitarimą ir grąžina užsakovo pinigus...
Ieško ryšio su jaunąja karta
M.Rothko tvirtai laikėsi nuomonės, kad menininko tiesa yra aukščiau už visuomenės interesus: „Meno dalykuose mūsų visuomenė skonį vertina labiau už tiesą ir keičia savo skonius kaip kepures ar batus.“ Ir nors M.Rothko nepaliko mokinių, jo kūrybinė pozicija įkvepia ne vieną jauną menininką. Ryšio su jaunyste, nauja karta savo spektaklyje ieško ir M.Rothko vaidmenį kuriantis V.Masalskis, dirbantis kartu su trimis jaunais menininkais.
„Kai perskaičiau šią pjesę, supratau, kad ji tikrai verta dėmesio, kaip ir joje veikianti asmenybė, – dalijosi mintimis spektaklio režisierius ir M.Rothko vaidmenį jame atliekantis V.Masalskis. – Galima sakyti, kad tai – elitinė pjesė, gili savo problematika. Čia svarbi menininko senėjimo tragedija, taip pat jo supratimas, kad ateina kita karta. Pjesė parašyta apie ateinantį, o ne apie nueinantį žmogų. Nors M.Rothko tragedija juntama visos pjesės metu. Jis iš tiesų nusižudė 1970 metų vasario 25 dieną.“
Dviejų menininkų susidūrimas
„Man asmeniškai suprantamas M.Rothko tragiškumas, jutimas, kad senstantis menininkas turi pasitraukti ir užleisti vietą ateinančiam. Ateina toks metas kai suvoki, kad tavo menas yra laikinas. Man atrodo, kad menininkas ir pats menas gyvena kartu su esamuoju laiku. Jo istorinė vertė yra antikvarinė. Menas yra visuomenės žadintojas, skatintojas, jis kaip veidas, su kuriuo žmogus gimsta ir miršta. Manau, kad tokia yra meno funkcija, paskirtis. Todėl gyvas menas visada turi atsinaujinti. Visais laikais į meistrų vietą ateina jauni žmonės su didelėmis pretenzijomis, su savo įsitikinimais. Pjesėje „Raudona“ vaizduojamas dviejų menininkų susidūrimas: jauno, pradedančiojo ir pagyvenusio menininko, išbandžiusio daug ką, turinčio savo vertybių skalę, patirtį. Iš principo tai yra kartų, požiūrių sankirta. Įdomu stebėti, kaip ta kultūrinė patirtis, kuri suformavo M.Rothko, reiškia visai ką kita jaunam menininkui. Savo spektaklyje siekiu parodyti nueinančio ir ateinančio menininkų sankirtą. Apčiuopti iš jos kylančias problemas“, – teigė V.Masalskis.
Spektaklyje „Raudona“ vaidina V.Masalskis, Mantas Zemleckas, Donatas Želvys. Spektaklio dailininkas – Mykolas Sauka, kompozitorė – Nijolė Sinkevičiūtė.
Spektaklis bus rodomas Klaipėdos dramos teatro Didžiojoje salėje spalio 28 d. 18.30 val. Bilietus platina „Tiketa.lt“.
Naujausi komentarai