Pereiti į pagrindinį turinį

Atgimimo aikštės projekto kaina padidėjo kelis kartus

2019-01-14 14:54

Atgimimo aikštės sutvarkymui, sykiu įrengiant požeminę automobilių saugyklą, kelių milijonų gali ir nepakakti. Projekto išlaidos išaugo nuo 3,2 iki 14 mln. eurų.

Atgimimo aikštės projekto kaina padidėjo kelis kartus
Atgimimo aikštės projekto kaina padidėjo kelis kartus / Vytauto Petriko fotomontažas

Kortas sumaišė tramvajus?

Smarkiai padidėjusios išlaidos Klaipėdos politikus privertė rimtai suabejoti požeminės automobilių aikštelės miesto centre reikalingumu.

Pirmadienį miesto tarybos kolegijos nariams buvo pristatyti potencialūs automobilių saugyklos sprendinių variantai.

Juos parengė Atgimimo aikštę suprojektavę bendrovės "Cloud architektai" specialistai.

Kaip teigė miesto savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas, išlaidos išaugo pasikeitus faktinėms aplinkybėms.

Dar 2016-aisiais bendra projekto vertė siekė 3,2 mln. eurų. Tąkart planuota įrengti 140–184 vietų požeminę aikštelę.

Vis dėlto, atlikę papildomus aikštės geologinius grunto tyrimus ir įvertinę planuojamos tramvajaus linijos tiesimo galimybes, bendrovės atstovai nustatė, kad automobilių saugyklos įrengimo išlaidos gali siekti kur kas solidesnę sumą – net 10 mln. eurų ir daugiau.

Jau yra laimėtas tramvajaus įrengimo konkursas.

"Paaiškėjo, kad toje vietoje, kur planuojama automobilių aikštelė, yra labai nestabilūs gruntai ir juose reikėtų įrengti apie 20 metrų po žeme ištisinius polius. Tai brangina projektą. Kita faktinė aplinkybė, verčianti iš naujo permąstyti šio projekto įgyvendinimo strategiją, – jau yra laimėtas tramvajaus įrengimo konkursas. Todėl norint įgyvendinti projektą numatytu perimetru, tektų sustiprinti pervažą po Herkaus Manto gatve", – aiškino R.Zulcas.

Siūlo pritarti brangiausiam

Praėjusių metų gruodį bendrovė "Cloud architektai" savivaldybei pasiūlė kelias alternatyvas.

Viena jų – apsieiti visai be aikštelės, nors tai ir prieštarautų miesto tarybos įsipareigojimui Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui.

Kitas variantas – daryti tai, kas numatyta techninėje užduotyje – įrengti automobilių saugyklą.

Šiuo atveju vien tik požeminė projekto dalis atsieitų 10 mln. eurų (paskaičiuota, kad vienos parkavimo vietos kaina siektų 62,5 tūkst. eurų).

Trečia galimybė – automobilių saugyklą (nuo vieno iki trijų lygių) įrengti tik po dalimi aikštės, sumažinant jos perimetrą.

Kaina esą priklauso nuo pasirinktos automobilių saugyklos įrengimo varianto ir svyruoja nuo 10 iki 14 mln. eurų.

R.Zulco žodžiais, Klaipėdos savivaldybės administracija siūlo rinktis brangiausią variantą – trijų aukštų automobilių saugyklą su 409 vietomis.

Motyvuojama, kad projektas atsipirktų iš surinktos rinkliavos už stovėjimą.

Klaipėda – ne Manhatanas

Anot miesto valdžios, automobilių saugykla išspręstų parkavimo vietų problemą centrinėje dalyje, nes ja naudotųsi tiek kultūros, viešųjų paslaugų, tiek verslo subjektų darbuotojai bei lankytojai ar klientai.

Įgyvendinant projektą tikimasi sulaukti privačių investuotojų susidomėjimo.

Tiesa, savivaldybės tarybos kolegijos narių pabrangęs projekto variantas nesužavėjo.

"Būtų juokinga, jei nebūtų graudu. Mes siūlome patį brangiausią modelį neturėdami tam pinigų. Juolab kad nėra jokios konkrečios privačių įmonių paramos. Mes svajoti apie požemį galime tik Lėbartuose", – ironizavo Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas.

"Siūlymas labai paprastas – nelįsti į žemę, o gyventi žemiškoje realybėje su tiek pinigų, kiek turime. Tvarkyti aikštės paviršių ir būtent paviršiuje numatyti parkavimo vietas Muzikiniam teatrui. Juk ne Manhatane gyvename, už kelių šimtų metrų visada galima rasti vietą automobiliui", – įsitikinęs vicemeras.

Galiausiai politikai vieningai sutarė nepriimti jokio sprendimo ir sulaukti detalesnio projekto pagrindimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų