Kas gali moteriai sugadinti nuotaiką? Nepagarba atliktam darbui ar pernelyg didelė kaina už jį? Panašu, kad dėl ambicijų kartais galima ne tik susigadinti nuotaiką, bet ir nukentėti. Tuo įsitikino vos be šukuosenos savo jubiliejaus dieną nelikusi klaipėdietė.
Vietoj 16 – 22 litai
Rasa Kučinskienė savo 50-ajam gimtadieniui ruošėsi iš anksto. Viską iki smulkmenų suplanavusi moteris ne tik pasikvietė daugybę artimųjų, bet ir pasirūpino, kad pati tą dieną puikiai atrodytų. Kirpykloje, kurios klientė yra jau ne vienerius metus, moteris dar rugpjūčio pradžioje užsisakė plaukų dažymą, šukuoseną bei makiažą.
Kai po poros savaičių išaušo pokylio šeštadienis, D.Kučinskienė iš ryto drauge su sūnumi išskubėjo į turgavietę. Moteris dar turėjo šį bei tą nusipirkti.
Taip pat užsuko į kirpyklą. Kadangi nebuvo daug žmonių, nusprendė, kad apsikirpti reikia ir sūnui. Kol lūkuriavo, moteris apžiūrėjo kainoraštį ir įsitikino, kad vaikui kirpimas kainuos 16 litų. Palikusi sūnui 50 litų kupiūrą, moteris nuėjo apsipirkti.
Susitikęs su mama turguje berniukas pasakė, kad kirpėja iš jo paėmė 22 litus. Moteris nustebo ir nusprendė nueiti pasiklausti, kodėl taip staiga pakilo paslaugos kaina.
Pernelyg stori plaukai
"Nuo septynerių kirpdavau vaiką toje kirpykloje. Žinau, kad kainoraštyje parašyta, jog vaikų iki 14 metų amžiaus kirpimas kainuoja 16 litų. Kalbėjau labai ramiai. Dėl tų penkių litų nei nuskursiu, nei pralobsiu, bet įvyko nesusipratimas, todėl norėjau išsiaiškinti. Juk jokių papildomų priemonių nebuvo naudota, o ir kirpimas buvo paprastas, toks, kaip visada", – pasakojo klaipėdietė.
R.Kučinskienė išgirdo paaiškinimą, jog didesnė kaina paskaičiuota todėl, kad berniuko labai stori plaukai. Moterį toks paaiškinimas nustebino, nes toje pačioje kirpykloje vaikas būdavo kerpamas ne vienerius metus, tačiau nė viena kirpėja nėra pasakiusi, kad vaiko plaukai yra kitokie nei visų kitų.
Berniuko mama teigė, kad kirpėja atidavė jai penkis litus net neprašyta, bet liko labai nepatenkinta ir daugiau su R.Kučinskiene nebendravo.
Priimti klientės nebenorėjo
Po kelių valandų atėjo laikas, kai pagal išankstinį užsirašymą R.Kučinskienė turėjo gražintis toje pačioje kirpykloje ir net pas tą pačią kirpėją, kuri ryte kirpo plaukus jos sūnui.
Moteris atėjo pasiruošusi puotai, jau pasidabinusi aukštakulniais ir išeigine suknele. Ji planavo, kad iškart po vizito pas kirpėją apsilankys pas tame pačiame pastate dirbančią vizažistę, kuri turėjo jai padaryti makiažą.
Atėjusi į kirpyklą moteris suprato, kad yra užrašyta pas tą pačią kirpėją, su kuria ryte turėjo nemalonų incidentą. Klientės kėdėje sėdėjo kita moteris, o kirpėja dažė jai plaukus.
"Pamaniau, kad netrukus ji baigs, nes minutės tikslumu numatyti tokių darbų neįmanoma. Paprastai tokiais atvejais meistrė paprašo luktelėti. Tačiau man kirpėja nieko nesakė. Praėjo dešimt, penkiolika minučių, bet į mane niekas nekreipė dėmesio, – prisiminė R.Kučinskienė. – Priminiau, kad iš anksto buvau užrašyta pirmai valandai. Kirpėja trumpai ir aiškiai pareiškė, jog manęs nepriims."
Moteris prisimena, kad vieną akimirką pagalvojo: gal meistrė neturi dažų ar ko kito. Paklausė, kodėl kirpėja taip nusprendė, ir išgirdo ją nustebinusį atsakymą: "Nenorime".
Kalbėjo pati su savimi
R.Kučinskienė bandė aiškinti, kad buvo iš anksto užsirašiusi, bet tai nepakeitė meistrės sprendimo, ji neatsisukdama triūsė prie kitos klientės.
Pabandžiusi aiškintis, ar taip kategoriškai jos atžvilgiu kirpėja nusiteikusi vien dėl penkių litų, moteris nesulaukė jokio atsakymo.
"Priminiau, kad tądien buvo mano šventė, paprašiau bent sušukuoti plaukus, jei jau dažyti atsisakė. Bet kirpėja pareiškė, jog ne tik nedažys, bet ir nešukuos. Supratau, kad man keršijama dėl ryte pareikštos pretenzijos. Bandžiau dar kažką kalbėti, bet buvo panašu, jog kalbu pati su savimi, niekas man nepratarė nė žodelio. Išeidama pasakiau, kad taip besielgdamos jos išbaidys visus klientus."
Iki pobūvio buvo likusios vos kelios valandos. Laimė, jog kitoje kirpykloje nebuvo klientų ir R.Kučinskienė neliko be šukuosenos. Tiesa, tądien plaukų jai jau nebenudažė, o ir makiažo daryti tame pačiame grožio salone moteris nebenorėjo, tad be uždarbio liko ir vizažistė.
Nuotaika buvo sugadinta. Apie savo nutikimą draugėms papasakojusi moteris išgirdo ne tik užuojautos žodžius dėl patirto streso, bet ir bičiulių patikinimą, jog jos taip pat daugiau nesinaudos šios kirpyklos paslaugomis.
Užgavo nepagarba darbui
Grožio salono kirpėja Diana, vos pakalbinta, prisiminė apie prieš porą savaičių įvykusį incidentą. Moteris nenorėjo komentuoti įvykio, bet buvo akivaizdu, kad labai jaudinosi jį prisiminusi.
Kirpėja pasakojo, kad tądien moteris, kuri daug metų lankydavosi šioje kirpykloje, buvo labai sudirgusi. Ji ne tik pareiškė pretenzijas dėl neva pernelyg didelio užmokesčio už sūnaus kirpimą, bet pasakojo ir apie konfliktą su šakočio pardavėja. Esą buvo panašu, kad jai tą dieną niekas neįtiko.
Labiausiai kirpėją Dianą užgavo nepagarba jos darbui.
"Aš nenoriu prisiminti ir pasakoti. Tai buvo labai negražu. Ji kalbėjo ir kalbėjo, nors nevartojo necenzūrinių žodžių, bet visa ta kalba buvo pikta ir liejosi nepabaigiamu srautu. Nemažai metų dirbu, mano praktikoje tokio įvykio dar nėra buvę. Nesu konfliktuojanti, bet tai, kas atsitiko tądien, mane visiškai išmušė iš vėžių. Rankos drebėjo. Buvau taip susijaudinusi, kad moteris, kuri sėdėjo kėdėje, turėjo mane guosti. Ji net ramino tą moterį. Beje, mano klientė užrašė man savo mobiliojo telefono numerį ir sakė, kad, jei reikės, paliudys, jog aš buvau teisi, – prisiminė kirpėja. – Tvardžiausi, kaip galėjau, nesakiau nė žodžio, bet po visko, ką ji prikalbėjo, imtis jos plaukų negalėjau. Supraskite, aš irgi esu žmogus, nors ir sakoma, kad klientas visada teisus."
Kirpėja tikino, kad R.Kučinskienės sūnaus plaukai buvo nekirpti keturis su puse mėnesio.
"Viena yra mažas vaikelis su švelniais plaukučiais. Jos sūnaus plaukai buvo kaip liūto. Darbo buvo tikrai daug. Juo labiau kad nuo pastarojo šios moters apsilankymo kirpykloje kainos buvo pakilusios. Ir dėl tokios menkos sumos pakelti tokį triukšmą. Man nesuprantama, juo labiau kai žmogus ruošiasi savo šventei. Nesuprantu, kaip ji pati nebijojo sėsti į mano kėdę", – stebėjosi kirpėja.
Kirpėja teigė nustebusi, kai pamatė po pietų atėjusią R.Kučinskienę. Ji manė, kad po tokio incidento klientė nebepatikės jai savo plaukų.
Dianos bendradarbė prisiminė, kad klientė nesikeikė, bet kalbėjo pakeltu tonu ir labai piktai. Moteris prisiminė, jog incidento metu ši pareiškė esanti kovotoja ir žinanti, kur kreipsis.
Bausti nėra už ką
R.Kučinskienė nesirengė apskųsti kirpėjos jokioms oficialioms vartotojų teises ginančioms institucijoms. Ji tikino sugebėjusi tą patį vakarą įveikti nuoskaudą, tačiau kartėlis širdyje liko.
"Jaučiausi atstumta, išvaryta. Toks niekas tie keli litai. Manau, galima išsiaiškinti, jei kyla kokie nors klausimai", – dėstė moteris.
Prieš 23 metus ėmęsis ginti vartotojų teises Lietuvoje ir įsteigęs Lietuvos vartotojų asociaciją vilnietis Stanislovas Juodvalkis tikino, kad mūsų šalyje kur kas dažniau nukenčia pirkėjai bei paslaugų gavėjai, nei jas teikiantys asmenys bei įmonės.
"Panašu, kad šiuo atveju galima tik paviešinti paslaugą suteikti pažadėjusią, bet to nepadariusią kirpėją. Reikalauti skirti baudą čia nėra už ką, nes paslauga nebuvo atlikta nekokybiškai, jos tiesiog nebuvo. Mes kur kas dažniau susiduriame su pretenzijomis dėl netinkamai atliktų paslaugų. Dėl kirpyklų darbo skundžiamasi nedažnai. Pastarąjį kartą prieš kelerius metus kreipėsi moteris, kuriai kirpėja taip susuko plaukus, kad jie atrodė lyg juodaodės – smulkiai garbanoti ir styrantys į visas puses", – prisiminė S.Juodvalkis.
Komentaras
Neringa Baronienė
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Maisto produktų ir rekreacinių paslaugų skyriaus vedėja
Kirpykla privalo teikti paslaugas visiems besikreipiantiems klientams, nebent būtų pasitvirtinusi tam tikras vidaus taisykles, kurios nustatytų, jog kirpėjos turi teisę neaptarnauti tam tikrų asmenų grupių, pavyzdžiui, neblaivių, agresyviai besielgiančių ir panašiai.
Tarnyba yra gavusi keleto vartotojų skundus, kuriuose minėta, kad jų neaptarnavo kavinėje arba neįleido į naktinį klubą. Tačiau, kad kirpėja būtų atsisakiusi aptarnauti klientą, skundų negauta. Kadangi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nagrinėja tik vartotojų skundus, paslaugų teikėjai dėl savo pažeistų teisių gynimo į šią įstaigą nesikreipia.
Nors teisės aktuose nėra įtvirtinta gyvenimiška nuostata "Klientas – visada teisus", tačiau Civiliniame kodekse įtvirtintas kliento interesų prioriteto principas.
Pagal jį kliento, kaip paslaugų gavėjo, padėtis teisiniuose santykiuose yra išskirtinė, o paslaugų teikėjas, teikdamas paslaugas, privalo veikti sąžiningai ir protingai, kad tai labiausiai atitiktų kliento interesus.
Naujausi komentarai