Klaipėdos valdžia neskuba kompensuoti žalų klaipėdiečiams už miesto gatvių duobėse sugadintus automobilius.
Žalą atlygino tik vienam
Per metus savivaldybė gavo 20 prašymų atlyginti vairuotojams padarytą žalą dėl duobėse sugadintų automobilių. Tačiau tik vienas jų buvo patenkintas. Savivaldybė kompensavo 270 litų žalą.
Dažniausiai žalos atlyginimo iš miesto valdžios prašo draudimo bendrovės.
„Pavieniai klaipėdiečiai nėra linkę teikti prašymų. Dažniausiai kreipiasi tos bendrovės, kurių klientai buvo apsidraudę kasko draudimu ir bendrovei teko padengti žalą“, – aiškino Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus specialistas Marius Pankevičius.
Įstatymai numato, kad miesto gatvių savininkas yra savivaldybė ir ji yra atsakinga už tai, kad netvarkingos gatvės nepridarytų žalos gyventojams. Tačiau mėginimai išsireikalauti kompensaciją dažniausiai žlunga.
Draudimo bendrovės nelinkusios ir bylinėtis su miesto valdžia.
„Juk įvykus eismo įvykiui, jį privalu užregistruoti. Norint įrodyti, kad žala buvo patirta, reikia įrodyti aplinkybes. Draudimo bendrovės dažniausiai pateikia kelių eilučių prašymą, kuriame nenurodoma visa eilė aprašymų, o pateikiamos tik sąskaitos už automobilio remontą“, – aiškino M.Pankevičius.
Prašoma kompensuoti nuo 200 iki 10 tūkst. litų sumas.
Siekia pasipelnyti
Pasitaiko atvejų, kai išaiškėja, jog eismo įvykį automobilio savininkas sukėlė tyčia.
„Yra buvę atvejų, kai atidžiau peržiūrėjus dokumentus paaiškėjo, kad sugadinto automobilio draudimas turėjo baigtis po dviejų dienų. Buvo teigiama, jog automobilis sugadintas įvažiavus į duobę miesto gatvėje, tačiau už 8 tūkst. litų buvo remontuota ne tik važiuoklė, bet ir amortizatoriai bei dar daug kitų detalių. Į policiją pareiškėjas kreipėsi praėjus dviem mėnesiams po įvykio“, – pastebėjo M.Pankevičius.
Jis tikino, kad draudimo bendrovės kartais pernelyg lengva ranka išmoka draudimo išmokas.
„Draudikams reikėtų atsakingiau žiūrėti į tokius atvejus“, – aiškino valdininkas.
Dažniausiai savininkai, automobiliu įvažiavę į kelio duobę, pateikia prašymus dėl sugadintų padangų ar sulamdytų ratlankių.
„Po tokio įvykio žala turi būti kompensuota. Tačiau net ir įsigijus naujas padangas ir vos spėjus jas sumontuoti, žalos kompensavimo metodika numato kompensuoti tik 80 proc. buvusios vertės. Tokia tvarka ir ji patvirtinta net dviejų ministrų“, – pastebėjo M.Pankevičius.
Įstrigo atvirame šulinyje
Šią savaitę Jūrininkų prospekte vienas klaipėdietis automobiliu pateko į atvirą lietaus kanalizacijos šulinį. Žmogus patyrė žalą, nes mašina buvo gerokai aplamdyta.
„Reikia aiškintis, kas yra statinio savininkas. Jei šulinys – vandentiekininkų, pretenzijas derėtų reikšti jiems. Tačiau juk kelių eismo taisyklės teigia, kad vairuotojas turi įvertinti eismo sąlygas ir pasirinkti saugų greitį. Beje, apie kliūtis kelyje privalu pranešti, o tai mūsų vairuotojai neskuba daryti“ – tvirtino M.Pankevičius.
Naujausi komentarai