Klaipėdos savivaldybės paslaugos verslui – nepatenkinamos. Tai paaiškėjo apklausus kas dešimtą uostamiesčio bendrovę. Tad verslininkus stebina vieno kaimyninės šalies žurnalo tyrimas, teigiantis, kad Klaipėda yra sėkmingiausias Baltijos šalių miestas, kuriame galima kurti, vystyti ir įgyvendinti savo verslo planus.
Rezultatų nepagražino
Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros užsakymu šių metų vasario–balandžio mėnesiais bendrovė „Eurotela“ atliko uostamiesčio smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių tyrimą.
Telefonu, įrašant pokalbius, buvo apklausta 400 Klaipėdos verslo įmonių.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kaip verslininkai vertina šiuo metu savivaldybės teikiamas paslaugas verslui, koks šių paslaugų žinomumas ir kurios paslaugos verslui teikia didžiausią suvokiamą vertę.
Klaipėdoje yra apie 5 tūkst. įmonių, iš kurių apklausta kas 10 bendrovė. Paaiškėjo, kad smulkusis ir vidutinis verslas paslaugas, kurias teikia valdžios institucijos, tarp jų ir savivaldybė, vertina vidutiniškai keturiais balais iš dešimties.
Verslininkai, pamatę apklausos rezultatus, stebėjosi, kad apklausos rengėjai nepagražino rezultatų, o esą juk galėjo nuslėpti.
„Gal reikėtų suprasti, kad savivaldybė pribrendo permainoms. Tikiuosi, jie mato, kad vertinimas prastas, ir supranta, kad reikia kažką keisti“, – svarstė Smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos pirmininkas Aras Mileška.
Apklausė smulkiuosius ir vidutinius
76 proc. apklaustų įmonių – uždarosios akcinės bendrovės, 15 proc. – individualios įmonės, 2 proc. – mažosios bendrijos, 7 proc. – biudžetinės įstaigos, asociacijos, viešosios įstaigos, akcinės bendrovės ir asmenys, vykdantys individualią veiklą.
Apie 40 proc. apklaustų įmonių turi iki 3 darbuotojų, 26 proc. – nuo 4 iki 9 darbuotojų, 15 proc. įmonių – nuo 10 iki 19 darbuotojų, 11 proc. – nuo 20 iki 49, 8 proc. – daugiau nei 49 darbuotojus.
Vertinant įmonių veiklos trukmę, daugiausia – 38 proc. – veikia 10–19 metų, 25 proc. – 5–9 metus, 24 proc. – 0–4 metus, 13 proc. – daugiau nei 20 metų.
Paslaugomis naudojasi trečdalis
60 proc. apklaustųjų teigė, kad savivaldybės paslaugomis, teikiamomis tiesiogiai ar per tarpininkus, naudotis neteko. 32 proc. įmonių kada nors jomis naudojosi.
Daugiausia (48 proc.) įmonių pažymėjo, kad tokios paslaugos yra neaktualios, jomis nesidomėjo. 32 proc. įmonių patvirtino, kad trūksta informacijos apie paslaugas. 11 proc. įmonių atbaidė sudėtingos paramos gavimo procedūros.
Apklausos duomenimis, prie mažiausiai žinomų paslaugų priskiriami verslo inkubatoriai (35 proc.) ir verslo pradžios lengvatos (49 proc.).
Reikalingiausios paslaugos įmonėms pasirodė esančios finansinė parama verslo pradžiai, verslo informacijos teikimas, konsultacijos teisiniais, vadybos ir kitais klausimais.
Mažiausiai reikalingos pasirodė kontaktų mugės ir parama naujų darbo vietų kūrimui.
Užsieniečiai mus vertina geriau
„Tai, ką paliudijo apklausos rezultatai, mes šnekėjome nuolat. Atlikta apklausa tik įrodo, kad neveiksminga savivaldybės parama verslui yra ne pavienė mūsų nuomonė“, – pabrėžė A.Mileška.
Beje, verslininkus labai nustebino Latvijoje leidžiamo verslo žurnalo „Forbes“ tyrimas, kuriuo siekta išskirti geriausius verslo regionus Baltijos valstybėse. Lietuvos uostamiestis Klaipėda pagal šį tyrimą atsidūrė sąrašo viršuje.
Klaipėda atliktos apklausos metu įvertinta kaip pats sėkmingiausias Baltijos šalių miestas, kuriame galima kurti, vystyti ir įgyvendinti savo verslo planus.
Skirtingai nei Kaune, Klaipėdoje, pasak „Forbes“, malonu ne tik dirbti, bet ir gyventi.
„Gal užsieniečių akimis taip atrodo. Keista, kad latvių leidinys skelbia, jog Lietuvoje geriau nei Latvijoje, neaiškus motyvas, neaišku, kokios čia manipuliacijos. Gal siekiama paspausti savus, parodant, kad kitur yra geriau“, – svarstė A.Mileška.
Naujausi komentarai