Prastėjant šalies ekonominei situacijai nerimauti ėmė ir automobilių pardavėjai, kurie tikina, kad pastaruoju metu nebevyksta nei naujų, nei naudotų automobilių prekyba.
Prisikaupė automobilių
Klaipėdos automobilių turgus pasigirti tokia didele naudotų automobilių pasiūla, kokia ji yra Kaune ar Marijampolėje įsikūrusiuose automobilių turguose, negali. Tačiau prekeivių čia netrūksta. Dauguma jų pripažįsta, kad pastaruoju metu prekyba visiškai nevyksta arba vyksta itin vangiai.
Beveik dešimt metų naudotų automobilių prekyba užsiimantis Tomas Sadeckas "Klaipėdai" tvirtino, kad tokios prastos situacijos, kokia dabar įsivyravo automobilių versle, ji neprisimenantis.
"Tikrai išmanau šį verslą, nes automobiliais prekiauju jau daugiau nei dešimt metų, tačiau dabartinė situacija jau kelia nerimą. Šiuo metu turiu dešimt apynaujų automobilių, kurių niekaip neparduodu jau nuo rudens. Turiu ir nemažai nusipirktų automobilių, kurie kol kas vis dar Prancūzijoje. Negaliu jų parsivaryti, nes Lietuvoje nėra kur laikyti", – apgailestavo prekybininkas.
T.Sadeckas pabrėžė, kad prekyba jam nuolat sekėsi, nes dažnai nujausdavo, kokių automobilių lietuviams tam tikru laikotarpiu reikia. Tačiau dabar nebepadeda nei nuojauta, nei įgytos žinios – klientai, baimindamiesi dėl ateities, automobilių pirkimo apskritai atsisako.
Galingi automobiliai – nepaklausūs
Pasak T.Sadecko, pirmieji automobilių pardavimo nuosmukio ženklai pasireiškė jau praėjusių metų vasaros pradžioje, kuomet itin išaugus benzino bei dyzelino kainoms daugelis ėmė ieškoti ekonomiškų automobilių.
"Nors anksčiau lietuvaičiai itin mėgo pirkti didelius automobilius su didelės kubatūros varikliais, tokius kaip "Audi", BMW ar kitus, nuo vasaros jų beveik niekas nebeperka. Pats mačiau, kad kai kuriuose internetiniuose puslapiuose tie patys automobiliai pardavinėjami daugiau nei pusmetį. Anksčiau prabangius ir galingus automobilius parduodavome iškart", – kalbėjo T.Sadeckas.
Prekybininkas pripažino, kad netruko sustoti ir kitų automobilių pardavimai – nuo praėjusių metų pabaigos niekas nebeperka ir ekonomiškų mašinų. Kol kas parduoti įmanoma nebent gerokai senesnius – iki 1998 pagamintus mažus automobilius. Jie yra nebrangūs, todėl daugeliui vis dar įperkami.
Kainos krito perpus
Kitas Kauno ir Klaipėdos turguose bei įvairiuose internetiniuose skelbimų puslapiuose naudotus automobilius pardavinėjantis prekybininkas Vidmantas Petreikis tikina, kad pastaruoju metu itin didelė įtampa įsivyravo tarp automobilių pardavėjų, todėl daugelis jų ėmė mažinti kainas.
"Kai kurie prekeiviai automobilius pardavinėja jau net ir gerokai mažesnėmis kainomis, nei patys juos pirko, o tai itin iškraipė rinką. Būtent dėl to kai kurie automobiliai nuvertėjo kone perpus. Pardavėjai stengiasi išparduoti turimus automobilius ir atgavę bent dalį į juos investuotų pinigų pasitraukti", – įsitikinęs V.Petreikis.
Pašnekovo duomenimis, jei dar pernai gegužę 1999–2002 m. pagaminti "Ford Focus" automobiliai kainavo apie 14–18 tūkst. Lt ar daugiau, dabar jų kaina tesiekia 7–9 tūkst. litų. "Peugeot 307", vasarą kainavęs 17–20 tūkst. Lt, dabar kainuoja apie 9–11 tūkst. Panašiai, anot jo, smuko ir kitų parduodamų automobilių kainos.
V.Petreikis pabrėžė, kad dalis prekybininkų iš šio verslo jau pasitraukė, tačiau tikėtina, kad netrukus naudotų automobilių pardavėjų dar labiau sumažės. Taip pat, anot jo, rinkoje nebeliko ir vadinamųjų spekuliantų, kurie didžiuosiuose šalies automobilių turguose pigiai įsigytus automobilius jau gerokai pabrangintus bandydavo perparduoti Klaipėdoje.
Nauji automobiliai – už savikainą
Pastaruoju metu gerokai krito ir naujų automobilių pardavimai. Registrų centro duomenimis, Lietuvoje šių metų sausį užregistruoti 848 nauji lengvieji automobiliai, o tai yra apie 70 proc. mažiau nei 2008-ųjų sausį, kai buvo užregistruota 2,8 tūkst. naujų lengvųjų automobilių.
Rinkos tyrimų bendrovės "AutoTyrimai" specialistai tikina, kad pagal naujų automobilių registravimą Lietuva nukrito iki 2004-ųjų lygio, kai sausio mėnesį buvo užregistruoti 842 automobiliai. Specialistai tvirtina, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, reikėtų laukti 30–40 proc. naujų automobilių rinkos nuosmukio.
Naujais "Peugeot", "Citroen" bei SAAB automobiliais uostamiestyje prekiaujančios bendrovės "Autolagūna" komercijos direktorius Linardas Žydelis teigė, kad pastaruoju metu automobilių pardavimai apskritai sustojo. Jo skaičiavimu, jei dar pernai rudenį per mėnesį bendrovė parduodavo 15–20 naujų automobilių, pastaruosius keletą mėnesių parduodamas vos vienas kitas.
"Automobilių pardavimai visiškai sustojo. Daugelį bandome parduoti už savikainą tam, kad jų atsikratytume, nes sandėliai, kuriuose jie eksploatuojami, perpildyti. Tačiau net ir mažos kainos klientų nebepritraukia", – situaciją komentavo L.Žydelis.
Pašnekovas patikino, kad dabar dažniausiai automobilius perka tie žmonės, kurie nori investuoti turimus pinigus: "Pastebėjome, kad šiuo metu mūsų klientai, įsigydami automobilius, moka grynais. Manau, tai yra tokie žmonės, kurie bijodami lito nuvertėjimo pinigų nelaiko bankuose, tačiau juos investuoja į gerokai atpigusius naujus automobilius", – įsitikinęs L.Žydelis.
Klaipėdos "Audi" centro bei "Armi serviso", prekiaujančio naujais "Opel" bei "Chevrolet" markės automobiliais, vadybininkai taipogi patvirtino, kad pastaruoju metu naujų automobilių pardavimai gerokai sumažėjo, tačiau, jų teigimu, to ir buvo laukta. Vis dėlto pardavėjai tiki, kad automobilių pardavimai labiau suaktyvėti turėtų vėlyvą pavasarį ar vasarą.
Jei dar gegužę 1999–2002 m. pagaminti "Ford Focus" kainavo apie 14–18 tūkst. Lt ar daugiau, dabar jų kaina tesiekia 7–9 tūkst. "Peugeot 307", vasarą kainavęs 17–20 tūkst. Lt, dabar kainuoja apie 9–11 tūkst.
Šių metų sausį perkamiausi nauji automobiliai:
"Mitsubishi" – 111
"Ford" – 92
"Volkswagen" – 87
"Audi" – 33
Naujausi komentarai