Už
Artūras Šulcas, mero pavaduotojas:
– Būtinai jo reikia, nes neturime kitos išeities. Atsižvelgus į Europos valstybių įsipareigojimus dėl klimato kaitos ir išmetamųjų dujų mažinimo procesus, tramvajus miestui geriausiai tiktų. 2030 m. Europos miestuose ir senamiesčiuose turėtų nelikti vidaus degimo varikliais varomų automobilių. Rinktis reikėtų tarp metro ir tramvajaus. Metro, žinoma, mums būtų per brangus. O Klaipėdos miestas yra linijinis miestas, todėl protingiausia būtų tramvajaus liniją "paleisti" Herkaus Manto, Tiltų gatvėmis, Taikos prospektu. Šios linijos atsiradimas padėtų spręsti ekologijos ir gyventojų sveikatos problemas. Tai juk netaršus transportas. Šių laikų technologijos leidžia tokiam transportui judėti be jokio triukšmo, nes tramvajus bėgiais ne važiuoja, o slysta. Todėl baimintis, kad tramvajus per miestą judės, lyg kokia pragaro mašina, neverta. Pasaulis vystosi labai sparčiai. Vos prieš keletą metų, kai aš kalbėjau, jog netrukus miestas bus pilnas riedžių, elektrinių dviračių transporto priemonių, visi šypsojosi. O dabar tai jau yra natūralu. Ateitis priartėja labai greitai. Pavyzdžiui, Lenkijos mieste Olštyne buvo nutiestos trys tokios linijos, ir jie įrodė, kad ekonomiškai toks projektas yra pagrįstas. Šis miestas gavo ES paramą ir projektą įgyvendino. Beje, tramvajus ir elektriniai autobusai gali būti greta – šios transporto priemonės viena kitai netrukdo.
Prieš
Nina Puteikienė, Klaipėdos miesto tarybos narė:
– Mane Klaipėdos vadovai kartkartėmis nustebina. O stebina idėjomis, kurios su realybe kitą kartą turi mažai ką bendro. Kaip ir šiuo atveju. Jei mes pakeltume akis nuo tolimųjų tolių ir pažiūrėtume sau po kojomis, tai pamatytume centrinėse Klaipėdos gatvėse išsikraipiusius šaligatvius, pamatytume, kaip Herkaus Manto gatvėje dviratininkai yra priversti stumdytis vienoje juostoje kartu su autobusais. O kur dar automobilių spūstys Šilutės plente ir Baltijos prospekte? Manyčiau, pirmiausia reikia išspręsti šias problemas ir susitvarkyti su tais dalykais, kuriuos būtina sutvarkyti dabar. Kalbu apie dviračių takų infrastruktūrą. Kad ir kiek man įrodinėtų kiti, jog mūsų mieste veikia darnus judumas, ir dviračiais esą galima nuvažiuoti, kur tik nori, pati įsitikinu kiekvieną dieną, kad taip nėra. Aš esu vienintelis valdžios atstovas, kuris kiekvieną dieną važinėja dviračiu ir kasdien dalį kelio dviratį turiu nešti ant pečių. O jei dar senamiesčiu pradės važinėti tramvajus. Koks poveikis bus aplinkiniams namams, jei jau dabar grindinio bildėjimas varo iš proto gyventojus? Pirma reikia sumažinti autobusų greitį ir sutvarkyti grindinį. Tramvajaus idėja man primena Naujųjų Vasiukų idėją, lyg Klaipėda būtų pasiruošusi rengti tarpgalaktinius turnyrus. Tokių projektų buvo daug, vienas jų – tiltas tarp vienos Melnragės ir kitos. Gal vertėtų mokytis iš Talino ir paversti viešąjį transportą nemokamu? Gal pavyktų sutvarkyti ir transporto srautus? Mūsų valdžiai geriau iškirsti dalį Girulių miško, kad atsirastų aikštelė automobiliams, nei atidaryti vieną maršrutą, kuriuo nemokamas autobusas vežtų į pajūrį.
Naujausi komentarai