Į stotelę suvažiavus keliems autobusams keleiviai gali nespėti patekti į reikiamą. Taip net du kartus nutiko 72 metų klaipėdiečiui Algirdui Šimkūnui. Vyrui į reikiamu maršrutu vykusį autobusą pavyko patekti tik iš trečio karto.
Vairuotojas nepalaukė
A.Šimkūnas, susirengęs vykti į šiaurinę miesto dalį, 3 numeriu pažymėto autobuso laukė „Arenos“ stotelėje. Vyras pasakojo, kad į ją vienu metu suvažiavo trys autobusai, vienas kurių buvo dvigubas.
„Autobusas, kurio man reikėjo, sustojo paskutinis. Jis tik išleido keleivius ir nuvažiavo. Bandžiau dar mojuoti, kad sustotų, bet nesėkmingai. Pikčiausia, kad autobuso laukiau ties vieta, kur jis turi sustoti. Ji pažymėta baltomis linijomis“, – pasakojo klaipėdietis.
A.Šimkūnas nusprendė palaukti kito to paties maršruto autobuso. Tačiau, anot vyro, jis antrą kartą pakliuvo į tokią pat situaciją.
„Vėl suvažiavo trys dideli autobusai, o maniškis – paskutinis. Išleido žmones ir nuvažiavo. Taip negali būti, kad autobusai pravažiuoja ir nelaukia, kol sulips keleiviai“, – piktinosi klaipėdietis.
Trečią kartą pensininkas nebelaukė jam reikiamos transporto priemonės – pasirinko kito maršruto autobusą.
Problemų kelia šviesoforai
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis neslėpė, kad į „Arenos“ stotelę vienu metu gali suvažiuoti keli autobusai.
Tokia situacija esą susidaro dėl netoli vienas kito esančių šviesoforų – Taikos prospekto ir Kauno gatvės bei Taikos prospekto ir Dubysos gatvių sankryžose.
Panašių situacijų, pašnekovo teigimu, būna ir „Atgimimo“ stotelėje, kuri yra prie Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro. Čia įtakos autobusų važiavimui turi Manto, Tiltų ir Danės gatvių bei Manto, Liepų ir Naujojo Sodo gatvių sankryžų šviesoforai. Autobusų važiavimą taip pat išderina Tiltų ir Turgaus gatvių sankryžos šviesoforas.
„Pagal tvarkaraščius į stoteles neturėtų suvažiuoti po kelis autobusus. Tačiau dėl šviesoforų prasideda nedideli vėlavimai ir susidaro tokios situacijos“, – teigė vadovas.
Vėluoja ir dėl žiemos
Pasak G.Neniškio, autobusų vėlavimų pastaruoju metu būna ir dėl sudėtingų eismo sąlygų. Pasitaikė, kad atsilikimai nuo tvarkaraščio siekė iki 10 min.
„Tada vairuotojai stengiasi pasivyti grafiką, kad žmonėms šaltu oru nereikėtų ilgai laukti. Keleivius išleidžia, paima tuos, kurie atbėga, o kitų nespėja paimti. Kad žmogus mojuoja, vairuotojas nelabai gali matyti. Jie mato tik tai, kas vyksta prie priekinių durų“, – aiškino vadovas.
Pasak direktoriaus, nemalonių situacijų pasitaiko, tačiau tai nėra sistemingas vairuotojų elgesys.
G.Neniškis aiškino, kad šią problemą padėtų išspręsti modernus, koordinuotas šviesoforų valdymas. Juos būtų galima valdyti taip, kad autobusai neatsiliktų nuo grafiko.
„Nežinau, ką daugiau būtų galima pasiūlyti. Kitokio sprendimo dabartiniu metu, kai tokios eismo sąlygos, nėra“, – teigė direktorius.
Anot G.Neniškio, paprastai vairuotojams nurodoma: jei stotelėje jau stovi du autobusai, keleivių neišleisti, kol šie nenuvažiuos. Tačiau žiemą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms, to nėra reikalaujama. Tada atsilikimas nuo tvarkaraščio būtų dar didesnis.
Vadovas pastebėjo, kad baltas linijas – vietas, kuriose turi sustoti pirmasis autobusas, jau kurį laiką yra užklojęs sniegas.
„Zebriukai“ virto albinosais. Nebeliko juodos spalvos", – teigė G.Neniškis.
Naujausi komentarai