Pereiti į pagrindinį turinį

Daugės aiškumo dėl pietinio uosto

2021-04-15 07:41

Klaipėdoje suaktyvėjo veikla dėl pietinio uosto išvystymo už Kiaulės Nugaros.

Vizija: taip pietinio uosto išvystymas dabar preliminariai atrodo Klaipėdos uosto koncepcijoje.
Vizija: taip pietinio uosto išvystymas dabar preliminariai atrodo Klaipėdos uosto koncepcijoje. / Redakcijos archyvo nuotr.

Pietinis uostas su marina

Prieš pat Velykų šventes Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė atvirą konkursą parengti pietinių uosto vartų komplekso statybos projektinius pasiūlymus. Jie turėtų būti pateikti per pusmetį nuo sutarties pasirašymo

Siekiama, kad būtų parengti ne mažiau nei du pasiūlymai dėl pietinių uosto vartų komplekso statybos. Akcentuojama, kad šio komplekso statybos dokumentuose kartu turi būti numatyta ir mažųjų bei pramoginių laivų uosto (marinos) infrastruktūra.

Pastaruoju metu buvo pasigirdę vertinimų, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija neva negalinti statyti tokios marinos. Tačiau pietinių uosto vartų komplekso statybos projektiniuose pasiūlymuose nurodyta sąlyga įtraukti tokios marinos statybą tai paneigia.

Numatyta, kad bus rengiama pietinės uosto dalies teritorijos geologinių sąlygų analizė. Patys geologiniai ir geotechniniai tyrimai bus perkami vėliau.

Taip pat numatyta, kad bus formuojamos uosto akvatorijos transporto sąsaja su Neringa – bus ieškoma vietos naujai keltų prieplaukai.

Siūlys detalias schemas

Pietinėje uosto dalyje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija planuoja suformuoti apie 70 ha teritoriją. Prie jos atsirastų apie 1 300 metrų vientisa krantinė, kur galėtų stoti iki 400 metrų ilgio laivai su 15,5 metro grimzle. Akvatorijoje būtų suformuotas maždaug 200 metrų pločio laivų įplaukimo kanalas su 600 metrų apsisukimo ratu.

Pietinių uosto vartų komplekso statybos projektinių pasiūlymų rengėjas turės įvertinti ir parengti tiek krovininių laivų, tiek pramoginių laivų švartavimo vietų išdėstymo schemas. Bus atsakyta į klausimus, kokie konkretūs kroviniai ir kuriose teritorijose ateityje galėtų būti kraunami pietinio uosto dalyje.

Bus numatytos ir magistralinių inžinerinių tinklų, privažiavimo kelių atvedimo ir išdėstymo sistemos. Iš miesto ateinantys magistraliniai tinklai kirstų iš SGD terminalo nutiestą vamzdyną.

Bus numatomos ir tiek uosto krovos dalies, tiek marinos apsauginių dambų konstrukcijos. Preliminariai šiuo metu pateikiami duomenys, kad pietiniame uoste būtų įrengta per 1,2 km ilgio pietinė damba ir per 800 metrų ilgio šiaurinė damba.

Paaiškės ir statybos kaina

Pietinės uosto dalies statybos bus didelis projektas. Iš esmės uoste bus statoma tarsi nauja uosto dalis. Todėl jau dabar planuojama, kad statybos vyks etapais – nuo apsauginių dambų statybos, krantinių, tiek krovininių laivų, tiek pramoginių laivų akvatorijų formavimo ir gilinimo.

Bus numatyti statybų organizavimo ypatumai, jos trukmės laikas. Šie duomenys reikalingi tolesniems etapams pasirenkant ir statybų rangovus. Projektų rengėjas turės atsakyti į klausimą, kaip tvarkytis su iškastais dideliais kiekiais grunto.

Dabar renkamas projektinių pasiūlymų teikėjas turės apskaičiuoti ir preliminarią pietinio uosto išvystymo su marina skaičiuojamąją statybos kainą.

Taip pat šiuo metu JAV kompanija „Moffatt & Nichol“ nuo vasario jau rengia uosto pietinės dalies išvystymo pasiūlymus. Ji taip pat konsultuoja Uosto direkciją dėl poveikio aplinkai. Esminis uosto noras yra, kad patyrusi pasaulinė kompanija įvertintų naujos uosto dalies gamtines ir eksploatacines sąlygas, numatytų, kaip kanale stabdyti nuosėdų kaupimąsi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų