Miesto viešajame transporte sustiprinta keleivių, važiuojančių be bilietėlių, kontrolė. Pirmąsias dvi rugsėjo savaites į zuikius žiūrėta atlaidžiau – bausti tik piktybiški pažeidėjai. Dabar sankcijos bus taikomos visiems.
Problemos – dėl pažymėjimų
Dažnesni patikrinimai, ar keleiviai, važiuodami miesto autobusais, turi bilietėlius, pradėti organizuoti nuo rugsėjo. Tačiau zuikiams dar neskubėta skirti baudų.
Pasak viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, pirmąsias dvi rugsėjo savaites vyko edukacinis darbas. Baudžiami buvo tik įžūliausieji.
„Rugsėjį daug nesusipratimų kyla su moksleiviais, studentais. Jaunimas dar nebūna spėjęs susitvarkyti pažymėjimų. Kartais net nežino, kokius dokumentus reikia turėti. Būna, kad studijuoti iš kitų miestų į Klaipėdą atvykę jaunuoliai neperpranta tvarkos, todėl pradedame auklėjamąjį darbą. Aiškiname, kokius dokumentus reikia turėti, kaip pažymėti bilietą“, – pasakojo vadovas.
G.Neniškio teigimu, rugsėjį problemų kyla ir priemiestinių maršrutų autobusuose.
Dalis moksleivių ir studentų nenori pirkti antrosios ar trečiosios zonos bilieto. Priemiestyje jie bando važiuoti su pirmosios – miesto bilietu.
„Dažniausiai taip elgiasi jaunimas. Gal ne visi žino tvarką. Neįsiskaito. Kontrolė tokius zuikius įspėja ir paprašo įsigyti trūkstamą bilietą iš karto“, – tvirtino vadovas.
Daugiausia – spalį
Pagal zuikių skaičių rugsėjis, palyginti su kitais mėnesiais, labai neišsiskiria. Vidutiniškai per mėnesį yra užfiksuojama 320 keleivių be bilietų. Daugiausia pažeidėjų sulaikoma spalį ir lapkritį – apie 400.
Pakilimas būna ir liepą bei rugpjūtį, kai per mėnesį suskaičiuojama apie 370 zuikių.
„Liepą ir rugpjūtį į Klaipėdą atvažiuoja daug žmonių iš kitų miestų. Pasibaigus mokslo metams, nemažai studentų nebeperka terminuotų mėnesinių bilietų. Matyt, galvoja, kad daug nevažinės. Tačiau sėsti į autobusus vis tiek tenka. O kai perki talonėlius, kartais nori pataupyti. Tik tas taupymas baigiasi liūdnai. Dėl šių priežasčių liepą ir rugpjūtį užfiksuojama daugiau pažeidėjų“, – dėstė vadovas.
Pasak G.Neniškio, spalį ir lapkritį zuikių padaugėja, nes kai kurie studentai nusprendžia pagudrauti arba paprasčiausiai neįvertina savo pajamų – išleidžia pinigus, o terminuotam bilietui jų nebelieka.
„Gruodį visi pradeda suprasti, kad be bilietų kursuoti miesto autobusais neapsimoka, pripranta prie tvarkos. Prasideda zuikių mažėjimas“, – pasakojo vadovas.
Bauda už važiavimą be bilieto siekia nuo 60 iki 100 litų. Pirmą kartą bausti asmenys gali sumokėti administracinį nurodymą – pusę minimalios baudos. Mėnesinis darbo dienų bilietas studentams kainuoja 15 litų.
Padėjo didesnės baudos
Uostamiesčio autobusuose apskritai šiuo metu sugaunama kur kas mažiau sukčiaujančiųjų.
„Manau, kad jau esame pasiekę stabilų laikotarpį. Lygindami 2012 ir 2013 metus, matome, kad zuikių skaičius sumažėjo 2 proc. Panašūs skaičiai pastebimi ir sugretinus šių metų aštuonių mėnesių statistiką su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Dar labiau sumažinti keleivių be bilieto skaičių greičiausiai nelabai įmanoma. Tačiau išlaikyti kontrolę, kad norinčiųjų rizikuoti būtų kuo mažiau, būtina“, – pabrėžė G.Neniškis.
Zuikių skaičius akivaizdžiai sumažėjo prieš penkerius metus, kai keleivius į autobusus pradėta įleisti tik pro priekines duris.
Iki tol keleivių be bilieto per mėnesį buvo sulaikoma per 4 tūkst. Įtakos pažeidėjų mažėjimui turėjo ir sugriežtintos sankcijos.
„Kai bauda už važiavimą be bilieto siekdavo 20 litų, būdavo nemažai tokių, kurie skaičiuodavo, ar labiau apsimoka pirkti bilietą, ar važiuoti be jo. Didesnės baudos padėjo sumažinti sukčiaujančiųjų skaičių“, – komentavo G.Neniškis.
Naujausi komentarai